Автор: icikonti
Дата: 30-11-07 09:44
Най-важното при Е-6 и първия проявител черно-белия!!!Щото той ти проявява всичките три слоя във филма, които после ще станат цветни.Естествено, те съдържат сребро, което ще се махне с избелителя-калиевия ферицианид.
Там мърдане в температурата от 0,3 гр. нагоре или надолу е фатално.
Ако проявяваш по-малко /в рамките на указаното/ получаваш по-мек диапозитив, подходящ за печат.Ако проявяваш по-дълго , получаваш по-контрастен диапозитив, подходящ за директни прожекции.
Недопроявения /извън рамките на указаното от производителя/ диапозитив стои черен, препроявения- светъл...
Нататък всички други процедури стабилизация,осветяване/в днешните химикали това става по химически път/, миене, цв.проявител, миене, избелител, миене, фиксаж, миене....са с пренебрежимо по-малко значение за какво време се извършват, в сравнение с първия черно-бял проявител.Единствено цветния проявител има значение, щото тогава нанасяш цв. изображение с багрилата в него, във всеки един от трите слоя на филма.До колкото се сещам само Кодак Ектахром 25/дано не бъркам името/ не е така-демек там във филма си има багрилото.
Това което са ти казали, че осветяването и времето му няма значение е абсолютно вярно.Има мн. колеги които му отдават незаслужено внимание.Преди години от майстори съм чувал, че и да му светнеш 10 минути и 15-няма значение.Някои даже ги оставяха да висят едно денонощие на стайна светлина и една тогава продължаваха с цв.проявител.
|
|