Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: юнга   
Дата:   02-03-09 10:14

Старата ми кола правеше подобни номера на бензин.Продадох я така на монтьора си.
Звъртял малко делкото и всичко се оправило.
Не знам как се събираш в Куорето, но и аз съм замислил подобен ход, със Сирион или Сузуки Суйфт. А това Куоре е от години №1 в класа си.
И въобще Дайхатсу е фирмата за малки автомобили на Тойота, която разработи платформата на Ярис.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: imitev   
Дата:   02-03-09 10:32


Бони - отговорих ти в опелския клуб в дир-а.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   02-03-09 10:33

В Куорето се събирам идеално и даже остават поне 3 пръста до тавана. То е доста старо '91 -ва , но се държи перфектно. Има много добра видимост, маневрено е и се паркира лесно.
Реших да го купя, след като за един месец ми жулнаха 4 пъти Тойотата в София и все с оправдавнието "не ви видях" (тя е ниска и с тъмен цвят)
Карам го само в София. След като му сложих една малка 20литрова бутилка, направо си карам без пари в София -около 5-6 ст/км градско.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: docenta   
Дата:   02-03-09 10:33

Аз карам корса със същия двигател и паля само на газ. единственото място където могат да ти помогнат е форума на ОПЕЛ http://www.opelclub-bg.net/forum/ нещо на последък бавно отговарят, но пробвай там. Другото е да попиташ някой таксиджия за добро място за диагностика газ/бензин за около 25-30лв. ще я направят (без частите ако се налага).

Успех.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   02-03-09 10:34

imitev, видях мерси:) Ще пиша от какво е било, след като го открием.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: юнга   
Дата:   02-03-09 10:49

Постъпил си много практично Бони и си ме изпреварил.[smilie24] [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: labrax   
Дата:   02-03-09 10:57

Виж дали нямаш някакъв вакуум регулатор по запалването (регулира моментът на запалване). При спукан маркуч (невидимо малка цепнатина) цялата система се ебава и прави каквото си иска. За да видиш дали е от такъв вакуум маркуч при работещ двигател клати и дърпай леко малкучите. Ако има промяна на обороти - дърпа въздух отнякъде.
От горните съвети: екобо, автоматичният смукач, кабели - свещи (ти смени ли ги, или ти се виждат добри на око?).

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: fundamental   
Дата:   02-03-09 11:13

Не съм чел нагоре мненията... най добре си сложи автоматичен ключ бензин/газ /ще си палиш на бензин безпроблемно зимата, подгряваш, вдигаш обороти и сама си минава на газ/ [smile] [beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: Тед   
Дата:   02-03-09 12:32

"По принцип не съм карал никога Опел, но купих на баща ми за подарък една АСТРА Ф 1.4 Моно". [smilie24]

Такива синове са за пример. /сега ще кажете, че четкам админите, ама темата ми е обща в тази посока, понеже съм виждал какви ли не синове с Джипове, а бащите и майките им ...(без коментар)/.

Бони, явно гадаем, но и колата вече дето се вика е далеко от някой приличен сервиз.

Карам на газ, прочетох повечето препоръки. Симптомите са нетипични. Възможно е някой кабеляк да е. Не е изключено. Лош контакт + влага и емоции колкото искаш.
Замерете колко Волта идват до свещите.

Ако свещите и тоците са ОК и я оставиш на бензин и сутрин пак при палене на бензин се получи същото - или бензинова помпа или резервоара е пълен с боклуци (може и цедката на бензиновата помпа).

По-горе някой го е писал - пали (лятото може и да не) на бензин, но колата винаги я гаси на бензин. Аз поне това го спазвам.Бензиновата помпа не съхне (понеже има реле което я изключва при работа на газ - за какво да хвърля постоянно бензин), а изгарянето на бензин продухва малко двигателя от бозите на газта.

Като препоръка - погледнете газовия или бензиновия клапан - дали цъкат, но и да не би да са запушени и от там да идват част от мизериите - бензин+газ при палене (след 3-и дневна почивка).

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: kote   
Дата:   02-03-09 12:46

няма бензинов клапан при инжекциите

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: marrio31   
Дата:   02-03-09 13:13

провери си датчика на хол и комутатора,за съжаление най-сигурния начин е с подмяна

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: Todd   
Дата:   02-03-09 13:21

:) карай я в сервиз ....не я мисли .А ако имаш читави майстори още по-добре !!!

Тук са фотаджии ...[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   02-03-09 13:43

Ето сега тази сутрин си запали на газ без грижи. Вчера я карахме до около 6 вечерта и тази сутрин в 10 си запали. Обаче преди да загрее по едно време светна лапмата "двигател". Превключих на бензин и изгасна веднага, посла минах пак на газ и повече не е святкала. Това ми говори, че нещо бърка компютъра с газта...
Ще трябва явно да се проверят тоците и самата газова как е свързана и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: Todd   
Дата:   02-03-09 14:09

Ламбата "Check engine " нема начин да не светва - ти немаш ламбда емулатор !!!
Но това да не ти е грижа ...


Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: ixus   
Дата:   02-03-09 16:41

Може да е ламбда сондата

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: НАСОО   
Дата:   02-03-09 17:52

ламбдата като почне да втасва пак не върви и гори много-при него си е ОК. Хол и комутатор при него мисля нема, но както и да е. Датчика на Хол се проверява, също и комутатора-има книжки пише как. Също и бобината и т.н. Тодд май ги разбира[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: imitev   
Дата:   02-03-09 18:46



Ако работи моторя - датчика на Хол е изправен, комутатора също.

Ламбдата на C14NZ е за парлама и на газ не влияе. Аз имам емулатор на кадетя, но пак си светва от време на време. Преди това карах 100000 км без - няма никаква разлика освен светещата лампа.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: marrio31   
Дата:   02-03-09 18:53

imitev написа:

>
>
> Ако работи моторя - датчика на Хол е изправен, комутатора също.


[smile] щом казваш..[smile] имал съм същите симптоми и се оказа датчика на хол[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: НАСОО   
Дата:   02-03-09 19:22

датчика на хол ти показва ГМТ и като се скапе, т.е. при преминаването на зъбното колело срещу него почне да забавя и т.н. генерираните импулси ти отива аванса и оттам колата спира да върви, но при него нема нищо таково, а само за минута му забива и гасне, после сичко ОК..или бъркам[smilie11]
imitev то с обикновена газова, при движение на газ ламбдата не върши нищо. Емулатора е просто един генератор на променливи ел импулси, който да симулира на ЕКУто че ламбдата работи като му пуска променливи импулси в рамките на 0,8 0,9V за да не ти святка енжин контрола и да трупа грешки. Ламбата показва гориво въздушната смес като има Zкрива на напрежението от 0 до 1, което съответства на ГВС от 0 до 15. За бензин ГВС оптимално е около 14,2 непомна точно, за газ 17. Тия инжекциони дето ги слагат всъщност само изчисляват времето на впръскване и количеството на горивото, само. Аванса го гонят с промяна времето на впръскване което пак е приблизително и няма нищо общо с фабричното ЕКУ което си го бута като чуе детонации и работи на ръба на икономията и аварията. Големия проблем е че въпреки че ти връзват ламбдата тя показва само до 14 нагоре им показва все стойност 1V и незнаят къде се намират. Затова на българските и по евтините газаджията ти бута големи стойности на количеството впръскана газ, особено във високи обороти за да няма детонации и да идеш после да го биеш. Това обаче е--ва м-ка на икономията и като настъпваш остави че не върви но гори като за последно. По скъпите гледат какви са стойностите на ламбдата на бензин и залагат малко по богати стойности на газ, чрез стехиометрично преизчисляване на количеството газ, през количеството бензин, което трябва да е впръскано за такива показания на ламбдата. Супер, но КПДто на бензиновия ДВГ което и така не е високо отива в гъзъ. Друга раута е че съкращаваме наполовина емисиите на СО2 от предприятията, налагаме яки глоби, скапваме промишлеността, правим нови депа, забраняваме безмислени изгаряния, слагаме евро 3 и т.н. изисквания за емисии от колите а ганьо като я фърли на газ и въглеводородите изтичат направо от ауспуха в чист вид. Парниковия капацитет на СН4 е точно 4 пъти по висок от на СО2. И става както викат при нас "къде отиваш ти, може би". Нещо много хаотично го ударих, но хората в последно време са тотални инвалиди по отношение на мисловни способности[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: tractorista   
Дата:   02-03-09 19:24

не е от комутатора, проблемът е в кабелите за запалването

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   02-03-09 19:28

tractorista, кабелите са хубави и едва ли е от тях. Освен това като има проблем с кабели, го има постоянно, а не само когато колата не е карана 3-4 дни.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: baddimo   
Дата:   02-03-09 20:07

...Рационалния метод на неразбиращия като мен се нарича последователна елиминация...Бухни човийките на бензина и само на газ....Бухни човийките на газта и само бензин...

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: mr_kras   
Дата:   02-03-09 23:25

Бони, имах подобен проблем с Рено 19 моноинжекция. Оказа се лоша спойка при монтажа на газовата уредба. Всъщност спойка нямаше, а тънък слой колофон м/у двете кабелчета. Така че опитай с малко по-силно придърпване на кабелчетата дали някое няма да поддаде. Алармата както си се насочил също може да е причина. Понякога полупроводниците имат лоша вътрешна връзка от самия електрод до крачето. Като при определени условия (напр. температурни промени), ту прави връзка, ту не. Друга възможна причина е оголване на кабел, който да замасява и нарушава работата на запалването. Пробвай да свалиш една от свещите и да видиш искрата дали е добра. Само внимавай, че по кабела към свещта напрежението е около 15кВ (ако не ме лъже паметта). Ако не си запознат, най-добре помоли някой шофьор да го направи. Така поне ще знаеш дали искрата ти е добра, или да се насочиш към предварението на запалването.
Успех!

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: НАСОО   
Дата:   03-03-09 09:11

как изглежда добрата Искра... с дълги крака и големи б....цици[smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: imitev   
Дата:   03-03-09 09:30


Насоо - C14NZ е изключително прост двигател с изключително просто управление.

Датчика на Хол при този двигател се намира в делкото. Не се троши лесно и симптомите за повреждането са различни - мени оборотите като работи на празен ход, прекъсва.

За да не пали един опел моно сутрин на газ или бензин са виновни запалването, подаването на гориво или неотварянето на клапаните.

Обаче така по интернет няма да се оправи... трябва си разглобяване и диагностика...

Иначе процедурата е нещо от сорта:
Въртиш - не пали. Дърпаш кабелите - има ли искра -> ако няма ясно, ако има отвиваш в. капака на моното и гледаш дюзата дали пръска. Ако не пръска -> ясна работата...

Случвало ми се е от скапано реле на алармата да не ми пали колата.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.