Автор: benchy
Дата: 20-10-12 14:22
Ползвам го като основен към Nikon D90. Имал съм различни обективи, но накрая си оставих само този и една Nikkor 50-ца (за портрети). Токината е универсален обектив, който покрива всичко за което може да се ползва един "нормален" обектив (за стрийт, семейна фотография, за туризъм, пейзажи, природа и дори за портрети). Освен всичко това, токината си има и прекрасно макро. Поради скромното си (за макро) фокусно разстояние не е подходящ за снимане на насекоми, но пък за цветя е супер. Можеш да разгледаш профила ми тук и във flickr.com . Няма много снимки, но едни от последните ми са снимани основно с този обектив. Конструкцията му е много здрава (не случайно в пълното му наименование се съдържа абревиатурата PRO) и изглежда доста по-стабилен от пластмасовия му никонски "събрат" (тегло 340 гр на Токина срещу 235 гр при Никор). Освен това за никонска кропка, 35mm (еквив. на 52.5mm при ФФ) e доста по-удачна дължина от 40mm (еквив. на 60mm при ФФ), поне според мен. Съответно по-широкия му ъглов обхват - 43 градуса при Токината срещу 38.8 градуса при Никора го прави определено по-универсален. Токината има 2 работни режима - Limit и Full. Първият е за обща употреба (от 15cm до безкрайност), а вторият се ползва основно за макро. Може и за обща употреба, но фокусът при Full режима е доста по-бавен. Относно скоростта на фокуса нямам забележки. Механизмът за преминаване от автоматичен в ръчен режим е добре познатият и от други обективи на Токина тип "помпа", който е прост като конструкция, а от там сигурен и удобен. Единственото му неудобство е, че при пренасяне във фоточанта понякога гривната, с която се превключва режима лесно преминава от AF в MF режим. Не е приятно, но се свиква. Ако ползваш предимно автофокус и някога ти се наложи светкавично да извадиш апарата от чантата за да заснемеш дадена интересна поза не бива да забравяш да погледнеш първо в какво положение ти е ринга. Относно цветопредаването. Тук нещата са малко субективни, а и монитора ми никога не е бил калибриран, но ми се струва, че цветовете на Токината са малко по-студени от тези които получавам от Nikkor AF 50mm f/1.4D. При равни други условия (тяло, светлина и пр.). За това обаче си има компютри и софтуер, където си ги правиш по твой вкус.
Това е общо взето. Лично аз съм доволен от този обектив, като преди това съм снимал с ветераните Nikkor AF-S DX 18-70mm и Nikkor AF 24-85mm f/2.8-4D. Вторият също имаше прекрасно макро (макар и не пълно, а само 1:2) и все още ми липсват неговите 24mm в широкия край, но той бе по-тежък, по-обемист и най-вече си искаше фулфрейм, а не кропка.
Публикацията е редактирана (22-10-12 18:37)
|
|