Автор: stef7
Дата: 02-01-18 07:45
@asahi
Последно включване на тема безопастност на дрони. Всеки има глава на раменете си да мисли.
Дори да съм взел разрешително за летене, това не гарантира че дрона ми няма да падне на нечия глава. Ако това се случи въпреки нищожно малката вероятност и предизвика щети и сега съм отговорен и мога да бъда подведен под отговорност по други закони и параграфи за причиняване на телесна повреда. С или без разрешително за летене дрона ми може да падне на нечия глава и за да се намали тази вероятност трябват други ограничения и разпоредби. Например картите на DJI са обозначили стадионите в градовете като No Fly зони поради тези причини.
Не летя и не смятам да летя над главите на хора. Досега съм летял в градски условия 2 пъти всичко на всичко. Поради очевидни причини, не желая никуму да причиня вреда по невнимание. Ако някой на мен или детето ми причини такава, ще си търся законовите права.
Дори в градски условия не е чак такъв проблем да гарантираш полет да дрона който не е над хорските глави.Примерно по средата на улица, където няма пешеходни пътеки, над паркове с дървета, сгради и т.н. Тротоарите и местата по които вървят хора са доста малка част от града. Летене във време когато по улицата няма хора и т.н.
Правил съм си проучване каква е вероятността дрона ми да падне. Първо подобни случаи не са толкова много, машините са доста надеждни. Второ в 90% ако не и повече от случаите на подобни падания, това е грешка на управляващия ги човек. И трето още по-малко са случаите когато дрона пада поради някакви технически причини като камък от небето. Обикновено поне 3 от 4те двигатели работят, падането е плавно и съответно едва ли сериозно ще нарани човек, ако не дай си боже падне върху него.
Много повече се притеснявам, да не предизвикам катастрофа с автомобил или да не попадна в такава. Щото там има закон ама той масово се погазва. И щото дори и да се спазва на 100% понякога секунда невнимание може да има трагични последствия. И щото дрона има 4 електромотора, но автомобила хиляди механични части, всяка от които по някаква причина може да откаже и да предизвика авария или катастрофа.
Ти asahi, като се качваш в колата си да не би да искаш разрешение от МРВ или да ги уведомяваш къде и кога смяташ да шофираш ? Шанса да предизвикаш катастрофа с колата си и навредиш на човек е много по-голям и реален отколкото да направя същото с дрона си. Ако подобни искания ни изглеждат абсурдни за колите, що да е различно за дроновете които са стотици хиляди пъти по-безопасни.
Дрона тежи килограм и двеста грама или по-малко в 99.9% от случаите. Автомобилите почват от тон и стигат, два. Камиони и автобуси да не говорим. Вероятността аз или близките ми да пострадат в автомобилна катастрофа е много много по-голяма отколкото от дрон. Десетки ако не и стотици хиляди пъти по-голяма.
Досега в България няма случай на пострадал от дрон. Не съм чул за такъв нито от медиите нито от приятели.
Но знам случаи на загинали по ски пистите, за потрошени крака и ръце да не говорим. 3-4 само сред приятели и познати. Но правилник или пък закон за каране на ски няма и на никой не му идва на акъла да прави. Същото за велосипедите. За автомобилите има, но това не помага особено.
Та малко реализъм, когато коментираме закони и регулации за дронове няма да е излишен.
Публикацията е редактирана (02-01-18 07:58)
|
|