Автор: stef7
Дата: 03-06-14 08:37
7D има малко по-бърз контролер от 5D Mark II и малко по-бавен от 5D Mark III. T.e. 5dmkII стига до 2048x820 24 кадъра в секунда, 7D до 2048x930. Говорим за непрекъснат запис и то в кроп режим. При нормален режим 5dmkII стига до 1820 по хоризонтала, 7D до 1720. Не че има видима разлика, но да сме точни. 150MegaBytes/sec - само на теория . На практика около 85Мб/сек. Това Timelapses или 17 кадъра в секунда не може да се класифицира като видео. Ето човека има и двете камери:
http://www.ramasolaproductions.com/6.html
4сек. видео, човече това става само за твое собствено забавление, за нищо друго.
Та значи нека да сме честни - от всички камери на Канон само 3 стават за RAW видео защото имат CF слот който позволява скорст на запис във Full HD резолюция или близка до тази. 5D Mark II, 5D Mark III, 7D. От тия трите само 5D Mark III e без моаре и алиасинг в нормален full frame mode.
По отношение на CROP режима - да спестява ти алиасинга и моарето но при 7D той е 3х1.6 = 4.8 спрямо Full Frame. Това ще рече че не може да намериш широкоъгълен обектив за толкоз много кроп. 10мм, което е екстремен широк ъгъл стават 46мм, т.е. нормален обектив. А за светлосилен обектив f1.8, за f1.4 да не говорим. Отделно колко трудно е да се проектира обектив 10мм който не криви.
Поради тази причина 5D Mark II е далеч по-добро решение от 7D. Там въпросните 10 мм стават 30мм, кеото е що годе нормален широк ъгъл. Ако пък се снима 2048x1022, за които стигат около минута видео, имаме вече 28мм широк ъгъл. Кроп фактора на 5Д Марк 2, е близък като размер до Black Magic Poket Cinema camera. Абе става ама само за някои ограничени приложения. Общо взето става за сцени където искаш всичко да ти е на фокус.
7D е един до два стопа по-зле при високи ISO. 1600 ИСО RAW видео са преко сили и иска използване на denoiser от рода на NeatVideo
Така че ако трябва да сме точни, единствено 5D Mark III може да бъде използван пълноценно за RAW видео и единствено за него може да се каже, че качеството е без компромиси. Но оттам се почва. CF картите които могат да осигурят необходимата скорост на запис се броят на пръстите на едната ръка и са доста скъпи. 64Gb събират едва около 10 минути запис. Реално ти трябва около 3 броя, айде 2 (абсолютен минимум) което си е цифра - около 1000 лева. И пак се налага да се носи малък лаптоп за да може в движение на прехвърлят картите на HDD. 20-30 мин за доста приложения не стигат защото голяма част от сниманото после се орязва. Примерно за една сватба абсолютно не стигат. После това са страшно много гигабайти, и ти трябват много HDD дискове да пазиш и обработваш материала.
Така че като обобщим да RAW видеото е страхотно, но става само за определен тип приложения/снимки и си иска сериозна инвестиция.
Но ако инвестицията се направи в единсвено подходящата камера (5Д Марк 3 разбира се), в CF карти, приличен компютър с много storage - тогава както казват хамериканците - the sky is the limit. Гледал съм тестове между 5Д Марк 3 (3000$ фото камера), Arri Alexa (200000 $ синема камера), Red Epic (60000$ синема камера) и съм готов да се обзаложа, че в добри ръце и с подходяща професионална обработка след това, болшинството от хората няма да могат да намерят / видят разлика в кадрите снимани с 5Д Марк 3 и къде къде по-скъпите му професионални събратя. Дори и да се дзверят от 30 см разстояние на компютърен екран, начин по който се оценят тестовете но не се гледат филми.
Всъщност камерите дори без RAW вадят доста добро качество вече и стават за снимане на филми. Достатъчно е да споменем примерно Upstream Colors - ниско бюджетен филм сниман изцяло на Panasonic GH2 и направил вече няколко милиона от продажби. Или да кажем теста на Zacuto отпреди няколко години, когато редом до Arri Alexa и Red сложиха въпросния Panasonic GH2, Canon 5D Mark II и още няколко други фото камери за които видеото беше нещо второстепенно. Видео в 8 бита с 4:2:0 цвят с тонове компресия и относително нисък битрейт. При тест на сляпо, т.е. показва се картинката но не се казва с коя камера е снимано, спечели въпросния Panasonic GH2. Беше посочен на първо място и то от мастити режисьори като Франсис Копола. Извода е повече от ясен, ако разбираш от осветление може да снимаш игрален филм и с фотокамера за 1000$ и публиката надали въобще ще забележи това.
|
|