Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 За сервизите!?
Автор: Piazzolla   
Дата:   28-07-08 11:31

Здравейте!
Ситуацията е следната:..на 4 месечния ми К10Д му изпушва светкавицата,давам го в ЛАС преди един месец и все още статуса му е "чака светкавица"...чака..чака..чака..чака...направо вече ми се "изчака чакницата",а и отивам на море другата седмица и сърце не ми дава да тръгна без него!!Не могат да ми кажат кога ще дойде...баси професионализма,баси чудото,те не поддържат ли връзка с доставчиците си..незнам!Някой който е навътре в тези неща може ли да ме светне каква е политиката им и има ли определени срокове в които ремонта трябва да е завършен??Да не би да забавят поръчките с гаранция заради тези които си плащат?Разбирам,че сме в България,но не мога да чакам вечно!!![smilie2]Моля Ви за мнения и препоръки!


Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: icarus   
Дата:   28-07-08 11:43

Здр.,
Занчи понеже съм "от бранша" - срокът за гаранционно обслужване е 30 дни и нито ден повече. При предаване на стоката в сервиз се подписва протокол с датата, окомплектовката и (задължително !!!) споразумение за сервиз / ремонт / замяна. Това означава, че ако до 30 дни не ти се отремонтира, имаш право на нов или работещ модел с не по-лоши характеристики от твоя или право на замяна с нов модел с доплащане. Цитирам чл. 108-111 от Закона за защита правата на потребителите.
Значи, ако сервизната документация ти е наред, на 30-ия ден отиваш с нея, и ако не ти го дадат / подменят - директно в комисията за защита на потребителите (пл. Славейков). В случая сумата е над 2 МРЗ и правото с финансов интерес е на твоя страна.
Ако обаче няма дата на сервизния протокол / липсва номер на фактура или касова бележка, както и ако са ти дали хвърчащо листче с "нещо си там" - ходене по мъките.
При всички положения номера "изтече 30-ия ден - отивам в комисията" върши работа. Оправдания от сорта "чакаме внос" не бива да те интересуват. Взимаш документ, че не е отремонтиран (мнооого трудно го дават, става с "натиск") и от там при вносителя (в случая най-вероятно Вип Трейдинг).
И още - не си го изкарвай на хората в сервиза - от тях нищо не зависи. Зависи само от вносителите и местното представителство. Но при всички случаи (при изрядни документи за покупка и сервиз !!!) правото е на твоя страна. Каквито и да е клаузи, които може би са те накарали да подпишеш, в общия случай са невалидни, при наличие на Европейска гаранция.

Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: Piazzolla   
Дата:   28-07-08 12:17

Еее icarus,много ти благодаря за разяснението!!!Ами единствения документ който ми дадоха е тази малка разписка(на нея има дата на постъпване в сервиза с описание на всичко което съм оставил,няма фактура или касова бележка)която е дадена като пример в сайта на Лас Сервиз.Гаранционната карта ми остана при тях.Евро гаранцията си е в мен.А в тази разписка(отрязък за клиента)не намирам думите "споразумение,ремонт и замяна"...значи лошо а?

Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: icarus   
Дата:   28-07-08 13:01

Не, напротив, не е лошо. По-скоро за длъжни да ти дадат и споразумителен протокол. Така е по закон и има образец за този документ. Сега си преснимай фактурата (или касовата бележка), направи и копие на тяхния документ, и на 30-ия ден - "напред". И пак - не излъчвай негативизъм към сервизните работници - от тях не зависи нищо, само от вносителите. А ако са изминали 30 дни, потърси си правата. Поискай официален документ, че до днешна дата апаратът ти не е "отремонтиран поради тази и тази причина", повярвай ми че това действа стресиращо и шефа на сервиза ще ти обърне персонално внимание. Поискай пред теб да говори с вносителите, дръж се културно и спокойно, като непрекъснато повтаряш "комисията" и "30 дни - Европейска гаранция". Всеки отказ от 30-ия ден нататък ден по ден - в писменна форма. И всички тези листчета - в комисията. Обясни им тези действия спокойно ... и ти гарантирам резултат.
Най-вероятно ще ти дадат оборотен апарат до отстраняване на повредата по твоя. Е, ако ти предложат К100 - откажи им, спомени, че не те устройва ....

Та накратко искам да ти кажа, че до 30-ия ден общо взето си "безправен" (освен в първите три дни след продажбата), след това обаче всяка следваща минута "работи в твоя полза".
И пак - сервизът не ти е виновен - те са само работници. Най-вероятно са виновни вносителите ...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Георги   
Дата:   28-07-08 13:02

честито, току що си спечели правото да ти го подменят или възстановят парите по фактурата [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: icarus   
Дата:   28-07-08 13:27

Значи не може да се върнат парите по фактурата поради ред причини : може да е ползван ДДС кредит, цената на стоката да е променена с 10%, продукта не се произвежда. Ако се стигне до подмяна и този модел не съществува в продажба, се оценява по осреднена стойност и се доплаща до новия (неговата цена се взема от ценова листа за крайни клиенти)или се заменя с подобен и по-добър без доплащане по усмотрение на търговеца. В БГ няма практика да се връщат парите при неуспешен ремонт, само при т.нар. "измама", т.е. наличие на съществено отклонение от параметрите или липса на части от уреда по вина на търговеца. За да се върнат пари, трябва да се заведе дело и да се (!!!!) спечели. Комисията не помага за връщане на пари, само за замяна (и налага санкции на търговеца или вносителя).

Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: Георги   
Дата:   28-07-08 13:34

икарус

айде гледай си сервиза, а?


Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: Георги   
Дата:   28-07-08 13:37

или специално за теб

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;

2. намаляване на цената.


Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: Георги   
Дата:   28-07-08 13:41

а по отношение на допълнителнита клаузи, пак не си прав - невалидни са уговорките не заради европейската гаранция

абе като не знаете просто не пишете тъпотии баси?

Чл. 3. (1) Правата, предоставени на потребителите по този закон, не могат да бъдат ограничавани. Всяка уговорка, с която предварително се изключват или ограничават правата им, е недействителна.
(2) Отказът от права, предоставени на потребителите по този закон, е недействителен.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: icarus   
Дата:   28-07-08 13:50

Георги,
не работя в сервиз.

Тук само помагам. Имам известен (10 годишен) опит с тази материя.

Ако човекът по-горе тръгне с рогата напред (т.е. през съд) ще спечели. След време. 2-3 години.

А ако иска да снима следващата седмица ?

Никъде в тези членове не пише как да се държи и какво да говори със сервиза.

В сервиза ли трябва да преговаря или с търговеца ?

Сервизът на Пентакс не е фирма на вносителите на Пентакс. Т.е. кого предлагаш да съди ??? Чел ли си договора между Вип Трейдинг и ЛАС ???

Има ли клиента фактура и (или) касова бележка ?

Изобщо помощ ли предлагаш или спор ?

Ако е второто - аре със здраве .....

Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: Георги   
Дата:   28-07-08 14:45

предлагам като не си съвсем наясно поне да не подвеждаш човека [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: За сервизите!?
Автор: asahi   
Дата:   28-07-08 14:49

Сервизната страна е подизпълнител на гаранционния договор м/у търговец и потребител. Бийте търговеца.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »