Автор: chrisnoch
Дата: 04-06-13 12:30
Виж ти! Тук е пълно с "професори", които дават "ценни съвети"! Как да не им се възхитиш!
horrorscope,
WTF??? Научи се да пишеш горе-долу правилно на български, пък тогава дръзвай да "ръсиш мозък", какъвто очевидно нямаш в излишък!
ink,
Не сте прав! В киното (вкл. дигиталното) се снима предимно с една камера. Редките изключения включват:
- снимки на каскади, които е трудно или скъпо да се повтарят;
- актьор(и) с много висок хонорар и/или голяма заетост, което прави наемането на 2-ри/3-ти операторски екип и съответната техника икономически обосновано;
В киното работата на терен обикновено се състои от следните етапи:
- режисьорът репетира сцената с актьорите и уточнява мизансцена;
- режисьорът обсъжда с оператора гледните точки, от които ще бъде заснета сцената;
- актьорите отиват на грим/гардероб, а операторът "строи" осветлението (при необходимост ползва дубльори на актьорите);
- сцената се снима от вече уточнените гледни точки; правят се дубли до момента, в който режисьорът е удовлетворен;
Много често сцената не се снима последователно, а соглед спецификата на оператоското осветление. В повечето случаи е практически невъзможно (а и икономически неизгодно) да се освети дадена сцена оптимално добре за всички гледни точки. Затова на практика първо се снима всичко в "едната посока", след това операторът променя осветлението и се "обръща в другата посока". При по-сложни сцени се налагат многократни промени на осветлението. Ако режисьорът е "печен", той се съобразява с оператора (заради необходимите промени в осветлението) и снима сцената "разбъркано" (т.е. нехронологично) с цел икономия на време/средства.
CaracolStudio,
Горното изложение е опит съвсем накратко да опиша основните принципи. Ако имате въпроси, моля бъдете по-конкретен или пишете на Л.С.
Успех!
|
|