Автор: Yog
Дата: 24-10-20 05:35
wtauf, моите впечатления са, че електронният затвор вкарва повече шум в картината при високо ИСО. правеше го на никон З6, на панасоник ГХ80, двата ми олимпуса М10 мк2 и М1 мк2, както и на сегашното ми сони. обаче разликата е толкова малка, че не ме притеснява изобщо. поне в камерите, които аз съм ползвал и по собствените ми разбирания. за други модели не знам, а други хора може да имат по-голяма нетърпимост към цифров шум. бих я определил като половин стъпка. примерно както изглеждат 1600 спрямо 2500, като това далеч не е "научно" или експериментално доказано.
практически, съществените ограничения са изкривяванията на бързо движещи се обекти (колкото и бърз затвор да ползваш, пак се изкривяват. пробвах на един футболен мач с 1/32 000 колкото даваше олимпуса, летящата след силен шут топка пак си беше елипсовидна, въпреки ,че за 1 трийсе и две хилядна от секундата би трябвало да я замразя на място, както и да са я ритнали. но то реално зависи от скоростта на четене на сензора. тук вмятам, че всъщност на малкия сензор на олимпуса, тази скорост не беше никак ниска, едва ли ще е много по-добра на Р6). вторият съществен недостатък е, че при някои (или всички? на сегашната камера даже не съм пробвал, защото я имам остскоро) не иска да прави клинове с електронния. трябва да включиш механичния. и последно - не иска да активира светкавица, когато е включен електронния.
звучи като дълъг списък с недостатъци, но както аз ползвам камерите, изобщо не е. реално, снимам предимно с електронния, защото ме кефи да снимам абсолютно безшумно. аз не снимам бързодвижещи се обекти, клинове правя рядко, светкавица ползвам още по-радко и реално остава, че ми вкарва половин стъпка повече шум. много важно.
|
|