Автор: chrisnoch
Дата: 04-01-15 01:10
В този случай фокусното разстояние е без значение, важно е какво е максималното увеличение на обектива. Както вече писах някъде, увеличението на изображението върху сензора е право пропорционално на фокусното разстояние на обектива и обратно пропорционално на предметното разстояние (от обекта до фокалната равнина). Увеличението обикновено се отбелязва като съотношение (напр. 1:2). Повечето макро обективи стигат до 1:1 (напр. ТОЗИ и ТОЗИ - който е по-нов пластмасов вариант на металната Минолта от 1986 г.). Но дори и с някой от тези обективи НЯМА да можеш да заснемеш видео, в което ирисът да изпълва целия кадър.
Статичните макро кадри при увеличение 1:1 са много трудни за изпълнение, а тези с приближаване и/или отдалечаване са практически невъзможни в любителски условия. Не те съветвам да се пробваш - ще загубиш много време, докато се убедиш, че няма как да се получи.
Кадърът, който си гледал някога някъде е сложна комбинация от заснети кадри, специални ефекти и компютърна анимация, изпълнена прецизно с професионална техника. За чий чеп ти трябва да го повтаряш с А65 и домашния си компютър?! Измисли нещо ново, което никой не е правил!
Този тип кадри са повече или по-малко самоцелни. За да имат поне някаква естетическа стойност, те трябва да са технически съвършени - нещо, което ти няма как да постигнеш.
Силата на любителите (а и на професионалистите, които работят в "малки кинематографии" и нискобюджетни филми) НЕ е в имитирането на холивудски продукции, а в разказването с прости средства на човешки истории, които вълнуват!
Успех!
|
|