Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 ЗЗП
Автор: 8250   
Дата:   30-01-08 21:54

Понеже се зачетох в една вече закрита тема, и виждам че много хора не са запознати със закона за защита на потребителите, искам да направя няколко уточнения, които може да са полезни на някои от Вас.
По отношение на връщането на стока :
тази точка която гласеше че клиента има право да върне стоката в 3 дневен срок отпадна с влизането в сила на новия закон, от 10.06.2006
Вече търговецът не е длъжен да върне сумата, и той решава как да удовлетвори рекламацията. Удовлетворяването може да стане по 4 начина :
1.възстановяване на пълната сума ( при връщане на стоката )
2.възстановяване на част от сумата ( по споразумение с клиента - когато дефекта е незначим и стоката си остане в клиента )
3.замяна на стоката
4.отремонтиране на стоката в максималния законоустановен срок - 30 дни
естествено най-удобен ( за търговеца ), и най-често се практикуван е последния начин, въпреки че в повечето търговски обекти се прави компромис, и стоката се заменя на място до 1-2 дена след продажбата.
И понеже по цял ден се занимавам с това, искам да помоля съфорумци да мислят, питат, четат и пробват преди да купуват - а не след това. Подобни ситуации не са приятни и за двете страни, и дано да цялото писане да е било полезно на някой.


Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: otkata   
Дата:   30-01-08 21:59

Полезно [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: pixel_s3m   
Дата:   30-01-08 22:16

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: SLR   
Дата:   30-01-08 22:29

Малко по темата от блога на Марудина

[beer] [beer] [beer]


Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: GenaDP   
Дата:   30-01-08 22:35

Мдам, ама клиента може да има претенции, ака на стоката и има нещо. Ако всичко е ОК, ама той изведнъж се е сетил, че няма да му стигнат парите да си плати тока, или да купи подарък на гажето за св. Валентин - търговецът кво му е виновен?

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: d256h   
Дата:   30-01-08 22:41

Сега ше чакаме включване на някой дезертьор от щатите!

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: GenaDP   
Дата:   30-01-08 22:43

Автор: SLR
Дата: 30-01-08 22:29

Малко по темата от блога на Марудина

Всъщност там повечето писали по темата, както и самият собственик на блого са явно идиоти - да научат първом кво значи рекламация, па сетне да пишат... Клиентът може до 2г. да има претенции, ако закупената стока не бачка нормално, но не и да му заменят изпушилата печка с нова... Явно тея в магазина също са били идиоти [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: SLR   
Дата:   30-01-08 23:02

Гена, става въпрос за нова печка, която се е прецакалала на четвъртия ден.Както и да и да е, ако някоя твоя светкавица изпуши на първата седмица, ти няма ли да я смениш[smilie8]

Ето и един гайд как се прави рекламация

[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: mimi_vlad   
Дата:   30-01-08 23:05

Егати закона?!Ми той е в ущърб напотребителя.
Искам да попитам знаещите дали е така и в европа?

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: kasad   
Дата:   30-01-08 23:10

Какви са тия фрази "предатели" и пр. Сякаш съм се върнал преди 18 години.....Ах, дааа- сетих се за предишната тема дето насоли всички имигранти и емигранти наши сънародници в чужбина...Не трябвало да дават акъл....В тоя случай се сещам фразата на Кулеков:"Хермафродит изнасилва себе си, гепва парите и бяга". Чуждият опит си е ...опит(гоолям извод, но си е извод)

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: d256h   
Дата:   30-01-08 23:18

Касад, не е достатъчно да се каже какво някой е видял в чужбина, а да го направи да действа същото и в България. Важен е метода на постигане, иначе само бърборене как било някъде работа не върши. Като някой знае и може да дойде и да приложи възможностите си в България, тогава 'Шапка му свалям'.
Огромен брой ора в чужбина са дезертирали от икономическите условия в България, оставили са майките си и бащите си на произвола на съдбата, едно парно не могат да си платят. Верно е че има синове и дъщери дето изпращат пари на родителите си, но тези са много малко...
Така, че за мен дезертьорите нямат думата, не желая да ми дават акъл и да ме учат на техния нихилизъм..

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: d256h   
Дата:   30-01-08 23:23

Хайде да направим един пленер на тема изоставени родители от дезертьори българи!

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: 8250   
Дата:   30-01-08 23:37

Аз пак ще се включа понеже в темата която посочил SLR има неправилно разтълкувани точки.

"В горният член е магията! Продавачът е длъжен да отстрани дефекта! Не може да ви препраща към сервиза! И срокът за предявяване на рекламация е 2 (две!) години. Не "три работни дни" или каквото се опитват да ви пробутват."

Всъщност продавачът не е длъжен да отстрани дефекта. По-точно той няма право да отстранява дефекта. Единствено оторизирания сервиз посочен в гаранционната карта има право да прави това, в противен случай ще Ви отпадне гаранцията. Това което провавачът може да направи за Вас е - да придвижи стоката до сервиза. Това не винаги е най-добрия вариант за клиента защото ако търговския обект ползва собствен транспорт - той ще се съобрази с това кога има курс в посока към сервиза, и ще го придвижи тогава. Това може да значи 3-4 дена в едната, и още толкова в другата посока. Рекламация се предявява до 2 години наистина, освен в случаите когато гаранционния срок указан в гаранционната карта не е по-голям. Тогава важи срокът указан там.

"Когато я купихте работеше - сигурно сте я ползвали неправилно" - на това отговаряте (е, ако сте изпуснали например уреда на земята и той е на парчета, тогава няма да имате успех) само и единствено с "Длъжни сте да отстраните дефекта, дори и да не е бил налице при продажбата"
За по голяма сила можете да цитирате и
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.


Както вече казах, продавача може единствено да придвижи стоката до сервиза и изобщо не е длъжен той да отстранява дефекта. Сервиза преглежда стоката и констатира дали дефекта е фабричен или причинен от потребителя, като издава констативен протокол. Ако дефекта е причинен от Вас - може, и най-вероятно щи ви бъде отказано гаранционно обслужване, без значение дали са минали по-малко или повече от 6 месеца.

.....нещо не ми се чете повече


Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: enterfornone   
Дата:   31-01-08 17:00

@8250:
Понеже аз съм написал темата, искам да разясня, че отношенията между сервиза и търговеца са си техни и не ме интересуват (като потребител). От гледна точка на потребителя проблемът се решава от търговеца (пък той ако иска и на Марс да носи уреда). Има един месец, ако иска да го транспортира 28 дни от него. Именно ако започнат да ви препращат насам-натам си губите времето и се отказвате от доста права.

А ако занесете стоката в сервиза се възползвате от ТЪРГОВСКАТА, а не от ЗАКОНОВАТА гаранция - правете разлика. Тогава не сте защитени от закона и например могат да ви бавят три месеца без проблеми.

Не пишете преди да четете внимателно. ВИНАГИ ходете в магазина, освен ако не сте абсолютно и 100% сигурни, че в сервиза ще направят каквото искате.

Разбирам, че вероятно работиш в магазин или продаваш нещо и не ти се занимава, но свиквай, комунизма бавно (много) бавно си отива и потребителите започват да имат права извън това да "плащат и да се махат"



Публикацията е редактирана (31-01-08 17:02)

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: GenaDP   
Дата:   31-01-08 18:39

А ако занесете стоката в сервиза се възползвате от ТЪРГОВСКАТА, а не от ЗАКОНОВАТА гаранция - правете разлика. Тогава не сте защитени от закона и например могат да ви бавят три месеца без проблеми.



Ми ОК. Като ти се развали хладилника, пералнята или климатика, вместо да извикаш техник от сервиза - носи ги на търговеца... [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: vladomatev   
Дата:   31-01-08 18:46

"Огромен брой ора в чужбина са дезертирали от икономическите условия в България, оставили са майките си и бащите си на произвола на съдбата, едно парно не могат да си платят. Верно е че има синове и дъщери дето изпращат пари на родителите си, но тези са много малко...
Така, че за мен дезертьорите нямат думата, не желая да ми дават акъл и да ме учат на техния нихилизъм.."

Ей, я първо се информирай и тогава плямпай! Икономиката на България ЗАВИСИ доста от парите на тези "дезертьори" ...

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: 8250   
Дата:   31-01-08 22:10

enterfornone
"От гледна точка на потребителя проблемът се решава от търговеца (пък той ако иска и на Марс да носи уреда). Има един месец, ако иска да го транспортира 28 дни от него."

обърни внимание на чл.127

Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации.
(3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра.
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.

Търговецът е длъжен само да ти приеме рекламацията, като я запише в регистъра, и тогави си важи 30 дневния срок от законовата гаранция.

Разбирам, че вероятно работиш в магазин или продаваш нещо и не ти се занимава, но свиквай, комунизма бавно (много) бавно си отива и потребителите започват да имат права извън това да "плащат и да се махат"


Всъщност нямам нищо против да се занимавам с основателни рекламации, но за съжаление 70-80% от тях са от типа на :
" абе купих си тия две крушки ама не ми вършат работа щото са с голям цокъл, а на мен ми трябват с малък " или " тая мишка не ми върши работа щото е на USB, а на мен ми трябвала PS2 ", - което изобщо не е рекламация защото стоката си е в изправност и клиента няма основание за рекламация.
Може би трябва да поработиш такава работа 2-3 дена за да придобиеш представа.
Има и един друг момент :
на много от гаранционните карти е записано да се обърнете директно към оторизирания сервиз, и с основание, защото стоката е в изправност в 90% от случаите. Просто потребителя не си е прочел инструкциите за употреба. И като пример за това ще ти дам SINGER, които не разрешават на търговците да взимат и изпращат те стоката(най-вече важи за шевните машини) на сервиз. И ако мислиш че има нарушение - обърни внимание на т.(4) от чл.127 :
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.



Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: nilak_bg   
Дата:   31-01-08 23:38

ok, иди го кажи на МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ който за всяко нещо те препращат в сервиза.

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: d256h   
Дата:   31-01-08 23:45

vladomatev, казах че от дезертьори акъл неща!

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: GenaDP   
Дата:   01-02-08 00:09

Ей, я първо се информирай и тогава плямпай! Икономиката на България ЗАВИСИ доста от парите на тези "дезертьори" ...

Зависи... дедовия. Они си харчат парите там, дето живеят - демек, в странство. Свежи капитали идат от тези, дето бачкат навън за месец-два-три или повече, но сетне се връщат при семействата си, и тук харчат припечеленото.

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: enterfornone   
Дата:   01-02-08 11:30

@nilak_bg:

МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ не продават на физически лица и ЗЗП не важи. Наистина трябва да отидеш в сервиза.

@8250:
Още не съм видял гаранционна карта, която да упълномощава изрично сервиз (или който и да било друг) да поема законовата гаранция от името на търговеца. Не говоря за търговската такава.
Може би Сингер са го направили, но аз не съм пазарувал оттам. Докато в момента на продажбата магазинът не го посочи изрично, той е длъжен да приеме рекламацията.
А колкото до поддържането на дневник за рекламациите в сервиз, такова нещо почти няма.

Моят опит (а той не е малък) сочи, че с малко разправии в магазина се постига много повече, отколкото с много такива в сервиза.

Колкото до неоснователните "рекламации", съжалявам за тях, но погледни го така - скоро конкуренцията така ще притисне магазините, че те сами ще предлагат замяна (Пробвай в Маркс енд Спенсър или Практикер например). Така че скоро ще ти се наложи да подменяш крушки или да смениш професията.

Отговори на това съобщение
 Re: ЗЗП
Автор: dsmt   
Дата:   01-02-08 21:51

Един цитат от сайта на "Фото павилион"


РЕКЛАМАЦИЯ

1.При констатация на дефектен продукт до 24 часа от закупуването му ние се ангажираме той да бъде заменен с нов или да възстановим заплатените от Вас средства в пълен размер, не по-късно от 30 работни дни, считано от датата, на която Вие като потребители сте упражнили правото си на рекламация.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »