Автор: Jorro_Z
Дата: 27-01-13 19:57
Автор: tzl
Дата: 26-01-13 23:10
работи се с това, което виждат очите. А очите виждат това, което се показва на дисплея. Няма как да разбереш, че си замазал 2 цвята, които всъщност са различни, но дисплеят не ги показва и съответно окото не ги вижда.
----------
Това е една теза, която лично аз споделям напълно.
В тази връзка, възниква въпросът от смисъла на 16-битовия цвят при обработката, имайки предвид, че:
1. Видео-картата подава 8 бита на канал към монитора, независимо дали файла има 8, 16, или 32 бита на канал информация.
2. Самия монитор (с много, много редки изключения) също в "професионалния" случай е 8 битов, доста често 6 битов с интерполации.
И ако не се налагат крайни изнасилвания на кадъра (като например, да се разпъне информацията от крайните 2 бита - светли или тъмни, за целия Д.Д. на кадъра), то според мен разликата между 8 битов кадър, 16 битов, sRGB, adobеRGB или ProPhotoRGB e по-скоро психологическа за самия обработващ.
Така де, друго си е като знаеш, че обработваш в ПроФото, защото това е най-доброто.
(не вярвам да са много хората, които печатат цветни проби на качествен принтер още в процеса на обработката, паралелено на всяко извършено действеие, за визуална референция...)
|
|