Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   01-03-09 16:09

След като съм отговорил на стотици въпроси относно проблемите с паленето на Никон, Канон, Пентакс и т.н. сега ще се радвам ако някой опелджия даде акъл:)


По принцип не съм карал никога Опел, но купих на баща ми за подарък една АСТРА Ф 1.4 Моно с газова Ловато (неговото Пежо 205 вече не става за нищо). Колата се държи перфектно, има мощност, набира се прекрасно, дори и на баир, не се усеща разлика газ/бензин и изобщо всичко е ОК.
Има обаче един проблем, за който нямам обяснение. Преди да му я закарам в Любимец, я повъртях малко в София. Карам да кажем на газ, оставям я вечерта и сутринта си пали пак на газ и то без особен проблем - до тука добре.
Обаче вече два пъти се случва да стои по 3 дни без да се кара. На 4-тия сутринта се случва следното : опитвам да запаля на газ, колата припалва и гасне. Минавам на бензин и след кратко въртене запалва. Вдига оборотите и след 3-4 минути започва да гасне странно и изведнъж, след което пали трудно и по време на въртенето на стартера се получават странни спирания на двигателя с притропване. Пак паля, вдига оборотите, оставям я малко и при подаване на газ прихълцва неравномерно докато поеме. Пускам педала и го натискам отново - пак прихълцва неравномерно, все едно на 2-3- цилиндъра и после поема. Пускам педала - гасне. Ей такива неща и на газ и на бензин, по един и същи начин. След определено време се нормализира и след това си работи по цял ден идеално, на другата сутрин си пали и т.н. до следващия период, когато не се кара 3-4 дни и всичко се повтаря.
Като я взех я минах на пълен преглед - двигатела е перфектен, свещи - ОК и изобщо няма нищо по колата за правене - това ми казаха...
Не мога да разбера от какво може да е и защо се случва само като не е карана 3-4 дни. Ето сега съм тука в Любимец, бащата не я беше карал 4 дни и при паленето пак същата дивотия - пали, вдига оборотите, работи няколко минути и започва да гасне, да се дави, да хълца при подаване на газ и т.н. После се оправи и сега спи...
Това, което ми прави впечатление е, че го прави само ако не е карана поне 3 дни.
Ако някой се е сблъсквал с подобна дивотия, ще съм благодарен да сподели.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: agop4o   
Дата:   01-03-09 16:26

изключи достъпа на газ до моноинжекцията(не се доверявай че си изключил газовата.махни маркуча за газта от изпарителя.съответно трябва да го запушиш)пробвай на бензин.най вероятно ти дави.или имаш проблем със стъпковото моторче на моноинжекцията[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: Vinsent   
Дата:   01-03-09 16:29

Не я гаси! [beer] [shtrak] [beer] [ezik]


Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: ixus   
Дата:   01-03-09 16:46

Не трябва да месиш газта с бензина ,защото се дави и после трябва поне 20 мин да не я мъчиш.Ако не ще да пали на газ ,не обръщай на бензин или обратното.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: elrisha   
Дата:   01-03-09 16:47

моя Опел не е на газ и пак праи същите номера..даже от една седмица изобщо не пали[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   01-03-09 16:49

Развинтваш пробката на резервоара и палиш!!!То опелото за друго не става[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: bobihot   
Дата:   01-03-09 16:51

Провери и кабелите на запалването- може да се навлажняват. Имах проблеми с тях след миене на двигателя. Като поработи от топлината изсъхват. Пиши, като я оправят?[smilie25] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: ecobo   
Дата:   01-03-09 16:57

Не е добре да се пали на газ при студен двигател и особено при ниски температури - в двигателя влиза течен газ и затова не може да запали или хълца. Като се гаси колата зимно време, е добре да се мине предварително на бензин и да се изгаси на бензин. Сутрунта палиш на бензин и прехвърляш на газ едва когато мотора се стопли. Цялата работа идва от там, че в двигателя трябва да постъпва газообразен газ, а когато е студено, течният газ не смогва да се изпари в изпарителя на газовото. Чувал съм, че течния газ може да повреди изпарителя.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: dreamer   
Дата:   01-03-09 17:04

ecobo даде най-верния отговор [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: vankostrong   
Дата:   01-03-09 18:17

Ecobo - да прав си на теория е точно така !!
На практика моето Ауди го карам вече 10-та година само на газ - преди 9 години му се скапа бензиновата помпа и докато се наканя да купя тя колата си показа че газта и пасва идеално ..


всеки ден я ползвам ако не за друго поне децата карам до детска градина и училище !
По груби сметки имам над 7-8000 студени паления на газ от които поне 20-30% при температури под 0 градуса !

и няма никакви замръзвания хълцания гаснене и проблеми от тоя род ..

сега в случая с тоя Опел непонятно е какво толкова става с горивната му система след по продължителен престой каква разлика има дали автомобила не е бил работил от 2или 4 ри дни ... шантава история

другия проблем който няма никаква логика е защо след невъзможен студент старт на газ успява трудно да запали на бензин и работи без проблем 3-4мин и от там на татък почва да прави ядове ?????[smilie11]

мисля че мисията е невъзможна да се помогне тук в темата трябва на място накой който наистина разбира да види какво става под капака на това опелче!



Публикацията е редактирана (01-03-09 18:25)

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: kote   
Дата:   01-03-09 18:34

не толкова
от изпарителя до горивната камера независимо от минусовите температури газта изтича в атмосферата т.е. изпарява се
и когато след продължителен период от време по-кратък за лятото когато палите двигателя смуче въздух и знаете какво става
принципно на бензин горивото постъпва веднага и нямате проблем да палите но ако дълго време не сте го ползвали на бензин може да се е получила утайка където бензина е лош и е смесен с вода и парафин които се отделят на слоеве и след 3-4 мин. при вашия случай може да попадне вода-парафин или иначе казано необогатена смес и колата ви гасне[ezik]
това е което мога да кажа
разбира се нещата може и да са индивидуални за всеки

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   01-03-09 18:35

Даааа, аз имам две японски коли, едната я карам само в София и само на газ. Другата ми е само за дълъг път и газ няма, защото не можело да се сложи заради клапаните(Тойота селика). Обаче малкия бръмбър го паля всяка сутрин на газ без грижи, независимо колко е студено - колата е Дайхацу 840 кубика с БРЦ газова...

Проблемът с Опела е, че си пали като пушка всяка сутрин, а мизерията настъпва само като не е каран над 3 дни. Последния път беше на топло в гаража на баща ми и пак същата мизерия... Все едно нещо бърка токове, прекъсва и т.н. Като запали вдига оборотите, а като подам газ прихълцва все едно на 2-3 цилиндъра, после поема, изфорсирам я и вземе че изгасне внезапно... След 20-на минути мъчене се оправя все едно нищо не е било...
Има някаква смотана китайска аларма Сън-1, която святка мигачите като отвориш вратата и понякога не ги гаси и остават да светят без да мигат...Трябва да чукнеш по таблото, за да изгаснат...[smilie9] Започнах да си мисля дали мизерията с паленето не идва от нея... Дали нещо не бърка токовете и дали има някаква зависимост от стоенето над 3 дни. Ще взема да я разкарам да видим, но не мога да си изясня защо проблемите са след 3 дневен престой, а не всяка сутрин.. Това ме тормози като ребус:)



Публикацията е редактирана (01-03-09 18:38)

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: kote   
Дата:   01-03-09 18:39

бони да ме черпи с бонибон
и да прочете по-горе[ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   01-03-09 18:45

Коте, ясно ,но бензина е свеж, а странното е, че симптомите са еднакви и на газ и на бензин. Успявам да запаля - автоматичния смукач вдига оборотите и всичко изглежда ок. Подавам газ - колата прихълцва и гасне. Паля отново - на празен ход всичко изглежда нормално, подавам газ и отново прихълцване все едно на 2-3 цилиндъра и изфорсиране. Тръгва нормално закрепва празния ход и след това изведнъж пак изгасва... И това по същия начин го прави и на газ и на бензин. След това се оправя и няма проблеми до следващия престой от 3+ дни. Нещо започвам да си мисля за тоците, но не ми се вързва някак си....

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: asahi   
Дата:   01-03-09 18:46

Сипи половин кило спирт в резервоара на първо време.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: PiToMeN   
Дата:   01-03-09 18:48

Можеш да провериш и въздушния филтър дали не е за смяна.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   01-03-09 18:52

Проверих го, не е.
Свещите проверих - идеални са. Чисти - керемидка.
Колата има мощност и върви идеално иначе.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: plamenp   
Дата:   01-03-09 18:59

Служебният ни Опел се държеше по подобен, но по скапан начин.
Беше в гаранция и в сервиза му смениха акумулатора - бил дефектирал, но не зная какво точно - и всичко се оправи.
Обясниха ни, че компютъра нещо се ошашква от това, че не му достига ток...
Провери акумулатора.

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: НАСОО   
Дата:   01-03-09 18:59

инжекцион, моно, карбуратор??

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   01-03-09 19:00

Е акумулатора е нов, на 1 месец и е в гаранция даже. Върти идеално.
Все повече си мисля за тоците и за алармата...

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boni   
Дата:   01-03-09 19:01

моно

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: C41   
Дата:   01-03-09 19:04

Ланда сонда или там както и беше името.
Май тя мешаше горивото с въздуха.[smilie24]
Имаше един лаф: Добре че има опел та форд да не е на последно място [smilie5] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: boyanb   
Дата:   01-03-09 19:08

питай предишния собственик.
може да има някоя тънкост, или пък имобилайзер нещо на алармата.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: НАСОО   
Дата:   01-03-09 19:18

при моното не се среща често[smilie11] всички коли с газова след като известно време ги палиш на газ после първото палене на бензин е проблемно заради утаяването на парафините, катраните и т.н. по жигльорите. Обикновено при карбураторите и моното няма тоя проблем защото отворите са по големи и основно се проявява при инжекцията. Затова се скапват и бензиновите помпи и т.н. На кола която се кара само на бензин, инжектори не съм чул някой да е чистил.. също няма и изгорели помпи. В повечето менюъли за газови задължително пише при колко градуса темп на двг трябва да се настрой обръщането на газ, точно за да се избегнат тия проблеми и съответно всеки път при палене за десетината минути работа да се промиват инжекторите. Това обаче не е оферта при скъпия бенз и повечето хора рискуват да палят на газ като теб. Лошото е че след известно време стоеж изчезва натрупаната изпарена газ между изпарителя и смукателя и колата не пали на газ. Та мисълта ми е че щом пали, значи не е от електрическата уредба. Щом се форсира и после гасне значи нестига приток на бенз. Първи вариант наистина ти е клеясал инжектора и първите няколко минути не разпрашава и дозира правилно горивото, което в съчетание със студеното време дави двигателя. Втори вариант по вероятен имаш някъде по горивния тръбопровод пропуск на въздух и като запалиш колата форсира изведнъж лапа въздуха и гасне. Ти въртиш съответно обезвъздушаваш и всичко е ОК. После я оставяш, при движението, при липсата на вакум част от горивото се връща в резервоара или изтича от теча-става въпрос за някоя друга капка и пак се образува въздушен балон...

Отговори на това съобщение
 Re: Загадка с паленето на Опел( към опелджиите - разбирачи)
Автор: sen_kn   
Дата:   01-03-09 19:26

настройка на АГУ, стъпково моторче, кабели на свещи и грешки в ECU на мотора; възможни праблеми
алармата не се меща ако колата е с фабричен имобилайзер, съвестния алармаджия просто не го връзва, това за мигачите може да е от релето за тях от към алармата /всичко от личен опит със служебните астри/
а и тоя мотор 1,4 не му тича АГУ /пак от опит със служебна кола/ най много ядове прави тази с този мотор

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.