Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: tzl   
Дата:   03-02-14 12:44

(Следва)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: tzl   
Дата:   03-02-14 12:44

В текущата тема искам да засегна главно бизнес частта на социалните мрежи.

Затова бих искал всеки, който не ги използва за бизнес цели, да се въздържа от субективни коментари, които са само във връзка с това какво му харесва или какво не му харесва.

Аз лично не харесвам социалните мрежи и нямам лични профили в тях, но смятам, че са добри за бизнес. Затова и стартирам тази тема, за да обсъдим добри практики в тази сфера.

От тази гледна точка за мен няма "добра" или "лоша" социална мрежа, но по-скоро има "подходяща" и "неподходяща" за даден бизнес. Например детска фотография не е редно да се рекламира в социална мрежа за геймъри.

До момента съм имал опит със следните социални мрежи, за които ще отбележа плюсове и минуси. Отново ще кажа, че разсъжденията ми са базирани на това каква полза има за бизнес цели, а не дали искам да си сложа картинките от ваканцията там или дали искам да споделя какво съм ял тази сутрин. Коментарите ми по тях са лично от моя опит, който не казвам, че е меродавен, тъй като за някои "плюсовете" може да са "минуси" и обратно.

* Блог
- плюсове - сравнително независима платформа (без значение коя, дори и да е безплатна и под шапката на друг домейн), малки ограничения, добро за индексирането на официалния сайт, дава възможност да публикуване на повече информация, оформена в статии. Интерес представлява и за клиенти и за фотографи. Самото съдържание се индексира добре от търсачките (ако платформата е добра). За мене това е най-важният инструмент след официалния ми сайт. Ако трябва да избера само 1 начин на рекламиране, това би бил блогът. Не се ограничавам само до блога поради "минусите"...
- минуси - не всички знаят какво е RSS/Atom, не всеки предпочита да се абонира по имейл.

За сведения на незнаещите, RSS/Atom са стандарти за публикуване на съдържание от даден източник, чието съдържание може да се чете от софтуери, които поддържат тези стандарти (т.нар. "news readers"). Ако сайт поддържа този стандарт, човек може да се абонира за последните публикации там като ги следи чрез съответен софтуер (който може да е самостоятелен, може и да е плъгин за браузър или джаджа за десктоп/телефон и т.н.).


* Facebook
- плосове - голяма мрежа, известна е, добра е за целенасочена реклама към масовия потребител, сравнително добра видимост на това, което се пуска като съдържание;
- минуси - не е подходяща за тясно профилирана работа, трудно се рекламира към определена група хора, особено ако става въпрос за хора, които не прекарват времето си там. Мрежата е добра за услуги с по-широка употреба, като например сватбена фотография, детска фотография, фотография на домашни любимци. Най-големият минус е, че филтрират информацията, която достига до фенове/"приятели" и е интересно дали някой знае начини да се преодолее това без да е нужно да плащаш по минимум $5 за 1 ден.

Въпреки минусите, в момента публикувам повечето неща там, но може би с тенденцията да се оттегля от там, освен ако някой не сподели как може да се увеличи това на колко човека се показват публикациите.


* LinkedIn
- плюсове - има доста бизнес потребители и хора, които се занимават с бизнес. Дори преглеждане на профила изпраща известие за това, което е един вид "реклама".
- минуси - твърде скъпа за платена реклама.

Сравнително често посещавам сайта. Публикувам главно неща, които са свързани със снимките, които повече бих искал да снимам.


* Youtube
- плюсове - известен сайт, голяма популярност, могат лесно да те намерят. Публикувам "зад кулисите" на някои от нещата, които правя. Добър инструмент за клиенти и за любопитни фотографи.
- минуси - не виждам особени минуси, освен че не мога да заменя видео с по-ново (което не може да се прави и на други места), както и че качеството доста пада като се качи нещо. За момента не гоня качество във видеото, та ако ми е нужно, мога да се прехвърля на Vimeo.


* Twitter
- плюсове - добра е за тези, които обичат да споделят много от живота си и от ежедневието си. Аз не съм от тях;
- минуси - малка Twitter общност в страната, трябва да се следи постоянно и лесно се пропускат неща, които се публикуват. Не е подходяща за тези, като мен, които публикуват по-рядко.

Аз лично не знам как може да ми е полезна и затова не публикувам много неща там.


* Google+
- плюсове - за мен е някаква алтернатива на Facebook, въпреки, че няма още много потребители от България;
- минуси - тромава платформа, няма много потребители и за момента я използвам да показвам картинките си на чужденците. Рядко публикувам и там;


* Behance
- плюсове - много качествени неща виждам там, въпреки, че е безплатна социалка, където някой може да си качи снимките на котките си и на щипки за пране. Могат да се следят качествени неща на много добри фотографи, хора във филмовата индустрия, дизайна, графиката, илюстрациите и т.н. Използвам я предимно за връзка с чуждестранни автори и (потенциали) клиенти.
- минуси - малко нашенци или поне не толкова, колкото бих искал да има от тези, чиято работа бих следил с интерес;


* Flickr
- плюсове - можеш да си държиш backup на портфолиото там. Има доста групи, може и от Getty да те забележат (въпреки, че имам доста снимки, поискани от Getty за продажба, не съм ги пускал, тъй като stock продажбите не са ми фокус);
- минуси - трудно може да намериш клиент там. Най-много да намериш фенове и критици (както и "пишман критици");


* 1x
- плюсове - има хубави картинки, публикувани са ми няколко картинки в техните "curated" галерии, но само толкова;
- минуси - хубаво е да имаш "агитки", иначе няма да бъдеш много забелязан;


* 500px
- плюсове - можеш да си държиш backup на портфолиото
- минуси - трябва да имаш агитка от фенове, за да те забележи някой. Аз съм такъв, че не търся агитки, нито помощ от хора да ми "лайкват" нещата, за да се популяризирам. Гледам да се справям сам. Дори и да се виждат нещата, рядко може да намериш клиенти там.

500px за мен не работи, тъй като каквото и да публикувам, си остава потънало.


* Deviantart
- плюсове - посещава се от много хора;
- минуси - интерфейсът и повечето от нещата, които виждам там са по-скоро като сайт за любителски неща, а интерфейсът допълнително го прави да изглежда такъв (като от сайт от 96-та). Flickr може да се каже, че има същото съдържание, обаче интерфейсът някак "замазва" нещата.

Като резултат си изтрих профила от там.

Опитвал съм и някои други социални мрежи, в които е трябвало да публикувам няколко примерни снимки и после да изчакам някой да гласува за тях и ако събера гласове, да ме допуснат. Още като видя подобни правила, се оттеглям от такива места, тъй като те не насърчават добрата работа, а връзкарството.

За да не се отклонявам от темата, бих искал да споделите кои социални мрежи ви вършат работа за дейността ви или защо не ви вършат работа.

И отново искам да помоля субективните мнения да си ги запазите за себе си или за друга тема, където се говори за предпочитанията за социална мрежа, където да се похвалите какво сте яли сутринта (+ снимка, разбира се).



Публикацията е редактирана (03-02-14 12:47)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: toddybear   
Дата:   03-02-14 13:43

Мисля че си прав като цяло за различните мрежи.
Това което искам да ти кажа обаче е че за да станеш "известен" е нужно да имаш приятели/последователи/конекции.
Предвид интересите ти аз си мисля че за теб би било по добре да се насочиш към професионални контакти (behance/linkedin) и да се целиш да снимаш известни хора по уникален начин.
Facebook, youtube и тн не виждам как биха могли да ти донесат нов бизнес.

ЕДИТ: поне това е моето мнение де :)



Публикацията е редактирана (03-02-14 13:44)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: tzl   
Дата:   03-02-14 14:02

Youtube не го смятах за начин, по който може да докара клиенти, обаче напоследък си промених мнението, защото в едно клипче можеш да покажеш на клиенти цялата фотосесия на друг клиент или да покажеш фрагменти от работата си, което мислих, че е интересно само на фотографите. Оказа се, че доста клиенти харесват да видят какво е "зад кулисите". Дори и да се ползва за slideshow клипчета, пак е добро. Може да се правят презентации на портфолиа чрез клипчета и бидейки индексирани да се намират през търсачките.

Facebook беше добро, когато пусна картинка и тя се вижда от всичките последователи. В момента се вижда от 10-15%, което или трябва да се промени или да оставя Facebook-а като способ.

Аз се чудя как хората следят новини от блогве? Ходят на сайта от време на време или ползват news feeder-и? Поне от това, което чувам от разни хора, повечето ходят на сайта ако се сетят.

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: iasen2   
Дата:   03-02-14 14:03

Тази година пуснах реклама във фейсбук - одумка парите за нула време и никакъв резултат - никой не се обади и даже никой не пита за нищо . Само кифли дето искат да станат Клаудия Шифър .

Едновременно с това пуснах 3 реклами в Гугъл Адс
две за магазина ми за бельо и една за фотостудиото - пак ги издумкаха без никакъв резултат , а интересното беше че думата "модна фотография" имаше цена около 2 лв [smilie5] .

Или аз греша някъде или не съм на правилното място в правилното време . Лично съм писал този месец на поне 20 електронни магазина , 4-5 ми отговориха че си снимат сами ( сиреч с айфоня )

Лично аз мисля засега че фотографския сайт е най добрата реклама , понеже се намира в търсачките . във фейсбук почти никой не търси информация каквото и да било . А каквото и да качиш , вече не стига почти до никого без да си платиш . А като си платиш - все тая .



Публикацията е редактирана (03-02-14 14:11)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: toddybear   
Дата:   03-02-14 14:11

Това е другият проблем пред БГ фотографите. Много се пести от качеството у нас.

Аз лично никога не бих се зарибил за каквато и да е фотография от реклама. Така че не мисля че този подход е много печеливш.

ЕДИТ: tlz, може би проблема ти е че не си достатъчно социален в мрежите. Гледам че във 500пх нямаш нито една любима снимка. Ако желаеш да излезеш над масите в един такъв сайт трябва да си съзвадваш връзки.
(Това пак си е мое мнение :))



Публикацията е редактирана (03-02-14 14:13)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: tzl   
Дата:   03-02-14 14:11

Рекламата във фейсбук е насочена към общата публика. Повечето щракват на рекламата, защото са любопитни, а не защото ги интересува. Особено любопитни са ако има картинки и това ти "издумква" парите. Може жена на средна възраст да си цъка от работа и да реши да щракне на рекламката ти за "клаудия шифър" без да има намерение да се снима, но да види "какво правят младите девойки в наши дни". По същия начин са и повечето реклами, които "бутат" на потребителя в ръцете нещо.

Този подход е добър ако предлагаш примерно евтини хотелски стаи. Това е нещо, което интересува много хора или други такива "шир потреба" неща.

Google Ads са това, което според мене е по-нормалната реклама, защото там хората целенасочено търсят нещо, а не някой да им бута реклама, докато публикуват какво са яли сутринта.

Класическият начин за реклама — директен разговор с определени клиенти, си остава второто по значимост според мен (след реклами в търсачки).

Но да не размивам темата, тя е съсредоточена главно върху социалните мрежи.



Публикацията е редактирана (03-02-14 14:14)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: iasen2   
Дата:   03-02-14 14:13

понеже гугъл ме зарибиха с ваучер за 90лв и се подлъгах :)
Все повече се убеждавам ,че хората предпочитат да се ровят и да търсят , отколкото да вярват на реклами , още по малко вярват на PR кампании . (лично мое мнение )



Публикацията е редактирана (03-02-14 15:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: imitev   
Дата:   03-02-14 15:32


Не е точно така, просто фотографските услуги в бг не може да се продават с този тип реклама...

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: nyamago   
Дата:   03-02-14 15:39

Мога да изпиша томове (с тая тематика си вадя хляба), но ще бъда кратък:

Реклама и Маркетинг са две МНОГО различни неща.
Тук спрете, поемете дъх и сериозно помислете какво току-що казах. Разбирате ли го? Защо социаните мрежи НЕ СА средство за 'рекламиране' на вашия бизнес?

Социални мрежи и дигтални медии са също МНОГО различни неща.
Пак се замислете, разберете го и изберете за кое говорим - и пак дали заглавието на темата е коректно?

'Направи си сам' НЕ Е бизнес-подход.
Неприятно ви е, че клиентите си снимат сами, нали? Било "с ай-фоня" било с някой "голям черен апарат" по-скъп от вашия (което не ги прави професионалисти). А ВИЕ коя агенция или фирма наехте да ви оптимизира ПРОФЕСИОНАЛНО дигиталния маркетинг? Или можете сами, всико си разбирате? Каквото почукало, такова се обадило.

И не, не ви продавам услугите си (работя с големи корпоративни клиенти като банки, телефонни компании и авиолинии). На дребния частен бизнес давам безплатни приятлски консултации, но не насила. Затова ще спра дотук.

На слука! [smilie24]
[shtrak]



Публикацията е редактирана (03-02-14 23:18)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: Lycan   
Дата:   03-02-14 20:47

За сток трябва "само" добър меринджей и мерак за снимане

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: MarinY   
Дата:   04-02-14 02:32

Нямаго го каза.
Аз съм от тези, дето не трябва да се обаждат, заради встъпителния пост, но ще си кажа мнението.
За фотографски услуги, рекламата не е начинът. Всички средни, голями и най-голями имена и фирми влагат огромни ресурси в социалните сайтове. Там контактите са неограничени и най-важното "персонални". С директна връзка към реални клиенти - бивши и настоящи. При фотограф, както и при зъболекар се ходи по препоръка, а не по реклама.
1х, 500х и подобните им са за гилдията и сравнително ограничен кръг "харесващи". Клиентите идват от фейсбук, Туитър, ютуб чрез препращане от познати.
Погледнете профилите на кой да проспериращ фотограф. Активни, голями с връзки към професионалният му сайт, за заинтересованите.
И има логика в това. За да си избереш фотограф, трябва да му повярваш. Връзката е едва ли не, лична.



Публикацията е редактирана (04-02-14 05:26)

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: Chipsy   
Дата:   04-02-14 17:58

Забравяте Pinterest, много полезен за сватбена фотография, поне в САЩ. Иначе Напълно съгласен с nyamago

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: stoyan_5   
Дата:   05-02-14 09:23

Не знам за социалните мрежи, ама тук ми излизат днес безброй реклами на прозореца.
Поне да имаха някакв астойност, ами те препращат към някакви търсачки.
Доре не е спам ами повече прилича на вирус.

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: nyamago   
Дата:   05-02-14 17:19

@stoyan_5 : "Тук" имаш предвид сайта на Фото Форум ли? И "днес" значи ли, че до вчера не ти излизаха такива реклами?

Много е вероятно да имаш вирус в твоя компютър, защото при мен не излизат никакви реклами освен дежурните 1-2 полета за реклами в горната част на страниците, които са си редовна част от сайта от както го ползвам.

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: stoyan_5   
Дата:   05-02-14 19:37

Значи Мозилата се е заазила.
Ще я лекувам.

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: photostoykov   
Дата:   06-02-14 10:49

Ако авторът на темата не възразява, по мое мнение не би било излишно да се дискутират и предхождащите аспекти при изграждането на цялостен алгоритъм за популяризация, например:
- правилен избор на име на домейн;
- какви разширения да изберем .com, .net, .eu;
- правилен избор на хостинг;
- СЕО;
- препратки от социалните медии към личния сайт и т.н.;
- други...

Отговори на това съобщение
 Re: Социалните мрежи като средства за рекламиране на фотография и видео
Автор: tzl   
Дата:   06-02-14 11:59

@photostoykov,

Разбира се. Може би да е в отделна тема, тъй като тази е твърде тясно ориентирана към социалните мрежи и в търсачките трудно някой ще попадне на нея поради заглавието й.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »