Автор: Coincidentia
Дата: 29-09-08 19:10
Доста често срещам и по коментарите на снимките, и по темички, особено тези с молби за критика, разни бая разпространени митове, които просто изобщо не се базират на ФАКТИТЕ.
То си е ясно, че принципно хората се връзват на всякакви дивотии, най-вече заради нуждата им от обяснение на нещата, трудно поносимо е да не са наясно с нещо, като колкото по-опростенческо е обяснението, толкова повече им е добре с него, особено пък когато им нашепва нещица, които ги успокояват, че външни причини им пречат за нещо си, примерно да правят идейни и качествени кадри, които и да бъдат харесвани.
Повечето неща, които искам да кажа, са пределно ясни на много хора и насочеността на темичката ми е по-скоро към по-начинаещите автори, на които им се ще снимките им да бъдат оценявани по-високо и съответно връзването на тези заблуди може дори евентуално да ги откаже да дерзаят да се развиват.
Ето едно скромно опитче за анализ на някои от най-разпространените заблуди:
1. Щом няма цици, нямаш шанс за добър рейтинг.
Както и за останалите митове, най-добре е просто да се разгледат снимките по класации и тогава да се вадят изводи.
Има нещо вярно в това, че специално що се отнася за рейтинг А и то най-вече в албума представяне, то женските прелести са вървежни, дори и когато кадрите не са качествени.
Но точно този факт показва една причина, поради която спорните моменти от правилата на сайта – съществуването на рейтинг Б и на албум представяне – имат смисъл.
Дори и да навъртят някакъв рейтинг в стил 156/0 едни цици, то това нито ще изкара автора от представяне, нито... не знам какво.
Изобщо като цяло има и доста по-вървежни жанрове, примерно птичарските екземпляри редовно са на първа страница, както и, разбира се, може би първенецът сред жанровете – портретът.
Което изобщо не значи, че няма и много класни образци голо тяло.
2. Трябва си яко мацане, надраскване и всякакво изкелеферчване на снимките, за да са престижни и високо оценени.
Пак – просто едно разтършуване по класациите ще покаже как стоят нещата.
Едва ли има снимки, които изобщо по никакъв начин да не са ретуширани, но специално тези, които са мощно бъзикани, просто в повечето случаи са дело на добри майстори и съответно резултатите са привлекателни (за някои).
А по-класическите и фино обработвани като цяло май все пак са по-ценени от артЪ.
3. Само черно-белите кадри получават признание.
Отново – справки с класациите.
Но и отново един много важен момент, леко подобен на предишния случай, но и леко различаващ се.
Като цяло черно-бялата фотография е много по-силно въздействаща В ОПРЕДЕЛЕНИ СЛУЧАИ и изборът един кадър да не бъде оставен цветен си е напълно оправдан, когато е напълно оправдан.
4. Ако нямаш сериозна техника, наникъде не си.
Почти задължително действително огромната част от най-популярните тук автори вероятно разполагат и с най-добрата техника.
Та, не че не би било гот да имаш прекрасна камера, но май все още не са направили такива, които сами да кадрират и да правят всичко, от което зависи получаването на кадъра, но това не значи, че не е възможно да се правят чудни снимки и с по-среден клас фотоапарати.
5. Никой от Б авторите не ходи в представяне и няма как да се измъкнеш от там.
Отново съвсем простичко – вижте фактите под формата на класация за съответния албум!
Даже може би донякъде има такъв момент, че на фона на нормалното ниво в представяне, още по-голям шанс имат да блеснат добрите постижения.
6. Само определени автори получават високи оценки, има един вид мафия и ако не си от нея – духаш супата.
Има едно култово лафче – че първо работиш за името си, а после то работи за теб.
Това хем си е така и има автори, които напълно основателно се ползват с определен имидж на майстори.
И доста от тях имат разпознаваем стил, но е нормално като ти харесват определен стил работи, да ти харесват и новите, чието високо ниво обаче се поддържа.
Но всъщност ако фатката с мафията, а и с другите изброени по-горе митове, беше вярна, то как така се случва, че не всеки кадър на един и същ автор, има еднакво висок рейтинг!?
И, разбира се, защо изобщо има каквито и да било разлики в рейтингите, като как така пробиват съвсем нови автори...
Та, въпреки че почти сигурно на най-високо оценяваните автори най-малко им пука за всякакви рейтинги, то все пак гласуването за снимките тук си е една от най-основните дейности, а всъщност вероятно и най-основната след самото разглеждане, разбира се.
Оставянето на коментари и писането по теми са доста по-ограничени като дейности.
И е напълно нормално най-вече начинаещите фотографи да се стремят към по-висок рейтинг, който и да им показва разни неща за кадрите им, да им дава обратна информация за привлекателността им.
Лично аз бих посъветвал начинаещите автори, които имат мерак да се развиват, да не се връзват на разни дивотии, които евентуално да им обясняват защо не могат да пробият, като най-добре отделят няколко минутки да проверят нещата, които казвам, за да са си сигурни.
Що се отнася до рейтинга – хем да не го приемат като някаква абсолютност, все пак би трябвало самите те да си се наслаждават на творбите си, но и да не го игнорират, ако имат желание да правят неща, които да импонират и на други, като специално обръщат внимание на рейтинг Б – той не е случайна измишльотина, но и в голяма част от случаите разликите при добрите кадри не са съществени, поддържа се едно съотношение от около 4/1 до 3/1.
|
|