Автор: Julius
Дата: 22-04-21 18:16
aroot написа:
> Времето на пристигане на даден обект,
> почти винаги ми е в неподходящо такова,
> защото сме цяла банда - семейство,
> приятели и т.н. и предполагам ще ме
> разберете за какво иде реч.
Да, разбираме те. Но това, което ти трябва да разбереш е, че времето за снимане на водопади рядко съвпада с времето за пикник. Трябва малкото да се нагоди към голямото (т.е. ти -> към природата), защото голямото надали ще се нагоди към тебе. Не го казва, за да се заяждам, но ако искаш по-атрактивни снимки на водопади ще трябва да отделиш специално време за това. Особено ако искаш да са пълноводни (в дъждовно, мъгливо и прочее време) - т.е. такова, в каквото повечето хора предпочитат да си стоят вкъщи. Водопадите са по-атрактивни за снимане в два сезона, в другите два - не чак толкова (или са пресъхнали, или прегорели, или се сливат със снега...).
Формулата "два часа след изгрев / два часа преди залез" дадена по-горе не е универсална, всичко зависи от ориентацията на конкретния водопад. Ако си подбереш облачно, леко дъждовно време - няма да ти се налага да гониш конкретни часове. Още повече има труднодостъпни водопади, достигането на които е свързано с ходене с часове, а прибирането обикновено е на челник (или спане на палатка в района). В този случай няма да ти се налага да влагаш пари и в градиентни филтри, защото сцената ще е сравнително равномерно осветена! Ако е остро осветена съмнявам се да успееш да намериш градиент, който да е начупен точно по конкретната скала/небе!? Иначе казано един обикновен поляризационен би затъмнил достатъчно сцената, така че да ти свали скоростта с 1-2 бленди, което е достатъчно. Евентуално един затъмняващ с не повече от 3 бленди, както някой писа по-горе.
Стакване на кадри, където има движещи се обекти не стоят добре. Виждал съм - не ми харесват. На всеки отделен кадър водата е различно размазана - и стакването води до отвратителен резултат. То е подходящо единствено за статични обекти (лично мнение, не е задължително всеки да го споделя).
За ipolit разбрахме - ако случайно те наеме да му снимаш водопади - следвай съвета на Деков!
1/15 е горе долу скоростта над/под която става замразяването/размазването.
p.s.
Ако се случи все пак да снимаш в ярко слънчево време - мериш сцената по най-яркия елемент, така че да нямаш изгорели петна, после изсветляваш яко сенките. Така че дано динамиката на апарата ти е добра - за да не изпуши.
|
|