Автор: e-mil
Дата: 01-12-08 19:59
Аз после съм зает, затова ще се включа по-рано, понеже вече съм гледал филма. Препоръчвам да го гледате преди да четете по-долу.
Най-многото ми забележки са по режисурата. Много, ама твърде много близки планове. Съгласен съм, че историята е интимна, обаче има много начини да покажеш вътрешния свят на някого. Не е задължително да му навираш камерата в лицето постоянно.
Например сцената в бара. Виждаме пичагата скрит в героя. В момента в който разберем, че там играе друга житейска роля може да се дръпне един по-широк кадър, да видим застоялата помпозна соц обстановка, да видим, че е полупразно в делничната вечер... Пък и той го раздава баровец. Трябва да ги черпи тия мадами, да свирка за обслужване поне още два-три пъти... Освен това при влизането барманът скучае. Няма начин да види кьоравото и да не се натисне да го вземе (хем на Дими му отива да е барман-далавераджия )...
Дотолкова е тясно, че като видях автогарата отвън и си казах: "Е-е, най-сетне малко пространство".
Обаче в чакалнята тоя телевизор с прогнозата е излишен. Хубав е като акцент - един вид нищо не се случва освен промените във времето, обаче го виждаме навсякъде. Поне да бяхте изкопали някоя стара и скучна новинарска емисия, от тия с общите приказки за прибраната реколта и т.н.
После на пътя - пак тясно: "Мога да се нанижа на върховете на боровете..." Къде ще се нанижеш, бе? Пред теб има малка тераска и зад нея дере, дето я е дълбоко два метра, я не.
Съгласен съм, че сте нямали време и достатъчно пари, ама за тази и следващите сцени с колата, като се качите на Витоша има локации бол. И стръмни склонове, и третокласни шосета и хем през седмицата е по-празно.
А пък сцената с перушинения човек, дето отвежда детето, според мен трябва изцяло да се преработи.
Когато се обръща и вижда затварящата се врата за нашия човек това е ключов момент. Тогава нещо се е пречупило в него. Вратата не може да се затваря бавно. И без това всичко се случва бавно в тоя филм. Трябва да се хлопне... му отреже пътя назад. А детето пък гледа малко вяло. Ние сме наясно, че героят не винаги е бил безчувствен - той през цялото време показва, че още вибрира от време на време. Значи като момченце е бил още по-жив. Трябва да трепне, като изгуби светлината. Или да разшири очи, или да поеме дълбоко въздух... нещо... каквото и да е.
Има още няколко такива объркващи момента във филма, но няма да прекалявам.
Като картинка си се справил отлично. Играли сте си с много гледни точки - евала!
Изкопали сте хубави локации, стар автобус, декорите вършат работа... който е бил организатор си е свършил работата.
Може би аз съм твърде претенциозен и затова няма да кажа, че като екип сте майстори, но определено сте разказали хубава история по приятен начин. "Ций Кук" е безумно труден за екранизация - щом сте измъкнали и толкова от него пак добре.
Като изключим дребните ми забележки, много ми хареса. Когато имам време, ще го гледам пак.
|
|