Автор: illuminations
Дата: 20-02-16 10:58
Човешките очи не интерпретират силата на светлината линейно, а логаритмично, и от там идва този "проблем" с нуждата за конвертиране.
http://www.telescope-optics.net/eye_intensity_response.htm
при примера с колата отгоре, горната снимка (светлата) наподобява какво виждаме с очите си (като разбира се вземем в предвид, че очите ни виждат по-висок ДР, но като цяло осветеността е подобна)
втората (много по-тъмна снимка) е това, което е "в реалност", записано от сензора на апарата.
почти всички софтуерни продукти правят тази корекция автоматично, и отгоре вече почваме да правим корекции. само в ДПП съм виждал възможност да се извади записаното от RAW - "директно" (тоест без слагането на този "curve")
от тук става очевидно нуждата за по-висок бит-рейт, които е необходим да се избегне постеризация (видимо изгубване на тонална резолюция) в сенките. До колко има смисал зависи от сигнал то нойз ратио, което ще ни дефинира колко използваема тонална резолюция ще можем да измъкнем от сенките.
(дори да е 48бит вместо 14бит едва ли ще има голяма разлика в това, което можем да измъкнем като полезна информация) До преди време, дори 12бит рийдаут вършеше работа. :)
но до колко е важно това при снимките - ако някога сте получавали клипинг на хаилигтс, това е било причината.
резултат от недостатъчно висок ДР, където се получава клипинг:
пс. често някои "професионалисти" бъркват ДР с "динамичната резолюция на чипа" (дефинирана от блек левел и максималния волтаж), но това НЕ определя динамичната резолюция на записания образ.
ппс: надявам се, че някой е намерил информацията полезна, а ако не, спокойно я подминете.
Публикацията е редактирана (20-02-16 11:01)
|
|