Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: Stoychev   
Дата:   02-11-08 20:08

Останах с впечатлението, че при по-ниска светлочувствителност има по-голям контраст и по-лоша динамика. Прав ли съм или греша?

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: navy   
Дата:   02-11-08 20:18

Така общо зададен въпроса няма смисъл...

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: tantris   
Дата:   02-11-08 20:25

Stoychev , не е ли обратното[smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: jrr   
Дата:   02-11-08 21:17

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: asahi   
Дата:   02-11-08 21:29

Ако прибавиш и рожденната дата на кмета нещата ще си дойдат по местата.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: Stoychev   
Дата:   02-11-08 22:39

Какво не разбрахте? [smilie10]
За дигитална фотография говоря, хайде.

Tantris, не зная, ти ще кажеш. [smilie25]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: canonio   
Дата:   02-11-08 23:06

Контрастът е функция на други неща.
Но високото исо определено дава по-добри преходи. Особено видимо е при сенките. Затова и автора на темата смята, че влияе на контраста.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: n1x0n   
Дата:   03-11-08 13:14

Грешиш Стойчев.
Единствения случай, в които при по-ниска чувствителност имаш по-лоша динамика, е когато фирмите насилват матрици с висока "базова" чувствителност да работят на по-ниско ISO.
Тези камери на Никон, които имат 100ISO всъшност имат най-добри показатели на динамиката на 200ISO
50ISO при Канон също се постигат софтуерно - т.е. пак се насилват нещата, което води до загуба на динамика.

Но това са изключения, като цяло по-високата чувствителност означава повече шум, който почва да реже динамиката "отдолу" - откъм детайла в сенките.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: denyo   
Дата:   03-11-08 14:49

n1x0n, и аз съм си мислел за това... освен Pixel density, dpreview е добре да включат и нативната чувствителност на матрицата

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: tantris   
Дата:   03-11-08 15:03

нативната ти я дават като минимална, а софтуерната ти е спомената в скоби.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: denyo   
Дата:   03-11-08 15:17

Благодаря tantris, това важи ли за всички цифрови, включително и сапунерките?

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: matasel   
Дата:   03-11-08 16:05

Някой ще ми дефинира ли собствена чувствителност на матрицата (на тая дето и викате "нативна")?[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: n1x0n   
Дата:   03-11-08 17:02

Аз не съм особено силен във физиката, затова ще дам едно съвсем лаишко обяснение, пък физиците тук да ме поправят ако бъркам:

Всеки отделен фотоелемент /пиксел/ в една матрица е компонент с константна ефективност. Когато вдигаме ИСО-то - ние не повишаваме тази ефективност, ами просто усилваме сигнала, който отива към АЦП-то.
Имайки това предвид - бих формулирал "нативната" чувствителност като онази стойност на ИСО, при която системата фотоелемент/усилвател дава най-добри резултати като нива сигнал/шум.

Преди години, в LL бяха правили тест на 1Ds Mark2 и се оказа, че независимо от това, че има 50ISO, най-доброто съотношение сигнал/шум е при 100ИСО и че дори 400ИСО дава по-добър резултат, отколкото 50ИСО.

Поради същата причина Никон-ските камери дават най-добри резултати между 200 и 400ИСО, независимо, че някои от тях имат 100ИСО.


Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: krist   
Дата:   03-11-08 17:10

В тая връзка, съвсем лаишки, бих попитал, защо на някои камери ИСО-то им започва от 200, а не от 100? Какъв би бил проблема да намалят примерно усилването на сигнала, за да слязат на 100?

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: asahi   
Дата:   03-11-08 17:18

ИСО-то под номиналното е еквивалентно на софтуерния НД филтър, който се среща в някои по-така сапунерки.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: ivodam   
Дата:   03-11-08 18:15

Ми това май не е много в полза на Никон, което го пишете тука, защото да не можеш да си слезеш на 100 ИСО в доста ситуации е шибано... [smilie2]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: tantris   
Дата:   03-11-08 18:32

те никонци прeдимно снимат с тъмници та не са усетили нужда от исо 50

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: n1x0n   
Дата:   03-11-08 19:28

Е, те не са неизползваеми Никонското 100 и Канонското 50... държат нива на шум достатъчно нормални, за да са си абсолютно използваеми.

Пък да имаш максимум качество на 200ИСО - не бих казал че е лошо.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: djart   
Дата:   03-01-09 20:18

Покажете снимка, която има динамик и снимка, която и липсва такава ?
Благодаря

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: J0R0   
Дата:   03-01-09 23:20

Автор: djart

Покажете снимка, която има динамик и снимка, която и липсва такава ?
Благодаря



CLICK!
Горе дясно - има по-висока динамика
Под нея в ляво двете - по-ниска.


Снимка в която "липсва" динамика = едноцветен правоъгълник.
[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: djart   
Дата:   03-01-09 23:41

[smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: asahi   
Дата:   04-01-09 01:12

Грешиш, Жоро. Снимката горе вдясно няма по-висока динамика. Тя само показва повече от динамиката на един пейзаж. Иначе динамиката на РГБ файлчето е максимум 255:1 или който иска да го смята в бленди.

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: J0R0   
Дата:   04-01-09 10:45

Автор: asahi

Грешиш, Жоро. Снимката горе вдясно няма по-висока динамика. Тя само показва повече от динамиката на един пейзаж. Иначе динамиката на РГБ файлчето е максимум 255:1 или който иска да го смята в бленди.


Очевидно е че има!

Това че максимума на един файл е определен брой цветове, що за аргумент е?

За да си го представиш по-лесно - приеми че максимума е 16 цвята.
В едната снимка има примерно 9 цвята (от 1 до 9).
В другата има 10 (от 6 до 16).
В комбинираната снимка има 16 цвята - от 1 до 16.
Очевидно е че динамиката (броя цветове или полутонове от единия край на спектъра до другия, от най-светлата точка до най-тъмната) е по-голяма в третия кадър.

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: swan_   
Дата:   04-01-09 11:47

Аз не знаех, че динамиката се мери с броя цветове в кадъра...
[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Връзка между светлочувствителност, контраст и динамика
Автор: J0R0   
Дата:   04-01-09 11:58

Ми не, не се мери с броя на цветовете (по-правилно е да кажем "тоновете" или, щото тия 16 могат да бъдат 16 нюанса на сивото), но определено броя на тоновете има връзка (доколкото яркостите светло-тъмно се изобразяват с определени тонове).
Примерът е нагледен за това, че като имаш в едната картинка всичките възможни тонове и полутонове, а в другата половината са отрязани, то очевидно е, че там където половината са отрязани (светлите или тъмните) динамиката ще е по-малка.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »