Автор: damiaven
Дата: 29-12-08 17:48
Ще ти кажа.
Един от най-печените цветни четци е Павката-вече пенсионер, надявам се да е жив и здрав.
Доста оператори, дето бяха сгазвали леко в лука , се надяваха на неговото око, за да им оправи, доколкото се може, картинката...
Негативът/ вече проявен , разбира се/ минаваше през специализирана машина и на монитор се виждаше позитивното изображение-такова, каквото ще се копира за прожекция, при определени предварително стойности на R,G,B.
Е, хората с длъжността на Павката, ако видеха недопустими цветови изкривявания или големи разлики в плътността, вкарваха коригиращи стойности по трите канала.
Тези стойности се записваха на перфолента и си вървяха със съответната част негатив при по-нататъшните операция-тиражиране.Копиращата машина прочита с предварение тези стойности и за някакви си милисекунди променя спектралния състав на експониращата система-и това в реално време...
И така-кадър след кадър, сцена след сцена.
Освен познаване в тънкости на целия производствен процес по проявяване и тиражиране, се искаше и познания за личните предпочитания на отделните оператори...
Павката беше най-предпочитан,мисля.
|
|