Автор: БАЛЕВСКИ
Дата: 28-03-05 09:24
Много зависи от условията в залата - най-вече от осветлението, както и какво целиш.
Исо-то ти дава свобода да снимаш и без светкавица, ако наличното осветление е достатъчно (дори е препоръчително, за да избегнеш тунелния ефект в големите зали при снимане със светкавица, ако осветлението не е равномерно по цялата сцена). Тук имам публикувана една снимка на диригент, който съм снимал в зала "България". Там не се налагаше да се използва светкавица (не беше и препоръчително, защото имаше и ТВ камери, а аз бях на сцената; когато, обаче, снимаш от публиката е по-кофти, защото се получават дълбоки сенки по лицата заради горното осветление и липса на насрещно такова - в този случай светкавицата я използваш за просветка. Но имай предвид, че се смущава човека, когото снимаш). Снимал съм с дългофокусен обектив, защото така се налагаше, но и широк ъгъл съм използвал, при други цели. Блендана може да ти е приоритет, когато снимаш група музиканти и желаеш добър фокус да има върху всички тях. Наблюдавай скоростта, на която "падаш", за да не размажеш обектите, ако не си стабилен и си без статив. Друго е, обаче, когато снимаш в клуб. Там, обикновено, е по-тъмно... след като си с дигиталка, пробвай различни варианти, а после анализирай резултата си и сам ще стигнеш до извода как да снимаш. Всичко се учи с опита.
|
|