Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Здравейте! Искам да си взема нова камера и се двоумя между Sony a6400 или Canon RP. Коя камера ще даде по-добро качество на снимките? За начални обективи мисля SIGMA 30mm F1.4 и Canon RF 50mm F1.8.
Ами не нямам други обективи, досега съм снимал с Панасоник, като евентуален вариант за Сонито може да се сдобия в бъдеще със другите 2 Сигми и може да махан 30мм-вата, а за Канона може би Canon RF 24-105mm f/4-7.1 или да изчакам някоя от по-евтините марки да пуснат обективи за RF.
Ако е канон-а по-добре с адаптер за стария байонет, всичко си работи на 100%. От 24-105mm f/4-7.1 не виждам много смисъл, много е тъмен, зависи пак за какво ще се ползва, но... на мен за всичко ми е тъмен
Ами тъмничък е малко да, но в комбинацията с 50мм 1.8 като за семейни снимки мисля, че ще е ок. Пък и сигурно Sigma, Tamron, Samyang ще пуснат обективи, който са на по-достъпни цени. Не знам дали си струва да се влага в кроп апарат, въпреки че тези сензори на Sony ги изкарват по-добри от този на RP? А като цяло от досегашния ми опит идеално ще е 2 светли обектива 24мм и 85мм и друго не ми трябва.
за кропките на сони има много обективи. само в последните месеци тамрон пуснаха 11-20/2.8 и 17-70/2.8, като втория даже има стабилизация. по-скоро бих си купил него, отколкото 24-105 на 7.1, защото между 2.8 и 7.1 разликата е толкова голяма, че свети фул фрейм няма да те спаси та, мисълта ми е, че ако не си професионален фотограф, с кропките на сони можеш да си караш без да се нуждаеш от ъпгрейд към фул фрейм. и добри твърди обективи има, и добри зумове има.
Не съм професионалист, но просто двата комплекта обектив с тяло, които съм посочил, към днешна дата ми излизат на една и съща цена (малко над 2300лв.) Та се чудя между по-новите характеристики на Сонито и по-големия сензор на Канона.
според мен, снимки направени със сони 6100 + сигма 30/1.4 и канон rp + канон 50/1.8 ще са толкова еднакви, че ако не ги гледаш една до друга, трудно ще ги различиш. сигурно не е случайно, че цената на тези две комбинации е толкова близка...
вече в коя система ще предпочетеш да вложиш пари - няма верен или грешен отговор в този случай. и двете са добри.
Аз давам едно рамо на Канона, при портрети по-големия сензор си дава разлика, също автофокусната система на Канона е много добра, фокусира точно за отрицателно време, също фокусира много добре при слаба осветеност, има и два слота за карти.
За снимки на хора не бих си купил Сони. Обаче Сони наложиха и собствено цветово пространство, та вече никой не гледа истински цветове, още повече в инстаграм. Колкото по изкилифирчена обработка, толкова по
Къде го видя този втори слот в RP? Къде видя по добра фокусна система? Как по големия сензор и обектив на ф7.1 е по добре от кропка с обектив на 1.4 примерно?
Може и да съм се объркал за слотовете, грешката е моя, просто има слот за UHS-II, ти пък къде видя по-добра автофокусна система точно пък на това сони и кой снима портрети на 7,1 ? Снимам с FUJIFILM X-E3 и 18-55 f2.8-4 за стрийт и туризъм, но щом трябва да снимам портрет хващам фулфрейма - дава си разлика.
Имащите студио не са много, не всички са професионалисти, лично аз познавам само един човек притежаващ студио, пък и няма как картинката да е еднаква при двата фотоапарата.Плюсът на сонито е по-малкия размер и компактност за ежедневно носене, слагаш го свободно в ежедневната раничка и не го мислиш.
Точно а6400 има много добра фокусна система. В момента по-добра е само в а9 и а1. Канон RP е определено по-слаб. За студийни портрети и двете сигурно са достатъчно добри.
RP e с доста стар сензор, но високото исо предполагам ще е малко по-чисто. А6400 също е със сравнително стар сензор, но пък това е най-добро в APS-C все още. Динамиката на базово исо ще е вероятно в полза на сонито. Детайла за пейзаж с много хубав обектив предполагам ще е в полза за канона - просто кропките не са толкова добри.
50/1.8 Канон срещу 30/1.4 Sigma....не знам. Сигмата е по-качествен обектив.
Интересен е пътя за развитие. Кропките са по-леки, малки, евтини. Фул фрейма предлага по-интересни творчески възможности с високо исо, плитък дефокус, повече динамика (освен в RP) с по-висока цена, размер и тежест.
Аз бих взел Сони и съм си взел де. Може да добавиш или смениш по-натам с фул фрейм. Сега имат най-богат избор от обективи.
Канон Р все още е доста постна система. Ако нямаш стари Канон обективи ще мислиш тепърва за адаптери и вариа ти странни. Няма смисъл. Това беше преди 5-10 години.
Сега Тамрон, Самянг, Сигма и самите Сони правят страхотни обективи.
ПП еос рп е интересен за компактен фул фрейм, но има много орязвания. Например няма задно механично перде т.е. за портрети с плитък фокус през деня е проблемен. Прецаква бокето. За да си вземеш RP трябва много добре да разбираш компромисите иначе ще има псуване из фейсбука. Сходно е с A7C на Сони - яка камера, но трябва да знаеш къде са ограниченията и как да ги преодоляваш. За нов фотограф тия модели са силно неподходящи.
В общи линии съм съгласен с написаното освен с плиткия фокус, няма такова нещо спрямо моя опит с този фотоапарат, попадна ми това лято на морето, снимал съм с канона, перфектни са си кадрите с плиткия фокус през деня, не знам къде го пише че има проблем,за мен е важно това което виждам, пък някой нека си пише.
Митпис наскоро обяснявах във фейсбук на един канонски фотограф дето хвйтеше RP проблема. С едно електронно перде се прецаква бокето.
Двете пердета (механично и електронно) са в различни равнини. На високи скорости над 1/1000 двете пердета сканират сензора близо едно до друго. Когато са в различни равнини лъчите падащи под ъгъл т.е. ръба на кръгчета се експонира неравномерно. Бокето се подрязва визуално т.е. става част от кръг и ръбовете му стават остри т.е. седи нервно.
Когато си изцяло на тих затвор или цяло механичен затвор тоя проблем го няма.
На по-големи камери като R6 или а7м3 предното електронно перде е опция в менюто. Удобна и пилзна ако снимаш на слаба светлина. Щото предното перде не създава вибрации т.е. имаш вибрации само от задното, което е края на експозицията.
На компактни камери слагат само едно механично перде.
Не е болка за умиране. Слагаш 3 стопа ND и спи градо. То и без друго RP е ограничен на 1/4000 (аууу Сони и Канон ползват едни и същи затвори аууу изненада).
Ама трябва да знаеш за проблема. Трябва да знаеш че трябва филтър или да скокнеш на сянка........иначе ходиш да псуваш после що колегата с R6 има по-хубави снимки
ПП ето какво пише в ръководството на еос ръководството за електронно предно перде
Defocused image areas may be incomplete when shooting near maximum aperture
at high shutter speeds, depending on shooting conditions. If you dislike the
appearance of defocused image areas, shooting as follows may give better results.
• Shoot with an option other than [Elec. 1st-curtain].
• Lower the shutter speed.
• Increase the aperture value.