Трамвайните мотриси DuWag от моделите GT-4(4 осен с прикачено ремарке), GT6(6 осен съчленен) и GT8(8 осен, съчленен с двупосочно управление - две командни кабини), произведени през 50-те години на ХХ век, работили в системата на градската железница на град Бон(Германия), пристигат у нас през 1995 година, за да поемат новоразкритата трамвайна линия 22.
Самите мотриси са дарение за Столична община, като преди отпътуването от Бон, транспортното дружество на града, им прави ремонт и дори биват боядисани в цветовата схема, в която работят дълги години в София.
Транспортът, подготвителните операции и застраховките им, са бартер срещу реклама със ЗК "България"(сега "Алианц" - б.а.).
Доставените немски мотриси, работят по линии 21 и 22, като към момента, в експлоатация са само няколко от т.нар. "пендели"(мотриси с две командни кабини), които работят по линия 23, разкрита след въвеждане в експлоатация на трасето от спирка "28-ми пощенски клон" до "ул. Обиколна" в Дружба 2.
Салонното обзавеждане в мотрисите, макар и ретро, предоставя висок комфорт на пътуване, като мотрисите от модел GT8, са изпълнени с обзавеждане в стил "крайградски влак" със срещуположно разположени двойни седалки и полици за багаж по дължината на вагона над прозорците.
Градски легенди гласят, че с мотриса с инвентарен номер 4405(още е в движение по линия 23), са вдигнати рекордните 90 км/ч по обособеното трасе по бул . "Ботевградско шосе". След този подвиг, някъде в края на 90-те, в депото вземат мерки и изключват двете степени на отслабено поле(шунтове), за да предотвратят инциденти, породени от ватманска смелост. А защо са били толкова бързи? Просто, защото, мотрисите от тип GT8, са работили в режим на S-Bahn между градовете Бон и Кьолн.
Три мотриси - по една от всеки вид, дружеството "Столичен електротранспорт" ЕАД, е запазило за реставрация с цел музейна и атракционна дейност.