Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: sporasub   
Дата:   18-12-21 17:21

Здравейте,

Понеже се пораздвижи темата и си дадох сметка колко съм не наясно с правата си, за което съм си виновен сам.

Седнах да почета и ето какво интересно пише в ЗЗП в раздела по долу Чл, 108 и 112

Раздел II.
Гаранция на потребителската стока


Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.



Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.

Според тези два Члена (:D) Илиза че съм бил в правото си да искам замяна, предвид дефекта на тялото - не използваеми кадри поради дефект в сензора. Или да имам правото на избор замяна или ремонт, е аз избор нямах, въпреки че питах има ли опция стоката да се замени.

Обаче ми бе казано че нямам това право, защото е било до петия ден или до първата седмица след покупката.

В моят мейл към тях пращам снимки с видимия дефект и моля за съдействие тъй като камерата ми трябва и искам по-скоро да мога да я ползвам.

Отговорът на Динафос

"Здравейте Гн Джелепов,

ето линк към официалният сервиз на канон ...
Ако срещнете някакви трудности с тях, моля да се свържете с мен.

Ако отстраняването на дефекта на вашия фотоапарат ще е повече от 5 дни, моля пак да се свържете с мен, за да се опитам да ви намеря оборотно тяло. Ще се радвам на обратна информация от вас за отношението на Вюпоинт, към вас.

Ако имате въпроси, аз съм на разположение"


Интересно ми е какво мислят по-запознатите хора. Имам приятели Юристи и смятам да се обърна за съвет и към тях относно Чл 108 и 112


Поздрави,

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: CaptureTheMoment   
Дата:   18-12-21 17:23

Неприятна история е наистина... , но за пореден път се убеждавам колко златен сервиз и какво експресно обслужване си имаме, тук в България със Стемарк! [cool] Винаги, когато съм ползвал услугите им, оставам приятно изненадан от бързината и качеството на обслужване. (Смятам, че точно това е една важните причини при избора на бранд.)

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: landstar   
Дата:   18-12-21 17:36

Аз за сервизите и други работи разчитам на личен опит, не на кавито и да било коментари от сульо и пульо. Апропо, до автора на поста - абе тия черти после ли възникнаха, след покупката? Ако е така едва ли е от сензора, по-скоро липса на добър контантакт с кабела, лесно ще се оправи.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: sporasub   
Дата:   18-12-21 17:43

landstar написа:

> Аз за сервизите и други работи
> разчитам на личен опит, не на
> кавито и да било коментари от
> сульо и пульо. Апропо, до автора на
> поста - абе тия черти после ли
> възникнаха, след покупката? Ако е
> така едва ли е от сензора, по-скоро
> липса на добър контантакт с
> кабела, лесно ще се оправи.


Появиха се след покупката.

Ако разделим кадъра на 6 вертикални секции най-дясната е цялата от горе до долу в линии по 1мм. В зоната където се появяват се наблюдава и промяна на цвета като RGB решетка, но много леко доловимо.



Публикацията е редактирана (18-12-21 17:45)

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: asahi   
Дата:   18-12-21 18:14

Бил съм от двете страни и съм разпознал два сценария, по които могат да се развият нещата. Спрямо тях могат да се оценят ползи или пропускането им.

1. Предполагаме, че дефектът е възможно да се отстрани за десетина дни. Оставянето на апарата в магазина губи един ден за ремонта. Взимането от магазина губи още един ден. Предимство - ходим там, където ни е познато и общуваме с човека, на когото сме дали парите. Недостаък - не получаваме информация от сервиза (не е и задължително) и губим два дни.

2. Предполагаме, че дефектът е по-сериозен и отстраняването му ще трае по-дълго. Оставяме апарата в сервиза, те го диагностицират и предприемат каквото е нужно за да се включат в срока. Получаваме апарата веднага след като е готов. Предимство - печелим два дни, евентуално можем да научим нещо от сервизерите. Недостатък - ходим на ново място, общуваме с непознати хора, сблъскваме се със сервизната култура. Тя е различна от търговската.

От гледна точка на документалните процедури най-чисто е да се работи през магазина. Не могат да ти откажат нищо, което е записано в закона като твое право. От друга страна не можем да очакваме от тях повече от това.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: emo99   
Дата:   18-12-21 18:52

asahi - когато не ти е ясно, не давай грешни съвети. И тук пишеше и в други форуми, че в сервиза могат да те забавят повече. Затова винаги се отива в МАГАЗИНА. Няколко пъти са ми сменяли стока с нова, защото съм правил рекламация в магазина. Бях оставил ДВД рекордер за ремонт, който не бе ремонтиран в срок. Предложиха ми да отида в друг магазин, който е в Люлин, за да си получа нов, но аз отказах, защото Люлин ми е далече. Доставиха ми го на адрес. За тяхна сметка. Ето така се работи. Господа! Търсете си правата, защото законът ви ги дава! Има и КЗП, която за това е създадена- да защити потребителя! Не забравяйте, че в България идват стоки с по-лошо качество. Всеки търговец търси дистрибутор, който му предлага по-изгодни условия. Затова има разлика в цените на един и същ бранд.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: Джъмбо   
Дата:   18-12-21 19:16

хаха щом легендарния КЗП борец емо99 се намеси значи работата е тежка... той тихо кълве из форума дебнейки в засада за теми в които да громи всичко с кзп... [cool] [cool] [cool] [cool] [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: lamerko   
Дата:   18-12-21 19:24

И аз съм за принципа да се дава стоката за ремонтиране в магазина. По-чисто и от гледна точка на клиента - с по-малко усложнения, ако трябва да задейства процедура през КЗП.
Преди време имах проблеми с китов обектив на Фуджи - така и не разбрах какъв точно беше проблема (разместени оптични групи или разлепена група), но си беше пределено ясно, че няма как да мине със смяна на кабелче. Върнах го на Фотосинтезис, от където бях купил кит-а. Драми нямаше - хората взеха един статив, сложиха камерата и направиха няколко теста - проблема явно беше нов и за тях самите. Направиха ми протокол с дата, час и констатация на проблем и това беше. Няколко дена по-късно ми сеобадиха да ми кажат нещо, което си беше ясно предварително - обектива пътувал към ЮК (ако не се лъжа). Малко преди да изтече 30 дневния срок, обадиха се да ми кажат, че имали добра новина - сменят ми обектива с нов и ми го пуснаха по куриер. Цялата ми комуникация беше минала през търговеца и дори не са правили опити да ме прехвърлят към някой друг.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: me4o_puhh   
Дата:   18-12-21 19:32

Ако ще ви е по-спокойно (към автора), сервиза в Румъния е добър.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: emo99   
Дата:   18-12-21 20:16

Джъмбо- Ползвал съм КЗП 2008г. Учудвам се, че през 2021г. има невежи, които не си знаят правата и се оставят да ги разиграват хора като теб! Имай поне малко морал! Ако не можеш да помогнеш- не пречи, като даваш грешни съвети. А и така не помагаш на Динафос. Интересно ми е каво би казал г-н Кабадаев, когато се запознае със случая. И какви санкции ще наложи на виновният служител.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: asahi   
Дата:   18-12-21 21:41

Едно е да не си мърдаш телото от дивана и да ползваш КЗП на 110%, друго е да си разкараш д-то до Люлин и да си свършиш работата. Въпрос на приоритети.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: MixMike   
Дата:   18-12-21 22:16

И какви санкции ще наложи на виновният служител.


УАУ? осъдихме ли го вече?
Ще се задоволим ли с "доживотен" или да пледираме за смъртно наказание?

emo99 би ли пояснил за "виновността" на служителя, защото гледам че си по-запознат със случая от самия потърпевш.

Миро е продуктов мениджър отговарящ за canon. Прави връзка на клиента с вносителя и отговаря на въпроси свързани с марката. Толкова!
Предложил е да се пробва да намери оборотно тяло (за да е максимално коректен към клиента), но това нито му е задължение като служител, нито canonBG са длъжни да осигуряват като вносители.


Държите се като ощипани госпожици!
Това е супер прецизна техника...не е да става въпрос за сешоар.
Дори законовия срок за ремонт не е изтекъл, а тука вече присъди се раздават.
Боже, боже...бетер "многострадалната Геновева".[smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: emo99   
Дата:   18-12-21 23:00

MixMike- прочети мейла от въпросният служител! Не си разбрал въобще къде е проблема, но коментираш. И ти не си знаеш правата :-) Посети Динафос, виж колко голям шоурум имат. Скоро бях там. Видях, че няма клиенти. Видях и некомпетентен служител, който не знае какво продава, но това не е мой проблем. Похарчих си парите другаде. А тази тема е ГОЛЯМ - за тях. Точно сега, когато борбата за всеки клиент е жестока.

asahi- отново нищо не си разбрал, но това си е твой проблем.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: asahi   
Дата:   18-12-21 23:06

Има някои търговски организации, които глезят клиента си. Даже прекомерно. В смисъл повече, отколкото изисква законът. Най-често те са със западен произход и най-често германски. Това е прекрасно, но не е повод да равняваме очакванията си по тях. Те го правят на база оборотите, които ние, клетите потребители, им осигуряваме. Ако магазинът няма търговска площ 2000 кв.м. и паркинг поне по три и ако паркингът не е запълнен на 75% нямайте свръх очаквания. Това е положението. За останалите - ЗЗП и КЗП. Не е малко.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: victory13   
Дата:   18-12-21 23:22

"... Хората на касите малко се стъписаха, като им казах защо отивам и минута по късно се появи един човек - Мирослав Илиев, който много любезно ми обясни, че Динафос нямат сервиз и че в мейла до мен е дал лнк и инфо, къде да ида да си занеса чисто новота камера с дефект..."

В това е есенцията на случката. Мирослав Илиев си е позволил съвсем умишлено да подведе клиента си/им.
И Динафос, и въпросния господин, ме губят окончателно... навярно това няма значение за тях така или иначе... [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: ZENON   
Дата:   18-12-21 23:25

asahi,
аз си глезя клиентите.
Нямам магазин, нито паркинг към него. Това обаче, не ми пречи да си глезя клиентите. Те ме хранят.
Въпрос на манталитет. Нищо друго не е от значение.

Във връзка с казуса...
Преди години си купих един Пентакс К-5. Злощастния модел имаше фронт фокус и нямаше сила на света, която да промени поведението на тялото.
Отидох в сервиза на Пентакс, видяха проблема, дадоха ми оборотно тяло за лятната ми ваканция, докато се пробват да оправят проблема.
Не усляха и ми дадоха чисто ново друго тяло.
Какво да кажем сега за магазините и паркингите?

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: uri64   
Дата:   19-12-21 02:23

Щом си има закон най-добре е да се познава и да се прилага. Другото е дрън-дрън.


Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: asahi   
Дата:   19-12-21 11:26

Не си глезя клиентите. Свършвам си работата качествено, коректно и в срок. Ако някой се нуждае от глезене да си търси компания другаде.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: metodiev_martin   
Дата:   19-12-21 20:57

Само да добавя, че към този момент, сервизът в Румъния разполага с най-съвременната апаратура за диагностика и калибрация. Познавам и гърци, които към този момент пращат техниката си там. На мен също ми се наложи да ги ползвам и съм доволен.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: Драгончик   
Дата:   20-12-21 08:50

Нали не си взел фактурата на фирма?

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: vinse   
Дата:   21-12-21 11:38

Като работил в сервиз (макар и не на фото техника) не виждам нищо нередно в така описаната ситуация с изключение на обещания дадени в началото от Динафос за оборотна камера, без да са наясно дали наистина може да получите такава.
1. Никой магазин не е длъжен да има сервиз, всъщност много малко са магазините, които имат такъв и за това се ползва оторизиран за България сервиз, наистина Вие като клиент не сте длъжен да я занесете директно в сервиза, но ремонта става по-бързо ако го направите.
2. За нещастие оторизираните сервизи (и не само в България) масово не разполагат с техниката да извършват определен вид ремонт, защото в случая Канон (фирмата), не е предоставила нужната техника за подмяна на сензора. Тоест ако сервиза иска да ремонтира на място трябва да вложи сам едни големи пари, което е нерентабилно за малък пазар като нашия и за това ремонта се аутсорсва към Румъния или Полша, защото там са събрани доста сервизи, които ремонтират техниката на цяла европа.
3. Правилно са казали, че апарат не може да бъде подменен при повторен дефект, трябва да са се "счупи" 3 пъти, като тук (вероятно) има дребен шрифт, за това че трябва да се счупи 3 пъти една и съща част.
4. Оборотна техника се дава при изпълнение на някои условия, има си техника (естествено струваща един чувал с пари), която си идва с условието, че ще се даде оборотна машина при евентуална повреда на титуляра. В случая с канона пак трябва да отговаряш на някакви условия и ако не отговаряш, обвинявай само Динафос, че са ти пуснали мухата неоснователно.
5. Ако ремонта се извърши в рамките на 30 дни, всичко е в рамките на допустимото от закона, колкото и да е тъпо, че техниката няма да може да се ползва по празниците.
6, 7, 8 и 9 - Цанон са боклуци [smilie18]



Публикацията е редактирана (21-12-21 11:42)

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: Yog   
Дата:   21-12-21 15:27

vinse, в описания от човека случай има само един проблем - магазинът, който му е продал камерата, няма право да не му я вземе, когато я донесе с повреда в рамките на гаранционния период. Това казва законът.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: ivjordan   
Дата:   21-12-21 17:13

Ясно, че Дайнафос са се оцапали, но малко.
Сега, броиш 30 дни и на 31-ия отиваш и ако камерата не е готова, казваш че искаш подмяна.
Ако те посъветват да отидеш на следващия ден, щото пътувала от Румъния, казваш им да си гледат работата, т.е. да я заменят незабавно.
Ако откажат, повече не ходиш при тях, а в КЗП.
Като цяло, самото споменаване на КЗП в магазина "отваря" доста врати.

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: lamerko   
Дата:   21-12-21 17:19

То затова и сервизите масово връщат техниката неотваряна уж като "ремонтирана", когато видят че не смогват със сроковете. А ти пускаш връщаш пак и чакаш нови и нови 30 дена - съвсем законно [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За гаранционното сервизно обслужване на Динафос, Канон и Вю поинт
Автор: ivjordan   
Дата:   22-12-21 02:32

Аз лично не съм имал проблем с фото, но със сравнително скъп телефон.
Върнах го на търговеца и на 31 ден отидох, те ми казаха да дойда след ден-два,щото пътувал от Китай.
Веднага им казах, че втори път няма да ходя и веднага да решат дали ще го заменят или ще ми връщат парите, иначе КЗП.
Продавачката проведе кратък разговор по телефона и ми дадоха нов. Веднага и на място.
След 30 дневния срок за ремонт нямат никакви доводи. Просто вадят новата кутия, защото никой не иска да връща пари, а и клиентът не ги иска, особено ако е купил на промоция.
В моя случай, телефонът струваше +500 кинта на редовна цена, така че пари не ми вършеха работа, не можех да си го купя на същата цена.
Тук е същото, човекът е дал апарат, не може да го избие ако му дадат промоционалните пари.
Просто си чакаш 30 дни и ако ти го върнат си щракаш, ако не, искаш нов и няма тън-мън, не могат да откажат.
Просто имай предвид, че след 30 дни, не могат да те мотаят. Или ти връщат твоя, ремонтиран, или вадят нов.
Естествено, ще трябва да ги изръчкаш, но не много. Те чудесно познават закона. Само трябва да им намекнеш,че и ти го познаваш.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »