Джурасик парк
(бивша Борисова градина, още по-бивш Парк на Свободата и т. н.)
100 г. по-късно
Rhus typhina L.
Посвещавам на Даниел Нееф (1843-1900), швейцарец,
български поданик, първият паркостроител на София
Алеманда
Името на алемандата идва от френското allemand – « немски ». Както сочи името й, тя е танц от XVI-XVIII в., с немски произход, и подобно на паваната е танц в умерено темпо и двуделен такт.
В сюитата след този спокоен танц обикновено следвала оживена триделна куранта. В клавирната сюита от XVIII в. алемандата е първа; след нея следват курантата, сарабандата и жигата. В края на XVIII в. алеманда се наричал « немски танц » в такт 3/4 или 3/8 – предшественик на валса. Като цяло, танцът напомня движението на фигурките в музикална кутия: максимум изящество, лекота и въздушност. Кавалерът задава посоката на изменение на фигурите, а дамата следва кавалера, но не може да бъде абсолютно пасивна – задачата й е да реагира леко на измененията в посоката на движение, запазвайки грацията на порцеланова статуетка. Рязкостта и отсечеността на движенията са абсолютно изключени.
Джурасик парк
(бивша Борисова градина, още по-бивш Парк на Свободата и т. н.)
100 г. по-късно
Rhus typhina L.
Посвещавам на Даниел Нееф (1843-1900), швейцарец,
български поданик, първият паркостроител на София
Алеманда
Името на алемандата идва от френското allemand – « немски ». Както сочи името й, тя е танц от XVI-XVIII в., с немски произход, и подобно на паваната е танц в умерено темпо и двуделен такт.
В сюитата след този спокоен танц обикновено следвала оживена триделна куранта. В клавирната сюита от XVIII в. алемандата е първа; след нея следват курантата, сарабандата и жигата. В края на XVIII в. алеманда се наричал « немски танц » в такт 3/4 или 3/8 – предшественик на валса. Като цяло, танцът напомня движението на фигурките в музикална кутия: максимум изящество, лекота и въздушност. Кавалерът задава посоката на изменение на фигурите, а дамата следва кавалера, но не може да бъде абсолютно пасивна – задачата й е да реагира леко на измененията в посоката на движение, запазвайки грацията на порцеланова статуетка. Рязкостта и отсечеността на движенията са абсолютно изключени.