Автор: gorbi
Дата: 17-08-09 09:13
Понеже имам доооста богат опит вече с бензинови, дизелови, комън рейл дизелови, пропанови и метанови мои лични автомобили, да ви светна как седят нещата лично за мен.
-ако ви трябва работна каруца за обикаляне из града - определено метан
- ако нямате кинти, а ви се обикаля из България - метан с голям двигател и огромен багажник
- ако нямате кинти а ви се обикаля из Европа - пропан-бутан. Метан няма в съседните страни и в повечето европейски, освен това няма в Турция, Украйна и Молдова.
- ако може да си го позволите - дизел комън рейл.
На моята лична кола за обикаляне по света - Мерседес 124 купе и махнах метана, защото тежи, не вървеше добре и нямаше извън БГ. Сложих и пропан бутан, в багажника зейна огромна дупка свободна за багаж и тонколони и ми излиза по-евтино извън БГ. Колкото до това колко е автономността на автомобил на метан - ами моята бутилка събираше 15 кила и изминаваше от 210 минимум до 350 км максимум, взависимост от стила на шофиране.... Бутилката междувпрочем се продава... :)
Колата ми за работа е алфа с 1,9 jtd двигател и вече 40 000 км сменям само масло, филтри и консумативи..., ако не ти изгори крушка на фаровете дълго време се замисляш къде е копчето на предния капак. Толкова безпроблемна ми е била само Мазда626, докато не и се скапаха кабели, свещи, дебитомери и я разкарах.... Среден разход на дизелчето - около 6/100 с климатироници и дълги задръствания. Не отбира нафтата, не пуши, не смърди, не се чуди дали да запали, не се замисля по баирите, изтрелва се когато трябва - това е двигателят за сега за мен.... Другото е малко или много компромис.... Предполагам всеки с подобен мотор ще го потвърди..... Противниците на комън рейла най-вероятно не са имали собствен такъв автомобил или е бил в много лошо състояние........
Едни от най-често срещаните митове за метана - че двигателят се износва повече - ми износва се, ако не му сменяш маслото на 10 -на хиляди, защото запазва бистротата си непроменена и хората си мислят че и вискозитетът е същия и сменят на 50 000.... Аз като отворих двигателя на Мерседеса за да сменяме веригата, двигател на 280 000 или може би повече километри вътре изглеждаше като чисто нов, без нагар, без маслени отлагания - нищо... Все едно някой го е мил - златисто с отблясъци..... Смятам до милион да откара без особени проблеми, макар вече да е на пропан.... :) Ама съм сменял на 6-7000 км все полусинтетика масло откак е в мен..... Та така, да споделя малко опит.... :)
|
|