Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: boni   
Дата:   03-05-12 22:01

По принцип знам, че когато климатика на колата е обикновен, а не климатроник, е добре да се изключи малко преди да се изгаси колата и не е добре да се пали на включен климатик.
Обаче оня ден жена ми караше опелчето си на климатик и го е изгасила така, след което аз го запалих веднага и светна лампата на алтернатора. В първия момент помислих, че е спрял да зарежда, но при подаване на газ лампата светеше по-силно и накрая като изфорсирах взе, че изгасна, като се оказа че е изгоряла. Премерих с мултицета и се оказа, че напрежението при по-високи обороти стига до 16V - явно е избил диодния блок. Смених го, заедно с релето. 100лв за удоволствието. След това поразпитах и ми казаха, че при опелите се случва често - явно при завъртане на климатик (особено ако е работил скоро и в системата има налягане) се товари и избива блока и релето на алтернатора...Нещо не са го доизмислили като хората явно.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: C41   
Дата:   03-05-12 22:06

Те от Опел, не бяха ли измислили ръждата? [smilie5] [cool]


Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: boni   
Дата:   03-05-12 22:10

Абе след 97-ма нямат проблеми с ръждата, за сметка на това пък след 97-ма Мерцедес започват да имат проблеми с ръждата особено на очиларката и Ц-класата.... Какво да се прави.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: Jim__Beam   
Дата:   03-05-12 22:11


.. Бони - царят на автопроблемите ... [smilie5] [smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: boni   
Дата:   03-05-12 22:12

Е това са дребни неща, но споделям - може на някой да му е полезно:)

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: cameraman   
Дата:   03-05-12 22:15

Аз на тойотката- Awensis 2000г изобщо не и обръщам внимание на климатика през лятото.... Просто, като запаля двигателя, трябва да го прецъкам копчето, за да включи... Иначе не светва диодчето, въпреки, че копченцето е навътре.......

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: stefan63   
Дата:   03-05-12 22:20

този проблем най-вероятно е софтуерен. Тод най-добре ще каже.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: asahi   
Дата:   03-05-12 22:39

Мога да ти драсна една схемичка с части за 5 лева, която да ти реши проблема занапред.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: docenta   
Дата:   03-05-12 22:55

Бони, да ти снимам моята астра Г как е ръждясала... още са сравнително нови и затова не са ръждясали, пък и повечето са от Италия (моята е от Австрия).

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: imitev   
Дата:   03-05-12 23:11


Астра Г не ръждясва много, сравнена с Астра Ф и Голф 3.

Моята е германска и е от първите 1998. На 14 години е.

Има ръжда отзад леко по веждите.

Носещите елементи са в перфектно състояние.

Въобще колата си е здрава.

Новите коли всички имат бозяно антикорозионно покритие.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: Grandpa   
Дата:   03-05-12 23:12

Колко е стар тоя опел? Тия магии се правеха в зората на климатиците. Отдавна колите вече (трябва да) са умни и да си гасят/пускат каквото им трябва.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: PolarBear   
Дата:   03-05-12 23:51

За другите модели не знам, но при Вектра от онова поколение, алтернаторът е слабо място. Диодния блок и релето заминават след 300 км каране на климатик и фарове едновременно...

А за ръждата: имам една Вектра модел '98 за бекъп, която за 11 години не ми е правила сериозен номер, и няма все още грам ръжда, освен малко на една от колонките, в резултат на удар (така я всех, когато беше на 3 години и пак си е така). Опел не е престижна марка, дума да няма, но аз съм безкрайно доволен от тази кола.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: MarinY   
Дата:   04-05-12 00:05

Мисля, че проблемът не е там където си мислиш. Когато бях в България, на мен сущо ми казаха да гася климатика преди спиране на двигателя. Тук (Хястън) където без климатик си сдал багажа за десет минути, тази джаджа е непрекъснато включена. Никой не я пипа и дори ми се чудеха защо я изключвам.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: imitev   
Дата:   04-05-12 00:10


Светнете ме - какво общо има климатика с алтернатора освен общия ремък и съединителя с електрическо управление?!?

Не е полезно да включваш климатика когато колата е в обороти - тогава натоварването върху съединителчето е голямо и се скапва по-бързо. Пускаш на празен ход и включваш.

Но да го спираш преди да изключваш двигателя - не виждам логика..

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: MarinY   
Дата:   04-05-12 00:16

Логиката е по-скоро в заскрежаването. Предполага се, че когато спреш климатика, вентилатора продължава да върти и "продухва". А натоварването на ремъка и двигателя идва от компресора, който хич не е леко въртящ се.
На практика правилото от България не работи.

П.П. Или не важи, когато е много топло и конденза се изпарява, а не замръзва.

П.П.П. Сетих се още нещо. Ако колата ти е с малък двигател, натоварването от климатика може и да е забележимо, но за двигатели над 2 литра е пренебрежимо малко.



Публикацията е редактирана (04-05-12 00:21)

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: imitev   
Дата:   04-05-12 00:33


По-горе коментират изгорели алтернатори във връзка с климатика.

Това ми е въпроса - какво общо има изправителя на алтернатора с климатика?!?!

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: asahi   
Дата:   04-05-12 00:35

Климатикът се изключва преди спиране за да не кондензира влага върху студения топлообменник, което е препоставка за мухъл и лоша миризма.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: victory13   
Дата:   04-05-12 01:27

жима [smilie18]
бони, некоректно ти е заглавието, не е виновен климатика... старата, вече 24 годишна, 11 от които у мен, кола е палена и гасена с включен климатик безброй пъти, и няма ядове[cool]
а пък единствената ми кола с предно дето съм имал, хлопел корса, е и единствената със сменяван диоден блок [smilie18] ... а, нямаше климатик [smilie18] [smilie18]
това не е ли по причина на магнет марели, ако не се лъжа [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: Cristinel   
Дата:   04-05-12 03:26

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: TODD   
Дата:   04-05-12 06:06

Нали не забравяте че тоя алтенатор в края на краищата е произведен я от Бош , я от Валео я от Динамо Сливен ...

Ко общо има с Опел ???

Нали Опел кога са го поръчали тоя алтенатор са им казали че тая кола ще пали и на климатик ?????

Оти плювате по Опел или не знам коя марка кола ???

Колко ток дърпа електромагнитният съединител на компресора ???? Нищо и половина !!!




[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: boni   
Дата:   04-05-12 07:08

Опела е Тигра 1998-ма година. Грам ръжда няма по него. Мерцедес 124-ка 1995-та също няма. Обаче гледам очиларки 1996-та яко ръждясали, както и Ц класите дори след 2002-та поръждясват.
Иначе алтернатора е "Делко" . Знам, че им е слабо място тоя блок и реле, но наистина издумка точно при палене на климатик, а после ми казаха същото.
Каква е връзката и как си го обяснявам - системата е под нялягане, тъй като климатика е работил . Палиш на климатик, съответно компресора е закачен за ремъка и товари цялата система, стартера се тормози и дърпа повече ток от акумулатора, в момента на запалването акумулатора съответно е слабото звено, което товари алтернатора и диодния блок избива.
Защитата трябва да е елементарна - да забавя малко включването на компресора, но явно не са го доизмислили.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: harvester_vn   
Дата:   04-05-12 07:17

Бони, струва ми се, че прекалено много се вживяваш в тия ламарини [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: boni   
Дата:   04-05-12 07:23

Чак да се вживявам не, но винаги са ми били хоби:)
От 20 години имам книжка и съм сменил 15 коли от най-различни марки. Учих се на Москвич 408И на баща ми, а първата кола, която си купих беше Вартбург де ЛУКС[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: imitev   
Дата:   04-05-12 07:38

boni - просто му е дошло времето на диодния блок.

Отговори на това съобщение
 Re: Полезна авто тема - проблем, породен от климатика
Автор: diandimov   
Дата:   04-05-12 08:07

Кола 98 година си е кола от миналия век, де факто.

Аз по 8 месеца в годината гася и паля 2 коли с включен климатик, по сто пъти на ден, и няма никакви проблеми...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.