Автор: Тед
Дата: 25-03-19 09:00
Моят случай с А7Р3, който не беше предизвикан от дефектна карта, и се случи по време преди ъпдейта на Сони за картите.
Снимах събитие. Преглеждал съм кадрите и съм сигурен, че бяха ок, имаше и фотосесия и там съм ги гледал на дисплея, понеже хората си избират за печат, за сувенир и т.н.
Свалям картата с роу-а, и в конвертора се появиха част от файлове с Raw, но с error и не се отварят. Викам ок, той апарата ще ги чете и с кабела ще ги дръпна. Да, ама не, в апарата една част от кадрите / същите в конвертора / при преглед излиза сив цвят и съобщение unable to...
Веднага почнах да търся загубите, и се оказа, че липсват кадри от края на събитието и цялата фотосесия.
На другия слот имах друга карта, която пише само jpeg. На нея всичко бе ок.
Единствената моя идея за причината на срива е, че проблемът се е появил при образуването на нов фолдър на апарата и започване писането на кадрите в новия фолдър, понеже в новия фолдър файловете бяха счупени.
Картите си работят безупречно и от тогава не съм имал проблем и след ъпдейта на фирмуера за картите.
Всичките ми карти са купувани от Амазон стор / Sandisk и Lexar /, не от друг търговец и само на тях вярвам за произхода и качеството.
Ако бях с една карта, освен срамът, едни 400 лв. щяха да отидат, но нямаше да мога да възстановя събитието.
Вторият слот е удобен, ако ви е нужно веднага да пращате кадри за печат или от репортаж. Сваляш избраният файл на телефон, таблет през WiFI и го пращаш за печат. Може и картата да дадеш.
Друго удобство е, ако на единият слот пишеш фото, а на другият слот пишеш медията - да имаш място по картите, иначе ако е комбинирано, на една карта с малък обем може видеото да спре в неподходящ момент.
При снимане на спорт, jpg е по-добре за преглеждане и работа при много на брой кадри.При добра работа, може да се игнорира и роу-а за обработка.
|
|