Автор: sirkhann
Дата: 05-09-20 15:23
За Фотошоп за сериозна обработка за ентусиасти:
* Процесор - Ryzen 3600-3700 са напълно достатъчни
* Дъно - според бюждета и необходимата периферия. Аз лично бих препоръчал X570 чипсет, или по-нов (B550 май вече е наличен)
* Памет - според зависи MP на фотоапаратита и обработката, 16 GB може да са достатъчни. Аз бих препоръчал G.Skill памети за AMD
* SSD - аз не ползвам буферен диск, направо пиша в NAS-а по мрежата. За системен - WD Black SSD. Това, реално, са SanDisk.
* Твърди дискове - препоръчвам някакъв вид NAS (може и самоделка), които да се напълнят с Seagate IronWolf (IronWolf Pro) или HGST/WD дискове за NAS/съхранение на данни - DC HC320, DC HC510 и т.н. - според обема. Самоделка NAS може да се направи за 300 лева, но UPS е задължителен при всички положения.
* Монитор Benq или ASUS ProArt за фотография - най-добре да поддържа близко до 100% AdobeRGB и 10-битов цвят
* Видеокарта - NVidia GeForce, която поддържа 10-bit цвят през Studio драйвър, или Quadro, ако се ползва монитор с 10 битова матрица. Трябва да се пусне тази опция във фотошоп допълнително.
Hsathv не знам за каква практика говори, аз съм на комбинация от Ryzen с Quadro, проблеми не съм имал. Плащаш безумни пари за Intel, а на среща - по-ниска производителност и ужасно много проблеми със сигурността...
Две думи за монитора - като цяло, фотографските монитори с разширено цветово пространство са хубави, ако човек си обработва кадрите по-сериозно и в главата му се прокрадва някаква идея за печат. Ако пускаш кадри само в Instagram/Facebook/Фото-форум, 99% sRGB e добре.
Ако се качиш на AdobeRGB монитор, отнема малко време да свикнеш с наситените цветове, особено червеното. За пейзажните фотографи, синьото и зеленото също са един път. Проблемът с тези монитори е, че един път свикнеш ли на цветовото богатство, няма да искаш да работиш на монитор с тясно цветово пространство.
С 10-битовия цвят нещата са една идея по-малко видими, там богатството е при полутоновете, а не в обема на покритото пространство. Забелязва се при снимки, които имат плавни преходи и позволяват визуализацията на много точни нюанси с малки разлики между тях, без да се виждат стъпки и резки преходи. Много е добро и за черно-бяла фотография също.
|
|