Автор: petervassilev
Дата: 18-01-19 00:33
@io_bs
"Останалите (ентусиастите) ..."
Съгласен съм, че сегашните ентусиасти в повечето случаи си остават ентусиасти (за професионалистите да не говорим). Но виждам какво става с новите поколения "ентусиасти" - почти ги няма извън телефонния сектор. А точно тези млади ентусиасти би трябвало да са бъдещите клиенти на сегашните производители на канони, никони, сонита, ...
Когато пазарът се свие или изчезне, на производителите се случва това, което се е случило преди 40-50 години с Zeiss, Voigtlaender, Rollei - сливания и фалити. И ако тогава това се е случило заради конкуренцията на японците със същия вид продукти (камери, обективи), сега имаме технологична еволюция с доста различен нов конкурентен продукт - смартфон. Той привлече новото поколение фото-ентусиасти, за които филтърът е софтуер/приложение, а не парче стъкло, а бленда, скорост, чувствителност са абстрактни параметри на настройката. За повечето млади хора телефонът е първият фотоапарат, който държат в ръцете си. И той напълно ги задоволява.
Наистина е много тъжно да гледаш как се продава евтино хубава и работеща фотографска техника - както цифрова, така и аналогова.
Публикацията е редактирана (18-01-19 01:04)
|
|