Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   19-10-14 23:44

"Автор: Stoi2
Дата: 19-10-14 12:02

compur, да Photoshop-а ми е на / Color Settings/ Working spaces - на Monitor sRGB "

На 13.10 ти писах, че "Проблемът е решен отдавна. Има системи за управление на цвета, има профилиране на устройства. Ако ще откривате топлата вода - успех!" Ти предпочете да отговориш "asahi, ти изобщо направи ли си труда да прочетеш, какво изписах в началото на темата и да разбереш посланието но заглавието и ?" вместо да потърсиш смисъла в написаното от мен.

С текущите си настройки на фотошопа, както и с разсъжденията си в първия и следващите постове потвърждаваш, че не искаш да вървиш по утъпкания път, а да се блъскаш в неразбираеми за теб неща. На твое място бих потърсил отговорите на въпросите:
1. Правилно ли са сетнати цветовите ми настройки?
2. Мониторът ми показва ли верни цветове?
3. Правилно ли подхождам към цветовата обработка на файловете си?
4. Давам ли възможност на зрителите да видят правилно цвета?

Ако в отговорите ползваш думите мисля, смятам, предполагам да знаеш, че не си на прав път. Не за друго, ами защото тези въпроси имат само по един правилен и недвусмислен отговор.

И, както рекох и преди - успех!

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: burningice   
Дата:   20-10-14 07:42

Една стара римска поговорка гласи: не е важно какви са цветовете на монитора, важно е какви са те на принтера!

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Pif   
Дата:   20-10-14 13:53

asahi, ти си хейтър. Какво само хейтваш. Ти изобщо не си прочел темата и не си схванал за какво се пита вътре. Аман от хейтъри. Игнорирам ти мнението защото не е по темата а е само хейтване на мен и на калибрирания ми монитор.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   20-10-14 21:48

Ми нещо такова.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Stoi2   
Дата:   22-10-14 10:16

compur, ето една снимка записана от днес със Save for WEB , като целия процес от снимане и запис в JPEG е профилиран на sRGB ( sRGB IEC61966-2.1 )

Снимката е от две служебни машини и показва в пълна сила ГОЛЕМИЯ ШИТ за, които говоря още от първия ми пост ( някой хора още не са го осмислили ! Също и идеята която носи заглавието на темата "Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие." )

Снимката е малко кофти и тъмна , че я правих набързо и нямам време , но се вижда за какво говоря. Снимката е една съща , качена във фейса, през един и същ браузър ( Chrome ).


http://i.imgur.com/rdgNzvg.jpg



лаптопа е с cineCristal LED LCD матрица, а PHILIPS-a с TFT Actieve Matrix на SRGB. (плюсовете и минусите при двете матрици се виждат най-добре долу в дясно - гората )

На другите мотинори, които не съм снимал снимката е разбира се пак различна на всеки по отделно.

На моя калибриран EIZO разбира се снимката пак е друга и само един DELL тук се доближава максимално до нея.

Сега няколкото човека , които така и не разбраха каква ми беше идеята още от първия пост да не скачат пак да обясняват да съм си калибрирал 5-те монитора тук. Това е ясно, че е нужно ! Просто показвам каква е картинката при обикновения юзър живееш 2014 година, които си е купил монитор или лаптоп от магазина, замъкнал го е вкъщи, и но него си разглежда снимките ви. През кой знае какъв браузър, поддържащ или неподдържан Coor space managment.
Та за това говоря още от началото...пълния ШИТ и липсата на еднаквост при разглеждане с различните модели матрици, монитори , после браузъри, операционни системи и т.н .
За това как, колкото по широко достъпна технологично е една снимка, толкова повече е предразположена към "изкривяване" . И дори да правите всичко по учебник, ако както в случая единия монитор е с TFT, а другия с LED матрица "верните" цветове при обикновения потребител (който и представа си няма какво е sRGB или Adobe RGB, калибриране или каквито и да са други технически термини) се отместват там на някъде си...


И който тръгне да обяснява, как с профилиране , калибриране и т.н ще накара тези два монитора с различни технологии, да показват снимката еднакво, просто съм готов да се хвана на бас на каквото и да е, че няма да успее !

P.s "оригинала" , ако някой е любопитен как се вижда при него https://www.flickr.com/photos/122586988@N08/15409112269/



Публикацията е редактирана (22-10-14 12:28)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Svetul4o   
Дата:   22-10-14 16:03

"Автор: Pif
Дата: 20-10-14 13:53

asahi, ти си хейтър. Какво само хейтваш. Ти изобщо не си прочел темата и не си схванал за какво се пита вътре. Аман от хейтъри. Игнорирам ти мнението защото не е по темата а е само хейтване на мен и на калибрирания ми монитор."

Може да си мислиш, че си оргинален, но за съжаление поста ти носи повече истина от колкото може би ти се иска. Не оспорвам знанията и компетенциите на asahi, но засъжаление в този така наречен форум за взаимопомощ той се изявява доста често като типичен трол. Подхвърля някоя заядлива забележка, казан недоизказан и си заминава. Asahi моля обясни какво точно имаш в предвид, сигурен съм, че много хора биха се радвали да научат нещо ново.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   22-10-14 16:40

в момента съм доста зает и немога да отделя много време за обяснение...

"И който тръгне да обяснява, как с профилиране, калибриране и т.н ще накара тези два монитора с различни технологии, да показват снимката еднакво, просто съм готов да се хвана на бас на каквото и да е, че няма да успее" - недей! ще загубиш!

Не случайно управлението на цвета е контролирано! Ако ти се чете - виж в нета какво е CMS, CMM, PCS, CMS и ICC.

По въпроса за това как, аджеба, на обикновения юзър, който сега си купува монитора и не го е калибрирал, ще му покажеш "това, което виждаш ти" не мога да дам еднозначен отговор. Мога да кажа, че обикновения юзър си няма и най-малката представа за това как трябва да изглежда снимката ти. Освен, ако ти не си до него и не му казваш какво "трябва да види", което неможе да се случи с повече от един човек.

Защо на компютрите в офиса се вижда различно - отговора в третото изречение.

Засега толкова!

[beer] [beer] [beer]



Публикацията е редактирана (22-10-14 23:58)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: ishootraw   
Дата:   22-10-14 18:08

А има и хора с различно цветоусещане (нарочно не казвам далтонисти-аз също не виждам всичките цифри по тестовете с цветните точки), които пак дори и на същия монитор няма да видят снимката както автора я вижда. Едно време художниците преди да има очила са рисували нещата както са ги виждали-доста размазани. Тези картини пак се продават за милиони въпреки, че не отговарят на реалността. Но иначе ми харесва в тази дискусия идеята да си правим снимките на средностатистически машини, защото такива се ползват от повечето потребители. И аз така правя.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: AseasRoa   
Дата:   22-10-14 22:48

Аз имам два еднакви по марка и модел монитора, и въпреки това при едни и същи настройки единия е по-тъмен от другия, та какво остава да се каже за различните технологии.

Същото е и в музиката - песента от един диск трябва да звучи добре на HiFi и на портативно радио, та там решават проблема с компресия - смачкват звука тъй че да има по-ниска динамика (слабите звуци се усилват).

Само че в музиката няма никакво развитие. Както свирят днешните усилватели и колони, така са свирили и преди десетилетия. Докато визуалните технологии все още се развиват. Някои цветове може и да се нагодят някак, но динамиката няма как да пасне на реалността в днешно време. Така че бих предложил да се пазят RAW файловете, да се гледа на висококачествените монитори, а останалите да се пренебрегват.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   22-10-14 23:30

Прибирам се аз одеве и тъй-като съм голям фен на музиката (пък и имам нещо общо с производството и) веднага отворих форум.музикант.орг. И направо не повярвах на очите си когато видях една тема пусната от Баба Лили в която се оплаква за качеството на звука на лапотпите, новите радиоприемници и тонколонките на ГСМ-ите на които се слуша нейното изкуство. Тя се жалваше, че хората не успяват да чуят нейните песни така както ги е изпяла и че некадърните колонки и скапват цялото изкуство. Как може някакви си хора да слушат нейни песни на такива гадни колони и песните и звучат толкоз гадно а тя така хубаво ги е направила и изпяла в студиото. Така хубаво са звучали на мониторите в студиото а тъпата мп3-ка на телефона е отвратителна. Идеше и да се разплаче и да спре да пее заради компресията която налага ютюб и скапва великото и творчество.
За малко да си помисля, че е изперкала когато прочетох мненията на Уитни Хюстън, Шаная Туейн, Селин Дион, Мадона, Павароти и още 10-на музиканта които я подкрепиха. Сега мисля да участвам в петиция за забрана на нискокачественните тонколони и приемане на стандарт за калибровка на домашните високоговорители на които се слуша музикалното творчество. Също така да участвам в стачка (протест) срещу гадните компресии в ютюб и да осъдим института фраухофер за въвеждането на МП3 компресията.

Айде Баба Лили е само певица и може да не дава точна представа но може да погледнем Ричи Блекмор. Човека си намери младо гадже - певица и сам си записва всичко. Китари, вокали. Сам си ги смесва в неговото студио. Не съм го чул да се опалква, че творчеството му е неразбрано заради кофти компресията на ютюб или некадърните колонки на лаптоп на които доста хора му слушат песните. А и на концерти не се оплаква много от озвучаването в залата.

Та когато някой не иска да научи дадена технология и за него имането на "калибриран монитор" го прави голяма работа и велик творец - няма как да стане. Естественно ще се намерят още един куп неразбрани творци дето ще обяснят, че всички са хейтари и нищо не разбират от техните проблеми и т.н. Ситуацията е горе долу като някое детенце което току що се е научило да кара колело и да започне да обяснява на Андреа Роси как да си кара мотора и защо мотора му имал скорости и даже спирачки.
Калибрирането на монитора се прави по причина но още не са измислили калибратор за очи. Като пуснат на пазара калибратор за очи - тогава тая тема може да е малко по-актуална. Ако снимката е празна - и най-хубавия монитор да имаш - пак няма да стигне до публиката.

И в тая връзка - в звукозаписните студия се използват мониторни колони. Те са абсолютно линейни и 80% от хората не им харесва как звучът. Тяхната цел е да се чува всичко а не да са приятни за слишане. Тренираното ухо на тях ще различи половин децибел разлика, ще чуе неща дето на ХайФай колони няма да се чуят. Но звучът равно и скучно. Затова разни хайфисти дават по 50-100к пари за "хубави" колони а не си купят за 5-10к най-високия клас студийни монитори и да си слушат.
Та "калибрирания" монитор е нещо точно определено което си има точно определено предназначение. В реалния живот музиката се слуша на колконки на лаптоп или на радиото в кафенето след като е била компресирана в МП3 и е минала през ютюб. И ако това скапваше творчеството на авторите - нямаше да има музикална индустрия.

Затова май е по-добре автора да се научи как използвайки съществуващите методи за пренасяне на изкуството му от него до зрителите да представи това което вижда отколкото да се жалва как някой си нямал монитор като неговия и затова творчеството му е неразбрано.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: IDA   
Дата:   22-10-14 23:38

Stoi2,

От снимката, която си пуснал по-горе става ясно, че мониторът в заден план е много по-тъмен от този на лаптопа. Опитай се да увеличиш само яркостта и контраста на задния монитор така, че изображението визуално да изглежда максимално близко до това на лаптопа, БЕЗ да пипаш цветовете! След това се вгледай внимателно в едни и същи точки от двата монитора и сравнявай цветовете. Ако двата монитора са правилно калибрирани, цветовете в тези точки би трябвало да са еднакви, например синьото небе трябва да е еднакво синьо и тревата трябва да е еднакво зелена и на двата монитора. Ако на единия монитор небето е синьо, а на другия цианово и съответно тревата на него, вместо да е зелена, е жълтеникава, значи има проблем с калибрацията.

Смисълът на калибрацията е да дава точни цветове, а не дадено изображение да изглежда по един и същ начин на всеки монитор! Това просто е невъзможно поради ред причини, някои от които и сам си споменал - различни технологии, различни размери (малките екрани са обикновено по-контрастни от големите) и най-вече различни индивидуални предпочитания за гледане. Някои хора обичат да гледат по-ярки и контрастни изображения, други предпочитат по-нисък контраст и по-плавни тонални преходи. Някои обичат да гледат по-топли цветове и съответно си калибрират мониторите към по-висока цветна температура, други предпочитат по-студени и калибрират към по-ниска цветна температура. Всичкото това обаче няма отношение към точността на цветовете. Аз например, първо си настройвам яркостта и контраста на монитора така, че да ми е максимално приятно за гледане и да не ми се изморяват очите, и след това си калибрирам монитора. Ако разликите между желаните и получени параметри на калибрация са минимални, го оставям така и не пипам нищо повече. Ако са твърде големи или след калибрацията яркостта или контраста са се променили твърде много, променям ги леко в съответната посока и калибрирам наново, докато ми хареса резултатът. При един добър монитор, яркостта и контрастът не би трябвало да влияят на цветовете или ако влияят, това влияние би трябвало да е достатъчно малко, за може да се компенсира при калибрацията.

И за да обясня максимално разбираемо, какво имам предвид, ще илюстрирам обяснението си с един много прост пример. С теб двамата отиваме в магазина и си купуваме два абсолютно еднакви монитора. Занасяме ги в офиса, включваме ги към два еднакви компютъра и ги поставяме един до друг. След това ги калибрираме с един и същ калибратор при абсолютно еднакви настройки за яркост, контраст и цветна температура. Съответно получаваме почти един и същ резултат от калибрацията и доволни, предоволни, пускаме един и същ богат на цветове кадър на двата монитора. Кадърът изглежда перфектно и на двата монитора и няма никаква разлика. Кефът и за двама ни е пълен. В следващия момент обаче, аз решавам, че мониторът ми е твърде ярък и ако така работя на него няколко часа, ще ми се изморят очите и ще ме заболи глава. Затова намалявам яркостта на моя монитор и О УЖАС! Кадърът на моя монитор вече изглежда съвсем различно от твоя, също като на снимката ти по-горе. Моят е много по-тъмен, а ти изкрещяваш "Пълен ШИТ"! Аз веднага връщам яркостта в първоначалното и положение и нещата заспиват отново - разлика няма. Решаваме, че сме приключили и всеки си занася монитора на неговото си бюро - моето е до прозореца, а твоето в най-тъмния ъгъл на стаята, където няма пряка светлина от прозореца. Съответно ти се наслаждаваш на плътни наситени цветове и идваш при мен да ми се похвалиш. И едва погледнал моя монитор и отново изкрещяваш "Пълен ШИТ"! Моите цветове, в сравнение с твоите, са бледи и изглеждат като измити. А аз само казвам - спокойно, дръпвам леко пердето и обръщам монитора така, че върху него да не пада пряка светлина от прозореца. Нещата отново заспиват, но дори и тогава има разлика, защото при мен е по-светло, отколкото при теб. На мен обаче не ми пука, а на теб какво ти пука? Нали при теб всичко е перфектно?

Предполагам, че след това не съвсем прецизно обяснение, ти разбираш, че няма как, едно и също изображение да изглежда еднакво навсякъде, но на никой друг, освен на теб, това не му пука. Много по-важно е, цветовете да са точни и това се постига чрез правилно калибриране. А кой как и на какво ги гледа и как изглежда изображението на неговия монитор, би трябвало да е последната ти грижа.

Надявам се да съм бил полезен.


Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Stoi2   
Дата:   23-10-14 09:34

Pif, Видя ли че може да пишеш и с по-малко хейт :) Така по-бива. относно звука съвсем спокойно може са се пусне тема в аудио форум За "омагьосаните ноти в новото ни съвремие" и там ще се постигне дълга дискусия и ще има пак разделени лагери. Дори спора ще е по лют то този тук за цветовете.

Тази тема за звука пак си е болна тема, но знаеш ли какво съм забелязал и да видим ще се съгласиш ли с мен.
На бай ти Миле шофьора в маршрутката винаги ще му е все тая къде ще слуша новия джангър на Кондьо . Дали на китайското си радио в миризливата кола или в Hi-Fi система за 50к . Просто музиката на Кондьо си е такава и би звучала навсякъде като джангър ! Особено в ушите на бай ти Миле разлика няма да има. Но никога няма да се случи човека Х слушаш истинска стойностна музика да си я надуе на китайчето за 10 лв, защото просто това което е искал да пресъздаде автора на тази стойностната музика няма да се пресъздаде на изкривеното Китайче, а когато се чуе в цялата си прелест и диапазон на нещо истинско.
Аз доста песни съм преоткривал след като съм ги чул на качествени колони или слушалки. Сякаш слушаш някаква друга нова песен и я усещаш по съвсем друг начин ! Която вече ти харесва, а не онзи Шит от звуковата боза чута в автобуса.

Същото преоткриване може да се получи и със снимка, когато я видиш някъде както си трябва. А ти се опитваш да ме убедиш, че това няма как да се случи ?! Снимките са само хубави и лоши без значение медията и качеството и на която се разпространяват ?! Да, понякога е така при журналистическите фотографии, но в някой други раздели на фотографията не ! В единия случай имаме снимка на Бойко Борисов, а в другия на изгрев. Прекрасна снимка на въпросния залез отпечатана във вестник Труд , ресизната до тази на Бойко би изглеждала хубаво според Теб ? Да, Бойко си остава все готин колкото и да го компресираш и избледняваш, но залеза....колкото и перфектен да е кадъра ?

А що се отнася за Лилито ,..изкушавам се да налея малко хейт относно нейното еднотипно творчество....ама ще стискам :D

Според мен винаги ще има два типа хора. Като бай ти Миле и като човека Х. Аз съм от вторите и да дразнят ме 64kBit скапани MP3-ки и ШИТ нови китайски изстискани ценово мониторни технологии и аудио също !

И ако си мислиш, че за пример Моцарт (за лейди Гага не съм сигурен) не би се възмутил и си отскубнал косите ако си чуе някое произведение на китайско радио за 5 лв през 64kbits MP3-ка жестоко се лъжеш !


IDA, Благодаря за дългото и съдържателно обяснение. Монитора на заден план не е тъмен, просто така е излязъл на снимката и показва светлите тонове много по правилно от лаптопа, чийто LED матрица си има склонност да "изгаря" светлите тонове. Да, изглежда по COOL ( "О, вижте новата ни LED технология ! Как всичко изглежда шарено, пъстро и ярко..баш като в цирка " ) ,но няма нищо общо с действителността. Със всичко , което написа съм съгласен. На хубавите монитори и на мен това ми направи впечатление , че промяна в якостта и контраста не оказват такова влияние при цветовете. Не съм съгласен само с това , че с калибриране обаче цветовете на два монитора с различни технологии ще бъдат еднакви в целия им спектър. Може би червено, да , зелено, но някакъв нюанс на синьото за пример не! И ако имаме снимка на море с небе ?! Все един цвят ще избяга малко и няма да е същия, и това няма как да се избегне заради различието в технологията на матрицата.


compur, Приемам предизвикателството за баса. А и ще е интересно тук за форума за видим и после опишем резултата. От къде си ? Аз мога да намеря калибратор и после да публикуваме резултатите, какво сме постигнали, като еднаквост на двата монитора. Ще ги направиш нещата с калибровка и профилиране , по твоя преценка. Може да ми пишеш и на лични. Каса бира, мисля че става като за бас. [beer]



Публикацията е редактирана (23-10-14 09:59)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: IDA   
Дата:   23-10-14 15:02

"Не съм съгласен само с това , че с калибриране обаче цветовете на два монитора с различни технологии ще бъдат еднакви в целия им спектър."

Естествено! Няма как да очакваш, че един евтин лаптоп с обикновен LCD дисплей, който едва покрива 90% от sRGB пространството, ще има такова богато цветопредаване, като някой професионален монитор, покриващ Adobe RGB. За това обаче си има решение. Преди публикуване, конвертираш кадъра в sRGB пространство и това ти орязва всички цветове извън това пространство, които слабите монитори така или иначе не могат да възпроизведат, а професионалните могат. Резултатът е, че когато погледнеш един такъв sRGB кадър на слабия и нa професионалния монитор, поставени един до друг, разликите в цветопредаването ще са минимални и трудно забележими. Тях пак ще ги има, но ще се дължат на това, доколко единият монитор може да предаде орязаното sRGB пространство по-добре от другия. Ако двата монитора покриват 99% от sRGB пространството и са добре калибрирани, разлика няма да забележиш. Ако единият обаче покрива само 80%, а другият 99%, разлики при отделни цветове и тонални преходи ще започнат да се усещат, но САМО ако двата монитора са един до друг и ти знаеш, къде да гледаш и какво да търсиш. Такава ситуация е практически изключена при ежедневния обмен на изображения по мрежите.



Публикацията е редактирана (23-10-14 17:10)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   23-10-14 21:01

Стой2
хейта е само в твойта глава. Това, че нещо което не ти харесва и не съвпада с твоето мнение го разбираш за "хейтване" е въпрос който може да касае само и единственно твоя психоаналитик.
И говорейки за музика и изкуство изобщо ти от коя страна искаш да си - от страната на правещия или от страната на слушащия?
Защо смяташ, че човека Х е нещо повече от Бай ти Миле дето се кефи на Кондьо. Имаме автор, преносна среда и слушател. Целта е слушателя да се кефи на изкуството на автора. Не виждам разлика между стила музика и вида слушател. Колкото критериите за преносния канал са по-ниски толкова по-достъпна е музиката. Не съм забелязал някой да се жалва, че пускат великите му класически или джаз произведения по радиото на средни вълни и хората ги слушат на малки джобни моно приемничета.
Ако ще си говорим за тенденциите в музиката то те са в посока на падане на качеството. Сега се търси звучене заради повечето електронни генератори а не мелодия и музика в качеството си на такава. Аз винаги реферирам към плочите с директно нарязване и времената когато група музиканти и един певец са заставали пред една фуния и са свирили и пеели а от другата страна на фунията има един пирон който прави оригиналната плоча от която се копират останалите. Колкото и да е странно доста от тези записи са в пъти по-качественни от днешните ни творения - особенно в милата ни родина. Но в никой случай медията не може да съсипе даден авторски продукт. Когато един творчески продукт започне да зависи от медията - примерно картините могат да се гледат само в галерия - то нещата се променят.
Няма да ти ставам психоаналитик и да ти обяснявам от какво и защо ти се пораждат душевните страдания. Само ще ти кажа, че преди години за да си нещо трябва да положиш труд, да се докажеш и чак тогава да си нещо. Сега новото поколение се ражда със самочувствието, че е "нещо" и то нещо велико по рождение и някой му е длъжен. По същата причина се получават и такива теми. Научи се да правиш изкуство, покажи го на хората, намери зрители които да го харесват и тогава започни да мислиш за фундаментални неща. Не може да не си се научил да използваш елементарното което ти се предосавя и да мрънкаш как света е крив и не те разбира щото не са им еди си какви мониторите и не ги били калибрирали.
Хората нямат нужда да виждат твоето икуство. Ти имаш нужда да им го покажеш.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Stoi2   
Дата:   24-10-14 08:45

Pif, Хахаха май се засегна за Лили-то, ( можe би и за Кондьо ) и направо се развихри :D :D :D Просто да си знаеш, че спрях да те чета на второто изречение. Успех с живота ти и пребиваването в психо-хейтърското ти измерение ! Нещата ,които бълваш още от първия си пост нямат нищо общо с темата, която засегнах, но за Теб друго е от значение...просто ти трябва поле за "изява". Може да не се хабиш да пишеш вече, няма кой да те отрази....въпреки, че всички виждаме колко ти е приятно и каква душевна нужда имаш да бълваш хейт някъде. Има и други места. Потърси !
Мнението ти относно значението и качеството на медията са на 180 градуса от моето, това стана ясно отдавна и го разбрахме от озлобените ти коментари ( къде си израснал, как, в каква среда ? ). Добре, че PlayBoy не си печатат списанията на матрични принтери, че нали според теб ако една кака е хубава, аудиторията ще я оцени и така, без значение от качеството на медията :D Толкова си безумен, че сам не може да се осъзнаеш ! А сега не пречи повече. Няма повече с какво да помогнеш тук в тази тема.



Публикацията е редактирана (24-10-14 12:13)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Stoi2   
Дата:   24-10-14 08:49

IDA, Мисля, че до няколко дни ще си взема собствен калибратор и ще направя един тест на 4-5 монитора за да видим дали наистина разликите при различните монитори са пренебрежимо малки що се отнася до "ежедневно" гледане sRGB снимки от браузъри. Имам монитори с почти всички видове матрици. Един реален тест извън нещата "на хартия" . След това ще обсъдим резултата.



Публикацията е редактирана (24-10-14 09:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   24-10-14 10:22

ако човек не се занимава с печат е предпечат за какво ги калибрирате тия монитори идея си нямам??? само пълните гушата на разни псевдо разбирачи, дето така ви нагласят мониторите, че сами не можете да разберете какво става с изображението под тях. ползвайте си няколко сиви преливки и карти с маркери на определени нива, настройвате си монитора на око и това е напълно достатъчно.[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   24-10-14 11:34

serjy [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   24-10-14 14:32

Сори, Сержи, не става. Но ти продължавай да опитваш.

Стой2, бих могъл да ти обяснявам бавно, любезно и напоително, но това действие струва време и усилия, които вече съм полагал. И аз съм писал, и други са писали за управлението на цвета. Правили сме семинари, има книги, онлайн източници и т.н. Ако имаш желание първо ще приемеш, че има такава наука и после, ако искаш, ще вникнеш в нея. Това си е лично твое желание и аз няма да те подтиквам към някакви действия, особено след като вече си предубеден.

Много хора не разбират от управление на цвета, но следват прости правила, които им спестяват проблеми. Те са:
1. Работят на калибрирани със спектрофотометър монитори. Услугата струва от 25 до 60 лева в зависимост от това кой, къде и как ти я прави.
2. Ползват правилно настроени към цвета програми.
3. Поставят си реални изисквания към крайния резултат.
4. При печат си подготвят файловете за конкретното устройство (технология).

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   24-10-14 15:49

кое не става? не става според теб, явно толкова си можеш. и ако си беше направил труда да помогнеш на човека с две думи, а не да пишеш постове по половин страница за това, колко си велик разбирач, дуго щеше да е.

и така, може ли да си настрои човек монитора на око или не може?
МОЖЕ! и ако някой държи да ви убеждава, че това няма как да стане не му вярвайте, бъдете сигурни, че просто иска да ви съдере няколко кожи. то е все едно готвач да ви извади някакъв уред и да почне да мери с него една манджа дали е вкусна или не, и да ви кара да ядете помии, само щото уредчето му е показало така.

единственото, което трябва да направите е да си проверите собствените очи за това доколко добре различавате различните цветове и нюанси, и ако нямате проблем с очите повярвайте, че можете да си настроите мониторите сами.

по късно ще пусна това което аз ползвам. как пък, като си настройвам всички монитори, и евтини и по-скъпи по този начин, след това те са приятни за работа, не ми вадят очите и снимките правени на един компютър изглеждат точно по същия начин и на другите? как като печатам нямам никакви изненади извън допустимото? как?

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: rimohit   
Дата:   24-10-14 16:09

serjy това на мен ще ми е много полезно.Ще чакам с нетърпение. Най -добре го пусни в Образователната секция ...Нещо , като "калибрация" на монитори за домашна употреба да си го има там...

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   24-10-14 16:17

и за искам да го прочета, а после ще го изпратя тук-там на приятели... така, да си го имат! [beer] [beer] [beer]

и, понеже е фотографски форум, може ли със снимчици, моля!

и, ако не е нахално, може ли по-конкретно обяснение за израза "изненади извън допустимото", че на мен ми звучи като "една идея"

благодаря! [beer] [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   24-10-14 16:48

Давай, Сержи! За десетина години дано е мръднал софтуера, че и човешките възприятия. Защото преди време, когато се отказах да си калибрирам монитор на око и започнах да си купувам спектрофотометри, човешкото зрение нямаше памет за цвят.

Добре е да се знае, че целта на color management е да се получи предвидим, а не приятен, недразнеш или някакъв друг цвят.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   24-10-14 16:48

изненадите идват от печатарницата, тоест една и съща снимка отпечатана с три месеца разлика, примерно, има различен краен резултат. затова винаги им пускам пробна серия от десетина снимки и пренастрийвам останалите по тях. естествено говоря за любителски снимки 10х15 до А4. пратени през интернет на най-оборотните и познати фотоателиета.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: MarinY   
Дата:   24-10-14 17:39

serjy, ще те разочаровам, но ако имаш изненади от печатането, те са от окомерът ти. Печатниците нямат нищо общо с твоите очи и монитори.
[beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »