Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6     всички  напред  последна
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: langel   
Дата:   30-05-14 14:41

Ми дообре, запиши се [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: CaracolStudio   
Дата:   31-05-14 15:10

Пич инсталацията на ML за RAW видео я направих за 5Д МИК2 от едно клипче за 2 минути работа .Друг е въпроса за какво може да се ползва :) Хубаво нещо е да обаче трябва да споменем ,че за да се възползваме максимално от нея да кажем някои цифри :) Трябва ни бърза карта и то голяма 32-64GB na skorost pone 1000 която си е скъпичка 400-600 лв .Отделно на тези 32 ГБ я запиша 20 минутно клипче я не в най-високата възможна резолюция .Ами тия хиляди файлове нали искат обработка аз лично ги превръщам в DNG файлове с програмата на RAWmagic имам я за MAC не знам за бозата дали я има .От там отиваме в Davinci с DNG фаиловете ,и можем да рендваме .DaVInci /програма на BLackmagic/.След като го рендвам чак тогава го мятам вече който където иска било то FCPX или SOny Vegas .Това е една как да кажа дълга и тегава работа и то ако компа ти е сносен :) .Това ще ти отнеме поне час за тези 20 минути казвам поне ако имаш наистина добър комп :)
. А относно рекламите които постваш как били заснети ,виж последните клипове в сайта на Apple са заснети с Ай фон :)
МАркетинг

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   31-05-14 15:49

"Това ще ти отнеме поне час за тези 20 минути казвам поне ако имаш наистина добър комп :)"

Ако наистина ти отнеме само час обработката на 20 минути RAW видео, значи компютърът ти наистина е звяр, а ти си факир по обработките, тонирането и монтажа.

На моя 5-годишен лаптоп само автоматичното конвертиране на едно 5 секундно клипче (120 кадъра с размер 1920х1080 всеки) от DNG в TIF отнема около 3 минути. Така че, който иска да се занимава с RAW видео, трябва да се въоръжи с търпение и да знае как да си автоматизира процеса така, че да не виси през цялото време пред компютъра, докато траят тежките обработки. Крайният резултат обаче определено си струва търпението. Аз откакто видях на какво е способно RAW видеото на ML, не съм си и помислял да ползвам вграденото видео на апарата.

Имам и други много красиви RAW клипчета за показване, но се страхувам, че ако ги пусна тук, форумните тролове моментално ще ме разкъсат на парчета, още преди да съм успял да ги блокирам. [smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: Pink_Kong   
Дата:   01-06-14 11:27

Има ли плъгини за Adobe After Effect, някой пробвал ли е да го отваря това видео там?
А ако се монтира Draft на Premiere и се прати в After-a за корекция, но вече подреден и нарязан грубо?

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: CaracolStudio   
Дата:   01-06-14 11:35

Най лесният вариянт е да си го Рендеш в DaVinci и от там си го пращаш където искаш .

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: Pink_Kong   
Дата:   01-06-14 12:08

Не е това идеята.
Монтираш драфта на Avid или Premiere или Final Cut и после "разчиташ" по IDL list само това, дето ти трябва. Ако си заснел повече материал, определено помага.
Плюс това е много полезно да "разчиташ" вече монтиран материал.

OK, намерих нещо по въпроса:
http://vimeo.com/68065512



Публикацията е редактирана (01-06-14 12:17)

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: CaracolStudio   
Дата:   01-06-14 13:47

A какви CF карти използвате и колко време записват в макс рез. ?

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   02-06-14 14:48

Аз ползвам CF Lexar x133 (4 GB). Записва 142 кадъра с размер 1920х1080 на скорост 24 к./с., при което буферът се напълва и записът спира. Удобно е, защото знам, че всичките ми клипчета са еднакво дълги - по 6 с. всяко. Пробвал съм и с бърза CF карта (х1000) на един приятел. С нея записът продължава без прeкъсване на блокове от по 4 GB (по около 3 минути на блок), докато се напълни картата.

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: CaracolStudio   
Дата:   02-06-14 18:09

На какъв Апарат само MK3 ката мисля ,че има фул ХД РАУ

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   02-06-14 19:16

7Д също има Full HD RAW, даже на още по-високи резолюции (2512x1200), но в 3х кроп режим (вж. препратката от 2-ра страница). Качеството е още по-добро от нормалния режим, защото не се прескачат редове и се елиминира напълно ефектът "aliasing", който води до назъбване на някои прави линии в кадъра при движение на апарата. Много рядко се появява, но понякога го има и дразни.

Ако някой знае точен еквивалент на този термин "aliasing" на български, неко го каже. Ще съм му благодарен.

7Д е изключително подходящ за RAW видео, тъй като, за разлика от другите канонски модели без 5Д3, може да записва на скорости до 150 MB/s върху бързи CF карти, което позволява ползването на RAW видеото на максималната резолюция. Невероятна машина, а вече се намира и на смешни цени.


Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: stef7   
Дата:   03-06-14 08:37

7D има малко по-бърз контролер от 5D Mark II и малко по-бавен от 5D Mark III. T.e. 5dmkII стига до 2048x820 24 кадъра в секунда, 7D до 2048x930. Говорим за непрекъснат запис и то в кроп режим. При нормален режим 5dmkII стига до 1820 по хоризонтала, 7D до 1720. Не че има видима разлика, но да сме точни. 150MegaBytes/sec - само на теория [smile]. На практика около 85Мб/сек. Това Timelapses или 17 кадъра в секунда не може да се класифицира като видео. Ето човека има и двете камери:
http://www.ramasolaproductions.com/6.html

4сек. видео, човече това става само за твое собствено забавление, за нищо друго.

Та значи нека да сме честни - от всички камери на Канон само 3 стават за RAW видео защото имат CF слот който позволява скорст на запис във Full HD резолюция или близка до тази. 5D Mark II, 5D Mark III, 7D. От тия трите само 5D Mark III e без моаре и алиасинг в нормален full frame mode.

По отношение на CROP режима - да спестява ти алиасинга и моарето но при 7D той е 3х1.6 = 4.8 спрямо Full Frame. Това ще рече че не може да намериш широкоъгълен обектив за толкоз много кроп. 10мм, което е екстремен широк ъгъл стават 46мм, т.е. нормален обектив. А за светлосилен обектив f1.8, за f1.4 да не говорим. Отделно колко трудно е да се проектира обектив 10мм който не криви.
Поради тази причина 5D Mark II е далеч по-добро решение от 7D. Там въпросните 10 мм стават 30мм, кеото е що годе нормален широк ъгъл. Ако пък се снима 2048x1022, за които стигат около минута видео, имаме вече 28мм широк ъгъл. Кроп фактора на 5Д Марк 2, е близък като размер до Black Magic Poket Cinema camera. Абе става ама само за някои ограничени приложения. Общо взето става за сцени където искаш всичко да ти е на фокус.

7D е един до два стопа по-зле при високи ISO. 1600 ИСО RAW видео са преко сили и иска използване на denoiser от рода на NeatVideo

Така че ако трябва да сме точни, единствено 5D Mark III може да бъде използван пълноценно за RAW видео и единствено за него може да се каже, че качеството е без компромиси. Но оттам се почва. CF картите които могат да осигурят необходимата скорост на запис се броят на пръстите на едната ръка и са доста скъпи. 64Gb събират едва около 10 минути запис. Реално ти трябва около 3 броя, айде 2 (абсолютен минимум) което си е цифра - около 1000 лева. И пак се налага да се носи малък лаптоп за да може в движение на прехвърлят картите на HDD. 20-30 мин за доста приложения не стигат защото голяма част от сниманото после се орязва. Примерно за една сватба абсолютно не стигат. После това са страшно много гигабайти, и ти трябват много HDD дискове да пазиш и обработваш материала.

Така че като обобщим да RAW видеото е страхотно, но става само за определен тип приложения/снимки и си иска сериозна инвестиция.

Но ако инвестицията се направи в единсвено подходящата камера (5Д Марк 3 разбира се), в CF карти, приличен компютър с много storage - тогава както казват хамериканците - the sky is the limit. Гледал съм тестове между 5Д Марк 3 (3000$ фото камера), Arri Alexa (200000 $ синема камера), Red Epic (60000$ синема камера) и съм готов да се обзаложа, че в добри ръце и с подходяща професионална обработка след това, болшинството от хората няма да могат да намерят / видят разлика в кадрите снимани с 5Д Марк 3 и къде къде по-скъпите му професионални събратя. Дори и да се дзверят от 30 см разстояние на компютърен екран, начин по който се оценят тестовете но не се гледат филми.

Всъщност камерите дори без RAW вадят доста добро качество вече и стават за снимане на филми. Достатъчно е да споменем примерно Upstream Colors - ниско бюджетен филм сниман изцяло на Panasonic GH2 и направил вече няколко милиона от продажби. Или да кажем теста на Zacuto отпреди няколко години, когато редом до Arri Alexa и Red сложиха въпросния Panasonic GH2, Canon 5D Mark II и още няколко други фото камери за които видеото беше нещо второстепенно. Видео в 8 бита с 4:2:0 цвят с тонове компресия и относително нисък битрейт. При тест на сляпо, т.е. показва се картинката но не се казва с коя камера е снимано, спечели въпросния Panasonic GH2. Беше посочен на първо място и то от мастити режисьори като Франсис Копола. Извода е повече от ясен, ако разбираш от осветление може да снимаш игрален филм и с фотокамера за 1000$ и публиката надали въобще ще забележи това.


Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: stef7   
Дата:   03-06-14 08:53

И едно малко допълнение. Както казах кроп режима е практически неизползваем за 7D, но има решение на проблема с алиасинга и моарето, макар и не идеално. Казва се антиалиасинг филтър и струва къмто 300$.

http://www.mosaicengineering.com/products/vaf/7d.html

Резултата е съвсем приличен и малкото замазване което дава филтъра, после може да се компенсира при обработката. Ето един добър пример със 7Д

https://vimeo.com/73835410

и друг с 5D Mark II

https://vimeo.com/82522288




Публикацията е редактирана (03-06-14 09:35)

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   03-06-14 12:34

Stef7,

Чудесен принос по темата! Благодаря.

Преди да пусна темата, правих доста опити със 7Д и EF-S 10-22 на 10 мм в режим на 3х кроп. Става еквивалентно фокусно разстояние (ЕФР) от 48 мм. Резултатът е съвсем приличен, особено от гледна точка на фин детайл в кадъра, НО си трябва достатъчно светлина, за да се снима на ниско ISO, тъй като светлосилата на обектива не е достатъчна, ако например снимаш нощно видео. Вкараш ли твърде много шум от високо ISO в кадъра, финият детайл веднага се омазва и никакви шумопочистващи програми не помагат. Такъв е поне моят опит.

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: M_D   
Дата:   03-06-14 14:49

Но ако инвестицията се направи в единсвено подходящата камера (5Д Марк 3 разбира се), в CF карти, приличен компютър с много storage - тогава както казват хамериканците - the sky is the limit. Гледал съм тестове между 5Д Марк 3 (3000$ фото камера), Arri Alexa (200000 $ синема камера), Red Epic (60000$ синема камера) и съм готов да се обзаложа, че в добри ръце и с подходяща професионална обработка след това, болшинството от хората няма да могат да намерят / видят разлика в кадрите снимани с 5Д Марк 3 и къде къде по-скъпите му професионални събратя. Дори и да се дзверят от 30 см разстояние на компютърен екран, начин по който се оценят тестовете но не се гледат филми.


Малко си завишил цените. Алексата е около $70к, а Епик около $25к. :)
Разлики между тия три камери, разбира се, има доста, и като качество и характеристики на изображението, и като възможности. Факт е, че 5дм3 роу доставя много добро качество за цената си. Факт е и че има особености в процеса, които изискват повишено внимание. Много хора просто не биха се занимавали с детайлите по подкарването му, нито пък биха рискували дори и при малката вероятност за нестабилност.

Истината е, че некомпресираното роу видео по принцип не е подходящо за повечето проекти, от чисто логистична гледна точка. Видеоклипове и игрални филми са основните кандидати за роу процес. И евентуално малки лични проекти. Сватби и документалки от всякакъв вид са под радара като кандидати. Не че не могат да се снимат така, просто е непрактично.

$3000 не са чак толкова малко пари, а и има няколко други модела роу камери в тоя ценови диапазон - двете БМ камери, Болекс 16, Кинефинити. Т.е. изборът не е еднозначен, макар всички те да си имат недостатъците. Ако обаче вече си инвестирал в канонски (или други ФФ) обективи, то той е доста по-лесен.

Иначе като цяло малко си надценил сториджа. 64гб 1000х картите могат да се намерят на доста по-ниски цени в момента. Една 64гб карта събира около 12 минути fHD, но за много от приложенията не си длъжен да снимаш 16:9,можеш да снимаш 1.85:1, 2:1, 2.39:1, което смалява размера и увеличава времето. Две карти са напълно достатъчни (+ евентуално една резервна) за снимачен ден, ако се сваля материала на USB 3 лаптоп. Ако не са достатъчни, вероятно това е неправилната камера за конкретния проект. :)

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: stef7   
Дата:   04-06-14 00:31

M_D както винаги съдържателен и точен пост [smilie24]
Съгласен съм с това което казваш. Дадох примера със сватбата напосоки. Съгласен съм RAW видео не е за сватби, по много причини. Също отбелязах че е подходящ за определен тип неща - ти си ги споменал. Не съм коментирал камерите на Blackmagic, защото темата е само за RAW на Канон. Това което ми прави впечатление в клиповете снимани с Blackmagic които гледам обаче е че много малко хора се справят с color grading. Не знам това заради LOG гамата на Blackmagic ли е, но резултатите като цвят в 90/95% от случаите са от лоши до направо плачевни. За мен няма смисъл от такова RAW, което после не може да обработиш като хората. Снимай си в готовите профили в 8битов цвят 4:2:0 и пей сърце :)

Канонския RAW идва по подразбиране с наситен цвят обикновено трябва да се прави desaturation и като цяло е по-лесен за работа според мен, особенно за любители и начинаещи. За мен като цвят Канонското RAW е страхотно, трудно ми е да го опиша с думи. Тук според мен си казва думата големия опит на Канон в сенсорите. Те работят вече десетки години и резултатите се виждат. Заради цвета, текстурата и поради ред причини бих предпочел 5D Mark III пред камерите на Blackmagic. Това че е хак ни най-малко не ме притеснява. Но това си е мое чисто субективно виждане.

За цените на Arri и RED цитирам това което съм чел по форумите, не работя уви с тях. RED EPIC го дават 30000$ само базисния модул с едно SSD. Като го накичиш с всички необходими аксеоари може и да стигне 60000 $. Отделно обективите които доколкото знам също са сериозни цифри. Значи далеч съм от мисълта да предлагам хората да хвърлят Alexa и да хващат Canon 5D Mark III. :) Естествено професионалните камери си струват парите и има защо, едва ли скоро някой ще се откаже от тях.

Това което ме впечатлява и е направо невероятно за мен е че сега почти всеки начинаещ в занаята може да използва 5D M2 или М3 или хайде камерите на Blackmagic и с относително малко средства да докара подобно техническо качество на картинката като професионалните и скъпи камери с които се снимат филми. Не е ли невероятен дори самият факт че сравняваме доста скъпи специализирани филмови камери с които се снимат филмите в Холивуд с една вярно по-сериозна любителска до полу-професионална ФОТО камера. Само до преди 10-20 години беше мечта и малцина щасливци имаха достъп до техника способна да дава такова качество. Отварят се огромни възможности да добиваш опит и да се развиваш ако имаш желание и цел.

Инак ето една сватба снимана в RAW, която ми е за пример. Разбира се малко са сватбите с такъв бюджет. Но за мен е много добре направено, възхищавам се на подобна работа, макар че аз лично бих направил отделните кадри малко по-дълги като времетраене:

https://vimeo.com/88369454

https://vimeo.com/85492939



Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   04-06-14 01:18

"Това което ме впечатлява и е направо невероятно за мен е че сега почти всеки начинаещ в занаята може да използва 5D M2 или М3 или хайде камерите на Blackmagic и с относително малко средства да докара подобно техническо качество на картинката като професионалните и скъпи камери с които се снимат филми. Не е ли невероятен дори самият факт че сравняваме доста скъпи специализирани филмови камери с които се снимат филмите в Холивуд с една вярно по-сериозна любителска до полу-професионална ФОТО камера. Само до преди 10-20 години беше мечта и малцина щасливци имаха достъп до техника способна да дава такова качество. Отварят се огромни възможности да добиваш опит и да се развиваш ако имаш желание и цел."

[smilie24] [smilie24] [smilie24]

Точно това си мислех и аз, когато реших да пусна тази тема.

Що се отнася до горните сватбени филмчета, изключително красиво и професионално, наистина. Това си е цяла късометражна холивудска продукция, в която уменията на екипа и режисьора са далеч по-решаващи за успеха, отколкото снимачната техника.

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: M_D   
Дата:   04-06-14 19:26

Така е, хубавото е, че вече сме преминали една технологична граница, отвъд която са пренебрежими много технически спънки от финансово естество.
В наши дни е възможно да се снима пълнометражен филм почти без допълнително осветление; технологиите за обработка са достъпни и многократно по-мощни, сравнено с преди години. Има и множество канали за дистрибуция - глобализацията има и хубави страни.
Та да - със знание, време и желание могат много неща да се постигнат.

Разбира се масовостта води и до такива неща като споменатото изобилие на кофти грейднати видеа, но това са бели кахъри. Един на хиляда от тия да изкласи, пак е добре. :)

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   04-06-14 20:00

M_D,

Аз имам един въпрос. Вие споменахте, че ACR e значително по-бавен от DaVinci Resolve (DVR) при обработката на DNG видео поредици. ACR има обаче едно много голямо преимущество пред Lite версията на DVR и това е шумопочистването, което работи много добре. Лично аз често го ползвам и не бих искал да се лишавам от него. В момента, на моя компютър, (описан е на първа страница), с обикновена видео карта записът на обработен в ACR DNG файл от поредицата (с размер от около 4,9 МB) в .JPG трае около 2 с. Ако същият запис се прави от DVR и компютърът е с мощна видео карта, за колко време ще се запише същият файл? Очакваното подобрение в скоростта в проценти или в пъти ще бъде? Ако имате личен опит и го споделите, ще съм Ви благодарен.


Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: M_D   
Дата:   05-06-14 01:33

Да, ACR има профили за шума от конкретните модели камери, които профили освен това са настроени за различните iso стойности. Т.е. ако снимаш на исо 800 ще се ползва един профил, а на исо 1600 - друг.

За да сработи точно правилният профил обаче, трябва първо ACR да познае камерата - за целта "unique camera model" тагът трябва да присъства във всеки DNG файл и да е верен. И второ, правилният ISO таг да е записан във всеки един DNG файл. Поне преди месеци транскодиращите софтуери от оригиналния МЛ роу формат не го правеха това, в момента за MLV конверторите не съм се интересувал.

Таговете обаче лесно могат да се попълнят с exiftool върху цялото дърво от конвертиран видео материал, така че това не е особен проблем. Ако се тръгне да се прави това, най-добре да се попълнят и таговете за ковертиране от нейтив цветовото пространство на камерата в XYZ - повечето от тях също липсват. Могат да се копират с exiftool от cr2 файл от същата камера обърнат до dng с Adobe DNG Converter. И ACR, и Ресолв четат матриците, ако са там, и ги ползват при трансформациите през XYZ до избраното входно пространство. Това е първото, което правя аз с моите DNG кадри, преди да се вкарат за обработка.


При мен Ресолв експортира от роу с около 40-60 кадъра в секунда (в разни междинни видео формати, не съм пробвал jpg) и няма никакъв проблем да свири в реално време видеото с корекции от 10-15 възела отгоре. За 1080p резолюции това. В общи линии това зависи предимно от видеокартата и дисковете.

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   05-06-14 10:26

M_D,

Много полезно, благодаря. Аз засега правя ръчно шумопочистване с индивидуални настройки за всеки клип. Разбира се не е идеално, но значително по-добро, отколкото ако оставя шума. Ако знам и с какъв обектив е сниман клипът, го избирам ръчно от списъка и корекцията (сферични изкривявания, винетиране, аберации и пр.) автоматично се прилагат към цялата DNG поредица. Харесвам ACR, само да не беше толкова бавен.

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: bez_nick   
Дата:   24-06-14 01:56

Ако приемем че до сега 6D е било ограничено за RAW видео да снима без проблеми до 720p. заради това че поддържа само SD карти, които са по-бавни от CF, какво ще кажете за новите карти SD Sony XQD? http://www.sony.net/Products/memorycard/en_us/xqd/
180mb/s read/write
Някой намирал ли е инфо дали тази карта би се справила с поддръжката на 1080p. ?

P.S. Или това май сега като гледам не е SD карта... :|

Но открих това, което вече е SD ... http://www.sandisk.com/products/memory-cards/sd/extremepro-sdxc-sdhc-uhs-ii/



Публикацията е редактирана (24-06-14 02:15)

Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: stef7   
Дата:   24-06-14 06:51

@bez_nick Проблема за 6D и останалите камери със SD карти не е в скоростта на картите а в това че контролера на камерите за тези карти не поддържа по-високи скорости от около 40MBytes/Sec. Така че независимо колко бърза е картата скоростта на запис не е по-голяма от посочената по-горе.

http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=6215.0



Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: stef7   
Дата:   24-06-14 07:28

Междудругото интересни новини относно Adobe Premiere. Новата версия от месец Юни 2014 поддържа формата cinema DNG natively
https://helpx.adobe.com/premiere-pro/how-to/video-formats.html


Което ще рече, че отпадат няколко стъпки от процеса на обработка и той се упростява и улеснява. Преди да се вкара клипа за обработка в Premiere трябва само да мине през RAWMagic примернo за да излязат Cinema DNG кадри, които вече се импортват в Adobe Premiere директно, без да се минава през After Effects или Lightroom. Тия дни се надявам да ми остане време това да го пробвам.

Освен това от тази година Adobe разшири поддръжката за видео hardware ускорение при работа в Premiere или поддръжка на Mercury Playback engine и за картите на ATI. Практически се поддържат всички карти на ATI през стандарта OpenCL.

И тъй като в момента много хора заели се с т.нар. копаене на виртуални пари Bitcoin откриват, че това е загуба на време и пари [smile] пазара е наводнен с евтини и мощни карти на ATI. Сдобих се с Radeon R9 280x 3Gb за 350лв., т.е. почти на половината от оригиналната цена. Същата карта и дават много висока оценка и за работа с DaVinci Resolve. Но чесно казано въпреки че е безплатна, нямам нещо голямо желание да уча Resolva, доста е тежка и сложна програмата и иска доста време a е дефакто само за Color Gragind
Да не говорим, че Adobe Premiere си има вече и LUT engine - Lumetri effect under Effecs.

И още една интерсна програма за Canon ML RAW - MLRAWViewer
http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=9560.0



Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: IDA   
Дата:   24-06-14 11:19

bez_nick,

За съжаление, stef7 е абсолютно прав. Контролерът на 6D те ограничава до 40 МБ/с. и нищо не можеш да направиш. Моето предложение е да снимаш в максималната резолюция, която ти позволява апаратът и след това да уголемяваш кадрите до 1920х1080 размер. В повечето случаи това върши много добра работа. Потърси в мрежата - има много RAW видео клипове заснети с 6Д. Качеството беше много добро.

Stef7,

Мен пък ме запалиха по Resolve, точно с аргумета, че бил много по-лек от Premiere. Ще съм ти много благодарен, ако споделиш лични впечатления, как най-новата версия на Premiere работи с новата ти видео карта, например скорост на обработка при DNG видео поредици с много корекции по тях.


Отговори на това съобщение
 Re: RAW видео с Magic Lantern - качество без компромиси
Автор: M_D   
Дата:   24-06-14 15:31

нямам нещо голямо желание да уча Resolva, доста е тежка и сложна програмата и иска доста време a е дефакто само за Color Gragind

Не е така, всъщност е грейдинг & финишинг софтуер. А от две версии насам и редактиращ такъв. Ресолв 11 е в публична бета в момента и редакторът му е интуитивен и функционален. Аз не виждам причина да ходи човек до Премиер (или FCP/Avid/Lightworks/etc) за 90% от възможните проекти. Останалите 10% са основно за някои специфични плъгини, но на повечето хора те никога няма да им се случат и без това.
Иначе има някакъв learning curve, да.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »