Автор: Jankoff
Дата: 15-09-08 15:51
Имам 4 години опит с Панасоник FZ5 - и непрекъснато се убеждавам в превъзходните му качества. Със сигурност новите модели FZ18 и FZ28 са още по-добри.
А от няколко месеца имам и Olympus E-520 (с китовите обективи 14-42 и 40-150). Току-що се връщам от посещение на пет големи прекрасни европейски града и искам да споделя някои наблюдения - и изводи, които си съставих.
Във фото форумите (и не само български) споровете са обикновено ДАЛИ суперзум компакт ИЛИ dslr. След екскурзията сега твърдо намирам, че многото доброто решение е КОМБИНАЦИЯТА между суперзум компакт и dslr.
Естествено, че суперзум компактите (от типа на FZ) работят прекрасно при добри светлинни условия, обаче се провалят при лоши - например при снимки в катедрали. Обратно, dslr снима прекрасно в катедралите, но ... - ха снимай с него едновременно близки и далечни обекти. Ами обикновено просто не може! Защото трябва да имаш много време за смяна на обективи, евентуално за поставяне на статив и т.н. А време обикновено няма.
Давам пример. Качвам се последователно на четирите нива на паметника на Уолтър Скот в центъра на Единбург. Прекрасни гледки, които трябва да хванеш едновременно и отблизо, и отдалеч. Но, освен че нямаш време и не можеш да висиш на едно място с часове, стълбите и площадките са толкова тесни, че не можеш да се разминеш с хората! Какво остава да трябва да бъркаш в чанти за обективи и т.н.! При това при пронизващ на тази височна вятър. Същото е и на върха на телевизионните кули - например във Виена или Мюнхен.
Моето решение беше: щрак близките планове с Оли dslr, отдалечените обекти с Пана FZ5. Двата апарата съответно висят на различни нива на каишките на врата и не се блъскат един в друг. Резултатите - прекрасни, постигнати бързо. При това решение се облекчава и проблемът с необходимостта от честа смяна на батерии и карти (налице са два апарата, съответно отделни батерии и карти).
Имам два въпроса. Би ли могъл някой да сподели впечатления от подобно решение и да даде някакви препоръки?
Втори въпрос, фотографски по-специфичен. Понеже сравнявам сега снимки, направени на едни и същи места, имам чувството, че по-добрата светлосила на Панасоника си казва думата: Олимпусът E-520 с базовия кит някакси дава по-малко светли снимки. Дали е истина това? Или си внушавам?
Ако е истина, би било лоша новина, защото ще кажете, че трябва да купя за Олито обективи f2.8 (които струват четирицифрени суми).
Благодаря предварително за евентуалните реакции.
|
|