Автор: IDA
Дата: 29-08-08 15:30
Здравейте,
В последно време непрекъснато сме свидетели на остри спорове относно това, кoя матрица била най-добрата, с най-нисък шум, с най-висока динамика, най-добър детайл и пр., а много малко хора си задават въпроса:
В СЪСТОЯНИЕ ЛИ СМЕ ДА ИЗВАДИМ МАКСИМУМА ОТ ИНФОРМАЦИЯ, КОЯТО НИ ДАВА НАШАТА МАТРИЦА И АКО СМЕ, КОЙ RAW КОНВЕРТОР МОЖЕ НАЙ-ДОБРЕ ДА СЕ СПРАВИ С ТАЗИ ЗАДАЧА ПРИ ЗАПАЗВАНЕ НА МАКСИМАЛНО ВИСОКО КАЧЕСТВО НА ИЗОБРАЖЕНИЕТО?
Разбира се, при нормално експонирани кадри с не много висока динамика (разликата в брой стъпки между най-светлите и най-тъмни участуци в кадъра, при която се запазва детайл в изображението), всички конвертори се справят много добре. При кадри, заснети в критични условия обаче (силен контраст, контражур и пр.), в които динамиката се доближава до максимума, който може да Ви даде матрицата , се оказва, че има значителна разлика в крайния резултат от конвертор до конвертор.
Предлагам на вашето внимание един тест, който показва как се справят различните RAW конвертори при обработка и конвертиране на именно такива кадри с висока динамика.
В теста е използван RAW оригинал на контражурен кадър заснет по залез слънце с Canon EOS 350D и обектив EF-S 10-22/F3,5-4,5. При това съм внимавал да не се преекспонира небето, а в най-тъмните участъци, каквото излезе. Кадърът е конвертиран с 4 от най-разпространените RAW конвертори, като към него са приложени екстремални обработки по отношение на динамика: (намаляване яркостта на светлите участъци (Recover) и просветляване на тъмните (Fill light), цветна наситеност (Saturation), рязкост (Sharpness), a също и яркост и контраст. Кадърът е обработван само в конверторите и е записан в JPEG формат в sRGB пространство, за да може да се гледа на монитора. Резултатите за следните 4 конвертора:
1. Adobe Camera RAW (4.4.1)
2. Digital Photo Professional (3.3.1.1)
3. Capture One 4
4. Lightroom 2.0
ще пусна в следващия пост.
|
|