Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2 ..  7  8  9  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна
 Re: електрически коли
Автор: victory13   
Дата:   12-01-20 13:59

"...Моторният звук е нерязделна част от ежедневието ни..."

мне... дрелка и къртач са [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   12-01-20 14:17

Не е баш така.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   12-01-20 14:19

Някой някъде винаги реже нещо с флекс... [smilie21] [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: victory13   
Дата:   12-01-20 14:22

флекса е от същото семейство [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   12-01-20 14:37

Дизеловите двигатели работят при по-висока температура Затова ли в някои ДВГ слагат допълнителен подгревател.Затова ли и на дизела и на бензина термостатите подържат 93-96гр работна температура.За налягането е така


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-01-20 14:37

“Единствено ще ми липсва звукът от осемцилиндров двигател ...”

В музея на Ферари в Модена, във видео презентацията звукът от двигателите е на заден план, а звучи Nessun Dorma на Павароти, съгражданин на Енцо Ферари.

Натискаш педала за газта и чуваш Vincero! [smile]



Публикацията е редактирана (12-01-20 14:38)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   12-01-20 15:45

Заради КПД-то Agop4о , особено на CDI тата, които по-добре оползотворяват мощността и не излъчват навън излишната топлина. Затова им слагат печки и т.н.
Термостата поддържа температурата на охладителния кръг, а не тая на изгаряне:)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   12-01-20 16:14

[beer] Boni написа:

> kjey, съгласен съм с това, така и съм
> направил :
>
> За мен нормалния преход би бил
> този - плъгин хибриди, които в
> града да караш изцяло на
> електричество, а навън на смесен
> цикъл или когато трябва изцяло с
> наличния ДВГ.И така след години,
> когато имаш технологията
> необходима за задвижване изцяло
> на електричество(основно за
> батерията става въпрос), с
> нормален пробег, с време за
> зареждане съизмеримо със
> зареждането на един резорвар
> бензин например - 5/10 минути с
> плащането, то тогава може да се
> премине основно на електрически
> автомобили(пак не казвам
> изцяло).
>
Колкото до Маздата ти, тя ако е 2013 г
> не може да е Евро 6, защото Евро 6
> влезе от 2014, но това няма значение.
> Това, че няма димност и сажди нищо
> не значи, защото има Азотен
> Диоксид, който е дори по-опасен,
> наричат го невидиият убиец и дори
> е повече при новите дизелови
> модели.
>
>
> Загретият въздух в двигателя
> произвежда азотни оксиди (NOₓ),
> които включват токсичния азотен
> диоксид (NO₂). В бензинов автомобил
> те могат да бъдат почистени с
> трипосочен каталитичен
> преобразувател, и така
> бензиновият автомобил излъчва
> средно около 30% по-малко NOₓ от
> дизеловия автомобил.
>
> Филтрите на дизеловия автомобил
> могат да намалят емисиите на ФПЧ с
> повече от 90%, но те изискват добри
> условия на работа и редовна
> поддръжка. Те обаче могат да
> произвеждат и повече азотен
> диоксид, което прави дизела един
> от основните източници на този
> токсичен газ.
>
> Дизеловите двигатели работят при
> по-висока температура и налягане
> от бензиновите. Тези условия
> усилват производството на азотни
> окиси. Количеството зависи от
> обема и продължителността на
> най-горещата част на пламъка в
> двигателя.
>

>
> Иначе, мерси че ме определи като
> "младеж", но съм на 50:) Колите са ми
> хоби, сменил съм около 25 . Към
> момента имам колекция от ретро
> модели , както и по-модерни[beer]
> Скоро си взех плъг-ин хибрид или
> както я водят електрическа с
> удължен пробег - изцяло на ток в
> града и на ДВГ-генератор извън.

Малко отзад напред почвам, но точния израз беше...
Аз съм на 53г, и вие ми изглеждате младо момче[smilie5]...
Но да не забравяме че 50 са новите 30, така че продължаваме напред[beer]

Колкото до Маздата ти, тя ако е 2013 г не може да е Евро 6, защото Евро 6 влезе от 2014, но това няма значение.
Като съм написал че е Евро6, то значи е така...[smilie3].Моята е автоматик, но това няма значение за емисиите.


https://i.ibb.co/Qjxt9Q6/mazda.jpg



Така че не подценявайте японците[smilie24]
Дизеловите двигатели работят при по-висока температура и налягане от бензиновите.
Това е така и не точно..
Двигателят в колата ми е първото поколение на Skyactiv.
Степента му на сгъстяване е 14:1, точно толкова колкото е на бензиновата версия на Skyactiv - също 14:1.
Какво означава това:

Unique Technology
The Skyactiv-D is the first low compression diesel in a production car, having a significantly lower compression in the first generation of 14:1 rather than higher compression ratios of 16:1 and higher. Numerous university studies have investigated the benefits of low compression diesel for decades, with the major benefit noted in single cylinder university tests of being a drastic reduction in NOx emissions, while also reducing particulate matter and combustion noise.These studies all concluded that while there were noticeable reductions in emissions, this came at the expense of difficult cold starts. Mazda resolved this in the Skyactitv-D by using piezoelectric fuel injectors with multiple nozzles that changes the pattern depending on operating conditions. Furthermore, exhaust valves are left slightly open as the engine starts causing exhaust gases to be sucked into the cylinders helping the engine to warm up quickly.

Няма нужда да го превеждам, но искам да ви обърна внимание на следното:
...драстично намаляване на NOx емисиите, при редуциране на праховите частици и шума от изгарянето

Така че както казва един мой любим герой..."Совите не са това което са"[smilie3]

Тази година Мазда пускат SkyActiv-X на Мазда 3.Това е поредната им иновация, съчетаваща предимствата на Дизелов двигател(висок въртящ момент), но работещ със бензин, с 20-30% по-нисък разход.
Според японците технологията на ДВГ не е достигнала своя технологичен връх, и те са решени да продължават с развитието му.[smilie24]

Мисля че добра дискусия направихме все пак...[smilie3] [beer]



Публикацията е редактирана (12-01-20 16:28)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-01-20 16:19

Slivenski:

Българинът вечно се оплаква, защото никъде не е ходил и нищо не е видял.

Ако видите пътищата в Англия, българските ще ви се сторят като германските. Това важи и за магистралите. Ама е яко да се оплакваме принципно де! Показва ангажираност към социалните проблеми.


Предполагам, че упрекът е насочен срещу моя намек за българските пътища и липсата им [smile] .

Целта ми беше не да се оплача, че нашите пътища са сред най-лошите и най-липсващите в Европа, с изключение на още по-лошите английски пътища (в ЕС?), а да коментирам основателните аргументи на любителите на SUV.

Всъщност дори се радвам, че докато съм жив няма да построят магистрала до връх Мусала. И никак не се радвам на магистралата до родния ми морски град. Защото nyamago спомена, че добрите пътища увеличават още повече трафика, а трафикът унищожава природата.

Ходил съм до някои т.нар. “природни забележителности” в Европа и северната Америка и знам колко природа е останала там, след като е улеснен достъпът с автомобили и е пълно с туристи. Точно заради липсата на пътища в Странджа и други рядко населени райони в България все още има диви места.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   12-01-20 17:44

petervassilev, не съм имал за цел да се заяждам. Ако така е прозвучало, извинявам се! [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-01-20 18:06

Slivenski
[smile]

"... Селските пътища са толкова тесни, че имам чувството, че ще се сблъскаме с всяка кола, с кояо се разминавам, особено ако е по-голяма."

Може би консервативните английски селяни точно по този начин се пазят от навлеци в селата си [smile]. Ходил съм няколко пъти, но само в Лондон и Брайтън, и се възхищавам на английската практичност, консервативна "стиснатост" (в добрия смисъл) и уважението към личното пространство на останалите хора, дори в многомилионния град.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   12-01-20 18:12

petervassilev, не. Причината пътищата да се толкова тесни е, че земята навсякъде е частна. И държавата не иска да плаща твърде много за пътища.

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Rusinov   
Дата:   13-01-20 15:02

Аз и за друго се сетих :)
Представете си град като София. Строителството последните години, блокове, блокове, 7 паркоместа за 34 коли, паркиране по тротоари, градинки...няма нужда да обяснявам, всички си визуализирахте ежедневието ни :) Сега да си представим, че от утре "щрак", всичките коли стават ел. Сега да си представим, че един на 150 шофьори има гараж [smilie18] Вече надушвате ли накъде бия. Как ще се заредят останалите 98% от автомобилите след работа :D

През терасите удължители, макари, долу пред 12 етажния блок в Надежда разклонители, през клоните на дърветата, по тротоарите, всеки зарежда и седи при колата, да не му открадне някой зарядното... [smilie18]

Аз затова ви казвам - бъдещето е неизбежно. Но ако си представим, че в Дубай ще карат само ел. коли до 10 години, при нас ще е след 10 по толкова [smilie21]



Публикацията е редактирана (13-01-20 15:04)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: CDman   
Дата:   13-01-20 16:12

Да почерпим от Шведския опит [smile]

Остарялата електропреносна мрежа в Швеция заплашва навлизането на електромобили

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   13-01-20 16:17

Ти търсиш и намираш решението съобразно своите знания, разбирания и умения. Пускаш кабел от балкона и зареждаш. Други хора ще се сетят, че е по-удобно "зареждачката" да е като на паркинга на ресторанта, киното, мола или служебния паркинг. Съответно биха се постарали да го направят. Ако не те - друг ще го направи за тях. Само търсене да има.

Защо кабелът трябва да тръгва от твоя апартамент? Токът навсякъде е един и същ. Само отчитането му е различно. Ако това е проблемът и той може да се реши елегантно - обща сметка, в която ти внасяш колкото си изразходвал.

Нощното зареждане дори може да бъде по-евтино от цената на нощната енергия, защото такъв тип консуматори, обединени по териториален и счетоводен принцип образуват балансираща мощност, която може да се управлява и тази услуга да се продава на НЕК. Е, за крайния потребител може и да не е по-евтино, но разликата в цените може да оправдае изграждането и поддържането на такава система.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   13-01-20 18:34

Да не забравяме че доста технологии почнаха с розови сънища и в един момент се оказа че не стават.Вчера гледах точно за една такава-свръхзвуковите пътнически самолети.Не че не бих карал тролейче със всичките му модерни лиготии[smilie5][smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: ipolit   
Дата:   14-01-20 19:44

И какво казахте за водородните клетки?
https://electrek.co/2020/01/13/bmw-rd-chief-most-of-the-us-does-not-need-bevs/amp/

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   14-01-20 22:55

Според шефа на американския клон на Тойота [интервю] , компанията трябва да е подготвена за развитие в следната последователност: бензинови двигатели -> хибриди -> плъгин хибриди -> водородни горивни клетки -> чисти електромобили.

Продадени са хиляди автомобили с водородни горивни клетки (напр. Toyota Mirai, която ще има и нова версия 2021, хонди и др.), дори си спомням, че преди години Шумахер беше рекламно лице на подобен Мерцедес (E-Cell). Mirai се зарежда за минути, а батерията не е литиево-йонна, а NiMH. Твърди се, че нивото на безопасност на Fuel Cell технология вече е достатъчно високо за използването на такива автомобили.

Очертава се и “конкуренция” между електромобилите с батерии и автомобилите с горивни клетки (тема и в посоченото от ipolit интервю с шеф на BMW). При Fuel Cell автомобилите отпада проблемът с лития, кобалта, бавното зареждане, електропреносната мрежа и т.н., но предимството на чистите електромобили е по-простата конструкция и по-ниската цена на този етап.

От интервютата, които шефовете на BMW, Toyota, Honda са дали на изложението в ЛА, става ясно, че промените в законите са най-непредвидимият фактор за тях, докато за всякакви технологични проблеми те вече са намерили някакви решения.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svetlio70   
Дата:   14-01-20 23:09

Замислете се когато 80-90% от колите станат електрически в един момент след години като се стигне до подменяне на клетките тоест батериите какво ще се случи.Някой задава ли си този въпрос или сега се споменават масово покрай истерията за чистият/мръсен въздух.Аз очаквам същата истерия за стотиците хиляди тонове изключително опасни батерии на темите "замърсяване","отрови","концерогенни газове" и т.н....Въобще някой умник дето ни говори колко са полезни за всички ни тези автомобили задал ли си е въпроса когато станат милиони какво ще се случва с милионите килограми сдухани батерии в един момент???Рециклиране ще каже някой...На 100% и навсякъде!?!?....Надали.Искат се огромни средства за това и мноого мноого воля..По-скоро същото реване ще е и същите хора които сега реват като откачени за мръсният им въздух,тогава ще ревнат по онази тема която споменах.
Колко са опасни особено литиево-йонните е писано милион пъти в нета.И самолети са падали заради тях.



Публикацията е редактирана (14-01-20 23:12)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   14-01-20 23:27

А какво се прави с милиардите литиево йонни батерии на телефоните, фотоапаратите, таблетите, лаптопите и други устройства? Твоят телефон с каква батерия е:) Да не би да не е йонно-литиева?
За разлика от тях, тези на колите в повечето случаи са с течно охлаждане и за сега почти няма такива, които да са за рециклиране. Има паднали с около 30% и то в някои коли без течно охлаждане , след което влизат в употреба в соларни системи с възможност за още 10-15 години експлоатация. Но до тогава вече ще има нов тип батерии. Даже май съвсем скоро йонно литиевите ще бъдат заменени с друга технология.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   14-01-20 23:45

Svetlio70:

"...какво ще се случва с милионите килограми сдухани батерии в един момент???"

За металите има решения, на практика те са 100% рециклируеми, дори неутрализирането им е по-лесно.

Проблемът в момента (още преди да сме преминали към електромобили) е пластмасата, вкл. в автомобилите и фотоапаратите[smile], която нито е рециклируема, нито се разгражда (засега).



Публикацията е редактирана (14-01-20 23:45)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: lamerko   
Дата:   15-01-20 00:16

Проблема е, че само се говори за рециклиране, но простите справки показват, че това е само една измама.

Първо ни наложиха "разделно" събиране на боклука, а накрая... реално всичко отива на едно място. Пластмаса, батерии, електроника и автомобилни гуми в региона не се рециклират поради пълна липса на техническа реализация. По времето на соца може и да не е имало добро техническо оборудване, но недоимъка е бил наложил една доста добра организация по рециклиране на метали, хартия и стъкло. Депа и преработвателни цехове имаше буквално навсякъде. Сега - макар и да не е толкова сложно да се преработи стъкло и хартия, явно излиза по-евтино да се работи с нови матриали. Стъклото трудно се сортира и почиства от цветни и нетипични примеси, а рециклираната хартия явно не дава бързи печалби.

Та какво се получава? Натресоха ни едни цветни и сами по себе си замърсяващи контейнери без никакъв замисъл, по магазините има контейнери за батерии, които са поставени заради нечия разпоредба, а след това магически се "изпаряват" някъде, а депата за гуми трупат планини, като никой не знае какво да ги прави.

И пак за пластмасата... след последните скандали с италианския боклук - явно рециклирането се свежда до изгарянето им в електроцентралите на нечий магнат, за да може Пешо да си зареди екологичния електромобил...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: MikeDimit   
Дата:   15-01-20 11:11

Много далеч съм от екомисленето в стил еврозелени, но от опит мога да споделя.
Гумите се рециклират- щредират се и се правят настилки. Като гумените изтривалки пред вратите. Проблема за България е че заводчето е само едно мисля. Ако имат добър маркетолог и пресметлив собственик може да избие еврорибата с ековълната.
Харията за вторични суровини се рециклира и е толкова ок бизнеса, че за София има повече инсталации отколкото има хартия за обработка. На практика се чудят от къде да изкупуват. Чак от Гръцко мъкнеха и им излизаха сметките.
За ПВЦ-то е същото положението след като бастисаха Сирия като износител на първична суровина. Защо ли капачките ги събираме и успяваме да купим с тях куьвьози вече бая години?
За цветните метали, хеле пък електрониката, да не говорим. Рециклирането и извличането на сребро,златно и прочие направи немалко хора прилично богати и ... останахме без работещи Правез и ИЗОТ :-)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svetlio70   
Дата:   15-01-20 13:19

Ето нещо по въпроса за батериите


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   15-01-20 21:42

MikeDimit:

"Защо ли капачките ги събираме и успяваме да купим с тях куьвьози вече бая години?"

Добрите намерения в случая помагат маркетингово на най-големите замърсители с пластмаса - коката кола и нестлето [smilie2] Печалбите им от тази безплатна реклама вероятно са много по-големи от цената на закупените кувьози.

Освен това заблуждават хората, че пластмасата се рециклира устойчиво. Засега много малка част се рециклира, като се правят още по-големи боклуци или се изгарят незаконно в български ТЕЦ.

Данни към 2016 г. (глобални): 9% рециклирани, 12% изгорени и 79% в общия боклук в сметищата, в природата, реките и моретата. Обикновено се чистят лесно с фотошоп.



Публикацията е редактирана (15-01-20 22:33)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  7  8  9  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »