Автор: hav
Дата: 15-12-08 19:20
Ама ти не знаеш колко уйски отива, за да не ти треперят ръцете! Направо излиза на цената на жироскопите на международната космическа станция.
Обикновено към края на сватбата чак, правя 1 секунда експозиция без никакво трепкане. Ама не пробвайте, че тогава и ракурса се изменя с един такъв, какъвто имат вече повечето гости.
Само да добавя: фулфрейма сега е хита на есента. Матрицата му има два пъти по-голяма ПЛОЩ от тази на повечето скъпи фотоапарати. Тия скъпите, се викат ДРИСЪЛ, или огледални. Идва от английското осъкращение DSLR (виж гуугъл). Ако разрежеш стандартния кадър на две по вертикала и го завъртиш - такава е общо взето матрицата на повечето Дрисли. Нейния диагонал е около 1.5 пъти по-къс от този на стандартния кадър. Казвам ОКОЛО, щото на Canon е с един размер, на Nikon с леко по-друг - всеки може да си прави каквато си иска матрица. Обикновено тези с кроп-фактор около 1.5 са с размер близък до един неуспешен стандарт за ленти, наречен APS, който е с почти същия размер като напречния кадър на кинолентата, който се използва в киното.
Колкото е по-голяма матрицата или кадъра, толкова по-големи обективи изисква за същия зрителен ъгъл. Т.е. с малката матрица се пести стъкло, мат`рял, пари. Само че се изисква по-прецизно изработена оптика, и за да има голяма резолюция крайния образ - трябва пикселите да са по-ситни. Като са по-ситни, светлината, която получава всеки е по-малко, и съответно електическия сикнал от пиксел е по-слаб и ненадежден - викат му шум, което се изразява в едни петна по тъмните части на образа. Махането на петната води до замацване на снимката, и примерно вместо коса, козина, трева, листа - виждаш един сплескан цвят в който се губи образа. Типичен приблем - снимане на черни котки - стават без козина.
Общо взето в това се състои техниката - останалите подробности са вече като меренето на джиесеми.
Публикацията е редактирана (15-12-08 19:22)
|
|