Автор: mastiff
Дата: 14-03-09 02:21
"С1 ошене сепродава достатъчно за да има снимки за сравнение"
S1 се продава от много отдавна. А въпреки, че SX1 се продава от скоро, има достатъчно ревюта и сравнения и снимки на двата апарата.
"на т ж оите снимки си снимал с 1/40,5.7, изо 200
на 100 зоом,се вижда , че липсва фокус, мръднал си при снимане"
Първо при 1/40 и оптична стабилизация едва ли е омазал с мърдане, плюс това фокуса няма нищо общо с размазването при треперещи ръце или мръдване.
"бленда не повече от 3 до 4.5 за рязкост,
Изо до 100,или даже 50
гледаи да е на зоом в предни 25%,
корекция на експозицията -1/3 или даже -2/3
и снимаи стабилно, наи добре от упор на нещо,наи добре с закъснение от 2 сек, за да няма мърдане, а не отдисплеи и с една ръка
на максимална резолюция
и тогава ще говорим засравнение....
мда"
Компенсация на експозицията се прави, когато тя е на ауто и фотоапарата погрешно е изчислил експозицията(проверява се с хистограма). Когато ръчно си задал бленда и скорост, компенсацията е 0(освен ако не искаш прецизно да компенсираш с +0.3 или -0.3 без да пипаш повече настройките)
И какво означава да снимка със закъснение 2сек?
Критиката ти е неточна и според мен едва ли си насочил човека към някаква посока било то правилна или грешна...
Към автора: Разучи малко какво е експозиция, поле на рязкост, попрочети, започни да използваш повече ръчните настройки, експериментирай. Чети от английски сайтове и учи термините както са на английски - ще ти трябва(на апарата примерно всичко е на английски, затова е по-добре да научиш термините първо на англ.)
Иначе снимките ми харесват, хубави са, но има по какво да работиш. Важното е, че си креативен!
Кратко ще ти напиша основно кое какво е и какво прави.
Exposure - Това ти е експозицията или колко светлина достига до сензора на фотоапарата.
Експозицията се влияе от два фактора - блендата(aperture) и скоростта на затвора(shutter speed)
Aperture - блендата е широчината, определена от обектива - през която преминава светлината. Колкото е по-широка, толкова повече светлина се приема. Тоест при много слънчев ден ако снимката е прекалено светла(повече експозиция от колкото фотоапарата приема) може да го намалиш широчината. Измерва се в ф-стопове например f/2.8, f/8(колкото е по малко е числото толкова по-широк е отвора, например f/1.4 е много широка бленда, а f/22 е малка). Освен това блендата влияе на дълбочината на полето(това е свързано с фокуса, колкото по-малка е дълбочината на рязкост, толкова по-малко е разстоянието, което е във фокус. Например си фокусирал точно предмет и дълбочината на рязкост(depth of field на англ.) е 0.5м, тогава всичко, което е 0.25м пред и зад предмета ще е на фокус, а останалото ще е размазано(по-скоро извън фокус). Така ако снимаш портрет например можеш да хвърлиш бекграунда отзад извън фокус, за да наблегнеш на човека и да махнеш разсейките.
Shutter speed - Скорост на затвора или време на излагането на светлина. Ако скоростта е голяма няма да размазваш снимки, където има движение и ще можеш да "стопираш" моменти(например в спорта) Измерва се в секунди или част от секундата(например смята се, че 1/125 нормално за движещ се пешеходец, а 1/500 или 1/1000 за автомобилни състезания) обикновено скоростта варира от 1/2000 до 15 секунди, като при всеки фотоапарат и обектив е различно. С бавна скорост можеш да запечаташ дадено действие(например с 15 секунди скорост снимай колите нощем или просто снимай някоя оживена улица през деня и ще създадеш ефекта "забързания град". Също можеш да снимаш и реки/водопади с 4 секунди и се получава хубав ефект) Както блендата, скоростта също има ефект върху експозицията - колкото е по-малка(бързо) толкова по-малко светлина се поема и е нужна повече светлина. Тоест през деня няма да имаш проблеми да снимаш птици, но при здрач и по-лоша светлина снимката ще стане много тъмна, защото не достига нужната светлина. Трябва да намалиш скоростта с риск да размажеш снимката.
Exposure value - величина на експозиция - например 15EV е горе долу през деня, 12EV мрачно, но светло, 6EV светлината вечер вкъщо, 2EV лунна светлина(това са примерни величини, иначе варира в зависимост от ситуацията, също има и таблица с примерни добре познати сцени за ориентировка)
Както вече написах, тази величина се определя от блендата и скоростта на затвора, но и от iso-то(виж по-долу).
Например бленда f/2.8 скорост 1/125 при iso100 ти дава 10EV. В интернет има таблица как се образува и как може да си пресметнеш EV-то. Например ако е тъмно и ти трябва 8EV сваляш от 1/125 на 1/30. Или намаляш блендата(ако е възможно, canon sx10 има максимум 2.8) - намаляш на 1.4 и си готов.
Полезно е да го знаеш, защото ако искаш бърза скорост, трябва да увеличиш блендата(примерно увеличаване от f/4 на f/2.8 ти дава възможност да смениш скоростта от 1/250 на 1/500 без да промениш експозицията)
ISO - светлочуствителност, стандарта е 100, гледай да го поддържаш толкова. Вдигайки го по-високо намаляваш EV(например вдигайки от 100 на 200 ISO, EV-то ще стане от 11 на 10). Полезно е при малка светлина - вдигаш го, и така ненамаляш скоростта и неразмазваш хората по партитата и птиците след залез.
Въпреки това, колкото е по-високо iso-то толкова повече шум ще има в снимката. А особено при P&S апаратите при над 800 ISO шумът е доста голям. Също можеш да използваш високо ISO за изобретателност - да придадеш на снимка вид на много стара и преминала през времето(заедно с чернобял филтър)
Exposure compensation - компенсация на експозицията или при грешно EV прави корекция, примерно: настройката е на 10EV обаче слънцето е залязло и снимката е тъмна, слагаш +1EV компенсация и фотоапарата променя апертурата(блендата) и скоростта на затвора, такаче EV става 9. Забележка: +1 намаля EV-то а -1 го увеличава с 1.
В интернет има много сайтове, където пише подробно всичко и има много примерни снимки. Можеш да четеш много, експериментирай - canon sx10 е добър фотоапарат(и разликата със sx1 не е много голяма, според мен sx1 не си струва парите), има пълен ръчен контрол на настройките и прави добри снимки, въпреки че е P&S. За разлика от огледалнорефлексните фотоапарати(slr)вдигайки ISO-то му се появява много повече шум, но въпреки това шума не е много голям при ISO800, а да не говорим, че снимките са напълно използваеми при ISO3200. А пък и зуума е огромен и стабилизацията работи отлично. Напълно разумен фотоапарат за любители и начинаещи, предлагащ функционалност подобна на огледалнорефлексните. Добро начало, преди покупка на такъв и хвърлянето на пари за обективи...
Приятно снимане :)
|
|