Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Регистриране на фирма?
Автор: PeterPAN   
Дата:   27-05-09 06:42

Тъй или иначе реших да взема нщата в свои ръце, та ще трябва да регистрирам някакво търговско дружество та ще ми трябват малко препоръки и насоки.

Мерси педварително на всички отзовали се.

На първо време смятам да регистрирам ЕТ, основният приход ще е от договори за абонаментно поддържане на офис техника и/или специализиран софтуер и хардуер разработен спец. за клиента. Основната дейност ще е разработка и довършване на няколко продукта които ще се пуснат в употреба по късно ...

За дейност от поддръжка на офис или ектронна техника имаше възможност фирмата да е на патентен данък,незнам как стои въпросът сега след въвеждането на 10% данък.

Та другото ми чудене е следното:
- По договор във фирмата влизат 1000лв. аз издавам фактура, при положение че съм се назначил като управител и т.н. след приспадане на разходи колко биха останали за мен , какъв е начина да ги използвам, като заплата ли трябва да ги получа, как се оформят документално нещата, колко дължа на държавата под форма на данъци осигуровки и т.н..

Примерно в месеца фирмата е изкарала 2000лв, аз съм се назначил на заплата 1000лв, или се самоосигурявам на 500лв примерно ,другите 1000 стоят в сметката на фирмата, и ги 'използвам' примерно следващият месец когато няма постъпил приход. как се оформят нещата документално.

Или при ЕТ са по прости, самоосигурявам се всеки месец на 500лв. примерно (и каква е разумната сума), ако фирмата е на патентен данък плащам го в началото или края на годината, когато е срока и това е всичко, ако не е на патентен данък, издавам си фактури и на края на годината подавам данъчна декларация в която като приход описвам всички фактури, изваждам си разходи и т.н..

Искам предварително да си изясня процеса и какво трябва да правя и на кое да обърна внимание.

Така или иначе ще трябва да почета доста и да се консултирам с някой експерт по въпроса, но искам първоначално да си изградя в най общ план картинката и какви стъпки трябва да предприема както и да съм подготвен да знам на какво трябва да обърна внимание.

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: PeterPAN   
Дата:   27-05-09 07:02

Предполагам има експресна регистрация, във връзка с почивките на съда има период когато регистрацията не може да стане?

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: om63   
Дата:   27-05-09 07:28

Имам някакви спомени, че уставния капитал на ООД и ЕООД щеше да пада от 5К на 100 лв. Ако е станало вече - приятелски съвет - не се занимавай с ЕТ, регистрирай си ООД или ЕООД - основната разлика е че при тези двете ти като физическо и като юридическо лице сте две различни неща [smile] Лично мое мнение относно данъците - по добре корпоративен дори и да стане различен от 10 % отколкото патентен .. Изобщо тази ти идея е доста добра .. цитирам "
Така или иначе ще трябва да почета доста и да се консултирам с някой експерт" и внимавай с избора на експерт
Успех.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: e-mil   
Дата:   27-05-09 07:50

Питай във форума на odit.info
И без това ще ти трябва счетоводител, по-добре отсега ги преценявай по отговорите.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: likeduh   
Дата:   27-05-09 07:50

zabrawi za ET..ЕООД е варианта ти , освен ако нямаш ортаци, което в БГ не е вариант мисля [smile]
Едн. Търговец отговаря с имущество и всичко при издънка няква .../пази боже/, а ограничената отговорност си е ограничена [smilie3]
намирай 5 хиляди за седмица/не е паднал на 100 лв./, регистрирай се и успех
сега се намират адвокати, които за да те регистрират ще дадат и 5-те бона...наскоро ми искаха 500 лева за подобно "пълно"обслужване при регистрация на ООД-разбирай държавни такси и далаверата на адвоката
ЗАБРАВИ ЗА ЕТ

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: Marillion   
Дата:   27-05-09 08:10

Вписване

Чл. 119. (1) За вписване на дружеството в търговския регистър е необходимо:

1. да се представи дружественият договор;

2. да е назначен управител или управители на дружеството;

3. (изм. - ДВ, бр. 84 от 2000 г.) всеки съдружник да е изплатил поне 1/3 от дела си, но не по-малко от 10 лева;

4. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2008 г.) да е внесен най-малко 35 на сто от капитала.


Можеш да внесеш 35% от капитала на ЕООД. Ако запишеш капитал от 5000 лв. то 35% са 1750 лв. Останалата част трябва да довнесеш в срок от 2 год.

Така или иначе регистрацията в Агенцията по вписванията отнема от 2-3 дни. Процедурата е административна и не се прави в съда.

п.п. Ако имаш нужда от правна консултация, пиши едно ЛС. Ще ти помогна с каквото мога.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: PeterPAN   
Дата:   27-05-09 08:23

А тези 5000 или 35% 1750, те не се ли внасят само при регистрацията и после се 'връщат' или трябва да стоят някъде на сметка като залог?


На първо време се бях насочил към ЕТ заради по простото обслужване за отговорността го знам, после обслужването ме притеснява и т.н. документо оборота, за това искам да проиграя всичко с 1000лв примерно в двата случая ЕТ и ЕООД или ООД.

Иначе ясно че всичко което ще купувам ще е на сметка на фирмата и по голямата част от него ще бъде като разход преди да ходя да се консултирам с някой искам да си ги изясня нещата поне малко като процес

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: NeDDRaG   
Дата:   27-05-09 08:25

За ЕТ не се изисква начален кашитал. За разходи всичко, за което имаш документ. Осигуровки си внасяш на сума каквато ти решип но не по-малка от две и не повече от 10 минимални заплати. Като собственик, след приключването на годината попълваш дданъчна декларация, ако не си на патентен данък и внасяш изравнителни оисуровки и данък по ЗОДФЛ. Заплати се признават за разход ако имаш трудв или граждански договор с лицето. (поне по-рано беше така). Т.е. твоя заплата не можеш да пишеш като разход, защото не можеш да сключиш договор сам със себе си. Внимавай с гражданските договори, ако наемаш персонал. По закон граждански е договора, който е за извършване на определена дейност, без да е уточнено място на работа и работно време.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: NeDDRaG   
Дата:   27-05-09 08:30

PeterPAN написа:

> А тези 5000 или 35% 1750, те не се ли внасят само при
> регистрацията и после се 'връщат' или трябва да стоят някъде на
> сметка като залог?
>
>
> На първо време се бях насочил към ЕТ заради по простото
> обслужване за отговорността го знам, после обслужването ме
> притеснява и т.н. документо оборота, за това искам да проиграя
> всичко с 1000лв примерно в двата случая ЕТ и ЕООД или ООД.
>
> Иначе ясно че всичко което ще купувам ще е на сметка на фирмата
> и по голямата част от него ще бъде като разход преди да ходя да
> се консултирам с някой искам да си ги изясня нещата поне малко
> като процес

По-добре според мен, ако е за ЕООД е да ги намериш и да ги внесеш. Внасят се в специална набирателна сметка. След регисртацията ммогат да бъдат изтеглени от нея. Това и служителите в банката ще ти го обяснят. Възможно е и с апортни вноски да се набере капитала, ама е по-сложно.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Императорът.   
Дата:   27-05-09 08:37

Направи си АД и пусни го на борсата. [smilie24]

В предложението ми има и майтап, но има и сериозен елемент. [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: chr   
Дата:   27-05-09 09:54

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: Lalinda   
Дата:   27-05-09 10:08

Започни с четене на Търговския закон.


Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: NeDDRaG   
Дата:   27-05-09 10:11

Lalinda написа:

> Започни с четене на Търговския закон.
>

Лали, търговския закон има кой да го чете. За 30-40 лева ще иде при адвокат и ще си получи необходимата информация, която му е нужна от там. Общо взето, след регистрацията свършва и необходимостта от знаене на търговския закон.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: PeterPAN   
Дата:   27-05-09 10:31

А регистрацията при всички случаи ще я възложа ня някой да ми я направи, разликата в регистрация на ЕТ и ЕООД е около 300лв и може би направо ще направя ЕООД.

Интересува ме след това процеса на документооборот и т.н. заплати осигуровки, разходи и т.н.. да мога да си преценя добре нещата, явно с някой 'консултант' трябва да ги проиграем нещата на сухо [smilie5]

При ЕООД ще взимам някаква заплата като член на УС предполагам и всичко което се отчете като приход края на годината като печалба ще се облага с корпоративен данък?

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: Marillion   
Дата:   27-05-09 10:33

Писал съм ти ЛС.

При ЕООД ще си управител. Осигурителния праг зависи от дейността на фирмата.

Варира от 70-150 лв./месец.

За водене на счетоводство - няма да се разминеш без счетоводител. Плащай си 30-50 лв./месец и не се заниамвай с глупости.
Да ти водят сметките, назначенията на персонала, дан.декларации и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: NeDDRaG   
Дата:   27-05-09 10:40

PeterPAN написа:


> Интересува ме след това процеса на документооборот и т.н.
> заплати осигуровки, разходи и т.н.. да мога да си преценя добре
> нещата, явно с някой 'консултант' трябва да ги проиграем нещата
> на сухо [smilie5]
>
> При ЕООД ще взимам някаква заплата като член на УС предполагам
> и всичко което се отчете като приход края на годината като
> печалба ще се облага с корпоративен данък?

Ами то на сухо трудно. Щото има много неща, от които зависят други неща. (Ама много ясно се изразих). Всички тези подробности се свеждат до:
1. Счертоводство
2. Познаване на няколко закона и наредби.
Обикновено тези закони и наредби пак касаят счетоводството и ако наетият от теб счетоводител е печен, би трябвало да ги знае.
3. Право - най-вече за сключване на договори с клиенти и доставчици. Печеният счетоводител и тук може да бъде полезен.
От там нататък, деловодство и архив, по твое усмотрение. Трябва само да се знаят кои документи колко време трябва да пазиш.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: PeterPAN   
Дата:   27-05-09 11:05

Обичам да са ми ясни нещата и да знам какво правя и какво трябва да правя и да имам поглед върху целия процес.

А иначе съм далеч от мисълта да пестя от счетоводител и юрист, сигурен съм че след време би ми излязло много скъпо

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: NeDDRaG   
Дата:   27-05-09 11:21

PeterPAN написа:

> Обичам да са ми ясни нещата и да знам какво правя и какво
> трябва да правя и да имам поглед върху целия процес.
>
> А иначе съм далеч от мисълта да пестя от счетоводител и юрист,
> сигурен съм че след време би ми излязло много скъпо

Да де, разбирам, ама то не е алгоритъм. Нито език за програмиране. Шегувам се. Но наистина, няма как да проиграеш на сухо целия процес. Защото той зависи от много фактори. И зависи от дейността, не само од вида и, а и от това има ли я, няма ли я, обема на оборота и т.н. Постепенно ще научиш доста. Предварително е трудно. Ще ти отнеме доста време, което би могъл да използваш по-полезно. Моя съвет е:
1. Адвокат (или някой, който се е занимавал с това, някои счетоводни къщи също го правят) да регистрираш ЕООД-то.
2. Издирване на печен и доверен счетоводител. Мисля, че не ти е необходимо толкова да знаеш, че парите, които имаш могат да бъдат по две или повече счетоводни сметки, а да знаеш колко са, от къде са дошли и как, ако е необходимо да харчиш да го направиш, че да няма проблем с осчетоводяването. Това счетоводителят ще ти го каже.
3. Да си избереш банка, която да те обслужва. Уставния капитал трябва да е в банка до регистрацията. А после може да минеш и без банка, зависи от оборота, който имаш, но за някои неща, като осигуровки, данъци, такси, плащания към доставчици е по-удобно по банков път.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: PeterPAN   
Дата:   27-05-09 11:29

На първо време мисля по банков път всичко, може би един електронен подпис трябва да извадя.

Докато не съм регистриран по ДДС всеки месец ли се подават данни към държавни институции и колко е мин. гранца за доброволно регистриране и това май усложняваше нещата

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: НАСОО   
Дата:   27-05-09 11:34

[smilie8] по т.1 - всеки грамотен човек, който иска да развива бизнес не изпитва проблем от регистрирането на фирма.. това от личен опит. Ко изпитва по добре да не се занимава .. пак от личен опит, иначе цялата система от кръвопийци живеещи на гърба на хората развиващи дейност и изкарващи парите на държавата му се струпва на главата

по т.2 ако няма да бъде регистриран по ДДС в повечето случай печения счетоводител е скъпо струваща екстра от която нема почти никаква полза.. то и при ДДС са едни убавци нема нужда да влизам в подробности. Един съвет от мене най-добрия счетоводител е данъчният..

по т.3 най-близката банка, иначе като се разкараш пет пъти до по-добрата която обаче има офис на пет преки от твоя, кел файда

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: NeDDRaG   
Дата:   27-05-09 11:35

PeterPAN написа:

> На първо време мисля по банков път всичко, може би един
> електронен подпис трябва да извадя.
>
> Докато не съм регистриран по ДДС всеки месец ли се подават
> данни към държавни институции и колко е мин. гранца за
> доброволно регистриране и това май усложняваше нещата

Доброволно регистриране май няма, имаше промени на границата от оборота, когато това става задължително. Електронен подпис е необходим при онлайн банкиране и при подаване на някои декларации онлайн, например тези за НОИ/НАП. Но не е задължително. А регистрацията по ДДС е нож с две остриета, ама е неизбежна в един момент. Веднъж, за един договор ми искаха да съм регистриран по ДДС. "Ами да можем да си върнем ДДС-то." "И какво ще си върнете? То сумата пак щеше да е такава, т.е. това е без ДДС"
Н

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: НАСОО   
Дата:   27-05-09 11:36

това по банков път всичко веднага те вкарва в графата виновен при укриване на данъци от добрия счетоводител...

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: Orlin   
Дата:   27-05-09 11:50

Недей пита одит.инфо, питай мене :)

За да решиш ЕТ или ЕООД има значени обемът на дейността и кой ще работи. ЕТ е подходящ ако ще работиш сам и особено ако дейността е патетнтна.
За София данъкът е 1300 лева на година, точното наименование на дейността е:
32. Ремонт на компютри, компютърна и друга електронна офис техника (копирни апарати, факс апарати, принтери и други)

Трябва да внивамаш да не пускаш фактури за други дейности.

Ако ще назначаваш работници и дейността ще е с по-голям обем - ЕООД. Този вариант е подхощящ също и ако смяташ че ще имаш голяма печалба, понеже данъците и осигуровките са по-малки.

Принципно ЕТ можеш да си регистрираш и сам, ЕООД също, но по-лесно ще е да ти го направят. Нормалната цена е около 200-400 лева.
За ЕТ можеш да си внасяш осигуровките сам и да ползваш счетоводител за годишно приключване, но само ако си на ти с нещата.

За подробности може на лични, но те съветвам да отидеш на консултация на място.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: n1x0n   
Дата:   27-05-09 12:01

Аз, като дългогодишен съдружник в 3 ООД-та и 1 АД, ще ти кажа следното: ако ще си правиш еднолична фирма - прави си ЕТ, най-добре на патент. На книга - дружествата имат доста предимства - в реалния живот, обаче, не е точно така.

Тенденцията е нещата да се усложняват за корпоративния бизнес /разбирай АД-та и ООД-та от всеки калибър/ през следващите години.

Отговори на това съобщение
 Re: Регистриране на фирма?
Автор: НАСОО   
Дата:   27-05-09 13:32

аз само да вметна да се пазиш от услужливи люде дето дай 200-400 лв. и немаш грижи.

ЕООД е по добрия вариант ако ще превеждаш по банков път и ще са ти на светло приходите.. иначе ЕТ ще те съсипе от осигуровки и данъци. Ако пък ще прибираш пари на ръка без фактури, което ме съмнява - повечето фирми ще искат да си отчислят разходите, правиш ЕТ един счетоводител, накрая да го изкара на минимална печалба

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.