Автор: nyamago
Дата: 30-01-19 12:07
mihalo написа:
> На втори прочит.. за разпознаване на артефакти в резултат от
> компресията ли иде реч? (AI) образна интерпретация и корекцията им?
> Това може да означава и селективно поправяне на неточен фокус, моушън
> блър, та дори и изчистване на прах по матрицата
Да, за такива работи става дума Не за всичко изброено, но това са първи стъпки, посоката е такава. Определено в основата на продукта е AI и в случая машинното (само)обучение е приложено за конкретните изменения на оригиналния образ при кноверсия от RAW в JPEG. Артефактите са едно от тях, дефектите в динамиката също. Извън конверсията (напр. при снимането) има други дефекти, за които ТОЗИ софтуер не е предназначен.
За фокуса, който споменаваш, Топаз отдавна имат отделен продукт, нарича се InFocus, който НЕ 'шарпи' а коригира според произхода на дефокуса, почти незабележимо. Само в определени граници (чудеса не прваи, от пълно боке няма да извади бръснач), но е много по-добре от всяка 'остреща' програма, вкл. стадартните опции на ФШ.
Отделно имат продукт Detail, който подчертава детайла по начини, различни от шарпене (с локални контрасти с различен радиус, но по-добре от функцията Clarity). Отделно имат И продукт Clarity, по-прецизен и способен от едноименните функции на ФШ и ЛР...
Тези по-стари (на 3-4 години) продукти, обаче, технически не са AI, имат твърди (макар доста интелигентно направени) алгоритми и не могат да извадят от снимката неща дето никога там не е имало. Последните два продукта могат (този е вторият им AI софтуер).
Първият им (неотдавна) беше Gigapixel, за увеличаване на малки файлове до гигантски размери БЕЗ пикселиране, като AI` създава на мястото на едно квадратче (преувеличен бивш пиксел) множество нови пиксели, със смислени разлики помежду им, даващи представа за загубен детайл. Работи много добре, проверено.
Тези операции (и в двата продукта) бих нарекъл 'реставрации': възстановяване чрез интелигентно 'отгатване' какво би могло да е загубено - и пресъздаване на загубеното с правдоподобни заместващи елементи. Също както при реставрирането на старинна живопис не можем да сме сигурни как точно е мазал с четката някога художникът, но резултатът е достатъчно правдоподобен и има желаното въздействие. Не се съмнявам, че тенденцията вече има противници (както отрицателите на Фотошоп във фотографията), но винаги ги е имало във всички области и не са спрели развитието на света
> П.П Кои са Топаз?
Малка софтуерна фирмичка стартирана преди 10-15 години от експериментатори и органично пораснала до водеща в редактиращия софтуер, без капитала и корпоративната мощ на Adobe. Ползвам ги от самото начало, когато - като експериментални бяха безплатни и/или много евтини. Сега вече струват малко повече, но не колкото споменатия лидер и определено си струват платените версии.
Напоследък се улових, че по-често посягам на Skylum, предимно Luminar, отколкото на плъг-ините на Топаз във ФШ. По-мързеливо и бързо е, но фирмичките си приличат: прогресивни малки колективи с идеи и способности. В Скайлум има повече дизайнери (естети), отколкото математици и учени, затова резултатите им по-бързо харесват на по-широка публика. И те имат 2 АИ продукта (функции в Луминар): за обща корекция на динамика и цвят, и за разпознаване и разделна обработка на небето - но са по-ограничени и слаби от тези на Топаз.
JPEG реставратора на Топаз тепърва ще пробвам - най-вече с телефонни снимки или много стари сапунерски - и се надявам да не ме разочарова. Ще споделя резултати - като имам.
|
|