Автор: 8250
Дата: 31-01-08 22:10
enterfornone
"От гледна точка на потребителя проблемът се решава от търговеца (пък той ако иска и на Марс да носи уреда). Има един месец, ако иска да го транспортира 28 дни от него."
обърни внимание на чл.127
Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации.
(3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра.
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.
Търговецът е длъжен само да ти приеме рекламацията, като я запише в регистъра, и тогави си важи 30 дневния срок от законовата гаранция.
Разбирам, че вероятно работиш в магазин или продаваш нещо и не ти се занимава, но свиквай, комунизма бавно (много) бавно си отива и потребителите започват да имат права извън това да "плащат и да се махат"
Всъщност нямам нищо против да се занимавам с основателни рекламации, но за съжаление 70-80% от тях са от типа на :
" абе купих си тия две крушки ама не ми вършат работа щото са с голям цокъл, а на мен ми трябват с малък " или " тая мишка не ми върши работа щото е на USB, а на мен ми трябвала PS2 ", - което изобщо не е рекламация защото стоката си е в изправност и клиента няма основание за рекламация.
Може би трябва да поработиш такава работа 2-3 дена за да придобиеш представа.
Има и един друг момент :
на много от гаранционните карти е записано да се обърнете директно към оторизирания сервиз, и с основание, защото стоката е в изправност в 90% от случаите. Просто потребителя не си е прочел инструкциите за употреба. И като пример за това ще ти дам SINGER, които не разрешават на търговците да взимат и изпращат те стоката(най-вече важи за шевните машини) на сервиз. И ако мислиш че има нарушение - обърни внимание на т.(4) от чл.127 :
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.
|
|