Автор: Diandimov
Дата: 31-07-10 02:00
Прав си, Асахи. Бензина не е само октани. Има и септани, нали?
Октана се добавя към бензина като елемент, който предпазва самозапалването му при по- ниски налягания, с цел максимално ефикасно изгаряне на горивната смес.
Задавал ли си си въпроса защо в щатите караме само на 87,89 и 91? Всички - поршета, ролс-ройси, фордове, хонди... И никой не се оплаква, не му чука двигателя, няма проблеми.
Преди време четох една интересна теория, но не запазих линк.
При по- ниски надморски височини въздуха е по- богат на кислород, което прави горивната смес по- възпламеняема. Съответно е нужен бензин с повече октан, за да компенсира. Тоест, да направи сместа по- устойчива и тя да се възпламени в оптималния момент.
При по- високи надморски височини бензина който се предлага по бензиностанциите е с по- ниско октаново число. Защото въздухът е по- беден на кислород, и съответно бензина с по- нисък октан прави сместа точно толкова горивна, колкото трябва да е. Бензина с по- ниско съдържание на октан е по- лесно вълпламеняем при по- ниски налягания.
Чувал съм че на източния бряг има и 94 по бензиностанциите. Тук няма повече от 91. Кефи ме това, че всичко е изчислено така, че да е максимално ефективно. Не е нужно да произвеждаш и да продаваш в цялата страна еднакъв набор бензини. Например във Варна и Бургас могат да карат на 91-95, но в София спокойно може да има само 87 и 89 по бензиностанциите.
Отделно че този модел е по- ефективен от икономическа гледна точка.
Пак казвам: октановото число на бензина, предлаган в различните райони трябва да е различно, в съответствие с надморската височина на областта. Иди по планините, Rocky Mountains, и ще откриеш че бензина е само 85, 87 и 89. Някой път и без 89.
Абсолютно безсмислено е да се дават пари и да се горят бензини с висок октан ако живееш над 1200- 1600 метра над морето.
|
|