Автор: hotsnail
Дата: 23-12-17 22:21
ilianb за снимки разбира се.
бг2014 като даваш изводи, които не са много верни подвеждаш хората, не ли? Взел си хубава техника, но изводите дето даваш не са много меродавни. За това те засякох. Не се засягай, както ти писа зенона, проверявай ги тия факти, дето правиш изводи според тях.
Отнисно това какво се вижда във визьора. На по-старите безогледални като а6000 и вероятно х-т1 при серийна снимка във визьора се вижда последната снимка т.е. няколко десети от секундата назад във времето. Това не пречи за снимки на праволинейно движение - коли, мотори, коне. Голям проблем е ако обекта си сменя посоката на движение, защото човек мести апарата в грешна посока. Например аз се опитвах да снимам едни щъркели, които кръжат търсейки храна. Голям проблем, щото при серийна снимка аз местя апарата в грешна посока.
От около година съм с а6300 при него на серийна снимка до 8к/с между кадрите се вижда видео от сензора т.е. в реално време с минимално закъснение. Това ми позволява да следя горе одлу всякакво движение.
Има и доста други неща, които се смениха. Следящия фокус на новата генерация е много по-умен и следи всякакви движения. А6000 следеше добре, но се справяше предимно с механични обекти, дето се движат равномерно т.е. коли, мотори, колела....Бягащи хора, коне му бяха трудни.
Та за това си мисля, че Х-Т2 или А6300 (С втория от личен опит) няма проблеми да се снима движение. А6300 е изключително бърза камера. А6500, А7р3 и още повече А9 са още по-добри. А9 сега се води най-добрата спортна камера от доста източници. Нямам опит с него, но базирайки се на А6300 си мисля, че е наистина забележително устройство.
Сега за електронния затвор. Реално електронния затвор е видео. Ако камерата има ефект на желе във видео то и снимките с електронен затвор имат такова. АПС-Ц камерите и фул фрейм камерите до преди А9 имаха доста подобни неволи.
Накратко тоя проблем с желето е предизвикан от това че затвора минава през сензора за 1/25 от секундата типично. Ако имаш обект дето се движи по хоризонтала той се изкривява. Ако обекта се движи нагоре или надолу обекта се скъсява или удължава респективно. При снимки на хора се получават гротески.
При м43 тоя проблем с желето е сравнително по-добре решен т.е. по-бързо си четат сензорите, заради по-малкия размер. Нямам опит личен, но бих очаквал видима разлика на Олимпус или Панасоник спрямо Сони или Фуджи. Сони А9 е изключение. А9 има памет върху сензора и реално много по-бързо сваля информацията, при него електронния затвор е със скорост около 1/125. За в бъдеще ще видим повече камери подобни на А9. Надявам се ще има и камери с глобален затвор т.е. такива дето взимат наведнъж изображението от целия сензор и няма изкривявания въобще.
При ДСЛР и въобще механичния затвор има сходен проблем, но скоростта е 1/250 например и много по-рядко има видими проблеми. Примерно има изкривявания ако снимаш перка на самолет. Та затуй си мисля, че 12 к/с на А6300 ако все пак знаеш какво следиш ще дават доста по-добри резултати от 14 при фуджи с електронен затвор.
Сега за Никон Д3 и Д800, които вероятно визираше. Д3 струваше окол 10 хиляди лева нов. Д800 започна около 5. Това е доста голяма разлика т.е. в Д800 някои от нещата, които има в Д3 просто няма как да ги сложат и да са рентабилни. Отделно е 36МП срещу 12МП. 36МП по 5к/с прави 180мп/с, коиот апарата обработва. 12мп на 9к/с прави 110мп/с. Явно не е толкова леснода направиш 36мп камера, която да цъка 9 или 10фпс. Е видяхме, че няколко години по-късно и Сони и Никон се справиха А99 пляска 12к/с с 42МП. Д850 мисля си също има доста респектираща серийна снимка. Просто по времето на Д800 Никон са направили най-доброто което са могли. А имай в предвид, че инженерите им са имали огромни предизвикателства с Д800 да направят АФ приемливо точен. Това което правят модерните ДСЛР-и е да ползват технология от 70-те години, която заради прости физични явления има доста грешки. Посредством невероятни технологии и математика да коригират грешките. Аз от доста години се отказах от ДСЛР заради тези грешки, но все пак уважавам усилията и сложността на проблемите, които никон и канон продължават да борят. А със всяко качване на резолюцията тия проблеми стават все по-сложни. Та преди да мятам критика как видите ли Никон ме цакат с топла бира бих се запознал с проблемите и постиженията на тези фирми, които заслужават уважение и респект
|
|