Автор: pmartinov
Дата: 11-04-10 23:21
Пилотът на разбилия се самолет може би е "действал по нечии указания", заяви днес в полския град Гданск бившият президент на страната Лех Валенса, цитиран от руската агенция. Пилотите от правителствения въздушен отряд на Полша са професионалисти с най-висока квалификация и "пилотът едва ли е могъл самостоятелно да се опитва отново и отново да кацне в мъглата", каза той.
Екипажът на самолета на полския президент няколко пъти не е изпълнил указанията на диспечера на летище „Смоленск”, заяви първият заместник-началник на главния щаб на руските ВВС генерал-лейтенант Александър Алешин, цитиран от Интерфакс.
Въпрос: Каква е причината опитни пилоти, каквито се очаква да са возещите полския президент, да откажат да се съобразят с указанията на диспечера, от когото се очаква да познава летището си и добросъвестно да предава познанията си на борда на кацащия самолет?
Йохен Мюлер пише, че преди две години (2008 г.) командирът на полския правителствен самолет е отказал кацане в Грузия, тъй като е оценил обстановката като опасна. Тогава на борда на самолета Качински е притискал капитана да кацне, заплашвайки го с военен съд за неизпълнение на заповед.
Според експерта от Техническото училище във Вроцлав Томаш Шулц (цитиран и от Ник Калчев в Mediapool), на командира на самолета е липсвала способността да се наложи (cit. Durchsetzungsfaehigkeit). Шулц напомня за случая от лятото на 2008 г., като посочва, че тогава командирът на полета се е противопоставил на нареждането за кацане в Грузия и е приземил самолета в съседна страна. Лех Качински е трябвало да бъде транспортиран до Тбилиси с кола от въпросната съседна страна. Полският държавен глава обвинил пилота в отказ да изпълни заповед на върховния главнокомандващ.
В статията се посочва, че диспечерите не са имали право да забранят на правителствения самолет приземяване на летището в Смоленск.
|
|