Автор: dePhil
Дата: 17-05-10 11:11
netLady, serjy
По абсолютно лични впечатления говоря.
Ама нека оставим моите лични впечатление - тук има доста хора, които или имат фирма, или се самоиздържат, или са на мениджърско и експертно ниво.
Искате ли да ги попитате колко от тях разпознават нещо интересно и значимо за българската икономика, българските фирми и техните истински, ежедневни проблеми в работата на 100ината юнаци в Ик.институт на БАН? http://www.iki.bas.bg
Ще си позволя да копирам от сайта им всички "научно-приложни проекти" по които работят в момента.
И така - целият институт (около 100 човека!) ще сътворят в близките 2 (две!) години следните 4 (четири!) важни проекта за българските икономика и бизнес:
1. Развитие потенциала на докторанти и млади учени за интердисциплинарни социално-икономически изследвания. Срок за изпълнение: август 2009 - август 2011 г.
2. Икономически анализи за водоползването в Р България (по поръчка на МОСВ). Срок на изпълнение: 2009-2010 г.
3. Докторантурата - инструмент за формиране на иновативен научен потенциал в България. Срок за изпълнение: 2009-2010 г.
4. Характеризиране на антропо-генетичната идентичност на българския народ. Срок на изпълнение: януари 2009 г. - декември 2011 г.
Тези 4 проекта са смисления и практически полезен труд, което българското общество ще получи от тях, срещу своите данъци, според самия Икономически институт. Тоест - това ще ни каже нашият "научно-икономически елит" за най-важните и практически проблеми, пред които са изправени нашата икономика, нашето общество, нашите фирми и мениджъри.
Някой да вижда думички като "Криза", "банки", "Гърция", "капиталови пазари", "данъчно облагане", "пенсионна система"?
Тези 4 проекта и възможността да са все така полезни, актуални и дейни, се иска от нас да защитим от посегателствата на правителството.
Това е моята позиция по тази тема, бих се радвал ако някой успее да даде смислен довод, защо ние - Обществото - трябва да защитаваме и да плащаме за горния нАучен потенциал и какво точно ще загубим, ако го загубим?
Ако една академия, не може да се самоуправлява и се напълнила с търтеи, ако тази академия не може да си отсее зърното от плявата, то тя или се научава да го прави, или я закриват и покрай сухото изгаря и суровото. Това е.
|
|