Автор: nyamago
Дата: 18-03-21 15:41
Спирането на поддръжка е мързелив начин да накараш потребителя да си купи ново изделие (не само телефон, мнго други) - без реално да има остра нужда и би си живял със старото, ако имаше поддръжка.
Мързеливият начин вече не работи по две причини:
1. натиск от регулатори и власти в защита на потребителите, но по-важно
2. фирите осъзнаха, че потребителят си купува ново изделие, ама не от тях - много често от конкуренцията. Отчасти оглеждайки се наоколо и виждайки други опции, отчасти като подсъзнателен 'протест' ("Тия ми спряха поддръжката, аз пък няма да им купя стоката" - подсъзнателната психология е мощен двигател на решения за покупка, макар често да бива И съзнателно)...
Сега, за да се предпазят главно от второто, фирмите почват да ухажват купувача с по-дълга поддръжка.
А за да го накарат да купи нов модел ПРЕДИ да е изтекла поддръжката на стария има достатъчно много трикове:
- "революционни" нововъведения, всъщност нищо ново, а гримирано старо
- "жизнено важни" нови функции (никому ненужни, но внушени с як маркетинг, че без тях не може)
- и други психологичеки игри като "да не съм по-назад от съседа" и дори простото (но винаги работещо) "новото си е ново"
Публикацията е редактирана (18-03-21 15:43)
|
|