Автор: boni
Дата: 03-05-12 22:01
По принцип знам, че когато климатика на колата е обикновен, а не климатроник, е добре да се изключи малко преди да се изгаси колата и не е добре да се пали на включен климатик.
Обаче оня ден жена ми караше опелчето си на климатик и го е изгасила така, след което аз го запалих веднага и светна лампата на алтернатора. В първия момент помислих, че е спрял да зарежда, но при подаване на газ лампата светеше по-силно и накрая като изфорсирах взе, че изгасна, като се оказа че е изгоряла. Премерих с мултицета и се оказа, че напрежението при по-високи обороти стига до 16V - явно е избил диодния блок. Смених го, заедно с релето. 100лв за удоволствието. След това поразпитах и ми казаха, че при опелите се случва често - явно при завъртане на климатик (особено ако е работил скоро и в системата има налягане) се товари и избива блока и релето на алтернатора...Нещо не са го доизмислили като хората явно.
|
|