Автор: tzl
Дата: 20-03-15 20:16
С риск да не харесаш коментара ми, но все пак:
Забелязал съм, че повечето хора обработват снимките си, за да опитат да получат нещо от тях, защото в първоначалния кадър не виждат нищо особено. Истината е, че почти нищо не може да се направи с кадър, който няма в себе си интересна история. Обработката няма да го направи нещо особено, а просто посредствен кадър с обработка.
В този случай кадърът не е толкова интересен за обработка. Причината е, че няма история, нещо което да накара зрителя да остане на снимката. Има снимано симпатично младо момиче, което гледа към камерата. Фонът не ми говори нищо, погледът не ми говори нищо, позата не ми говори нищо, композицията не ми говори нищо.
Обработката не трябва да се бърка само с художествена обработка. Има първи етап, който е цветна корекция и контраст ако не е направена тя още по време на снимките, което се вижда, че не е направено. След тази първа фаза кадърът трябва да изглежда истински. Едва тогава (ако изобщо е нужно) се прави художествена обработка специфична за кадъра и замисъла.
Не всеки кадър може да се обработи художествено, че да изглежда добре. Това една снимка да е шедьовър има много път, като пътят започва още преди да се щракне копчето.
Преди години, когато се учих да правя обработка тип "дейв хил" (тогава ме кефеше) виждах много отчаяни опити хората да правят тази обработка на всякакът вид снимка без да разбират какво точно прави снимката да е подходяща. На мен ми отне около година, за да разбера какво прави снимката подходяща и това става още при самото заснемане. Дори без тази обработка, кадърът би изглеждал пак толкова впечатляващо.
Същото е като с готвенето — ако манджата ви не е интересна, колкото и декорации да й слагате, ще си остане без запомящ се вкус.
Затова първо снимай нещо, което да ти говори повече и опитай да стигнеш момента, когато кадър, който е с цветна корекция, ти харесва. Чак тогава мисли за художествена обработка.
|
|