Автор: djogata
Дата: 04-08-10 13:58
798099, именно, горе-долу ги гледам тези разходи при нулиран компютър, стъпил на магистралата. Иначе си прав, може би не трябва да казвам "средна скорост", а по-скоро "поддържане на постоянна скорост еди-колко си". Щото като те засекат два пъти и трябва да намалиш до 90 зад някой ТИР, и като спреш да пикаеш, и от 120 км/ч средната ти скорост си пада на 100
Гледал съм на мойта кола, че при поддържане на 180 (не при ускоряване до 180, тогава дава може би дори повече), дава разход от 16/100.
При поддържане на 90 км/ч разходът е между 5 и 6.
При поддържане на 120км/ч (примерно Копенхаген-Гьотеборг, 300км магистрала със ограничение 120км/ч и с неголям трафик) дава точно 7 на 100. Обаче средната скорост на компютъра после показва 100-110км/ч.
Правил съм средна скорост 125км/ч (Дания-Полша през Германия), като навсякъде се кара над 140 (140 в Дания, 140-150 в Полша и 160-170 в Германия), освен в един-два участъка около Берлин с ограничение 130. Тогава колата си лапка прилично - 9/100 среден разход, трябва да спирам 2 пъти за бензин - някъде около Берлин и после на влизане в Полша
Това е показателно за разхода на малките коли - имам един приятел с Форд Мондео 1.8, който прави точно същото пътуване, което описах по-горе, като вместо 180 в Германия кара с над 200, в Полша и Дания със 160, и пак му дава разход 9/100, а стига с поне половин час по-бързо от мен.
Най-икономичното извънградско пътуване, което съм правил, е в Норвегия - ограничението е 80 навсякъде, така че за един ден минах близо 400 километра (не питайте за колко часа) при среден разход 5.5/100 (включва спиране на бензиностанции, отбивки, изкачване на проход до 1200м.н.в + спускане до морското равнище, + каране със 100км/ч за общо около 50км, където по някаква случайност има по-високо ограничение).
|
|