Автор: s_l
Дата: 24-11-12 13:51
Споко, няма драма. Никсън, чийто мнения винаги са ми интересни/полезни е прав. Жоро също. Просто Никсън разглежда понятието "контрастна светлина" като абсолютно и извадено от контекста. Разбира се светлината като поток не се характеризира с контраст. Жоро ползва това словосъчетание във връзка със дадена сцена. Т.е. светлината в разглежданата сцена можем да наречем "контрастна" или с друго приемливо за аудиторията понятие. Така е защото вече имаме обект, източник, разстояния и т.н. Примерът които показва Жоро е неоспорим, но това не прави светлината контрастна или "мека". Просто при зададените параметри обекта е осветен контрастно или меко. Примерът на Никсън също е частен случай. Ако имаше трети случай с рамка 6x6м, при това разстояние и тази големина на обекта може никъде да няма черно - резултат ниско контрастна сцена. Същото е и при Жоро. Увеличаваме размера на куба и дифузния източник пак ще направи контрастна сцена.
Личното ми мнение, е че макар и неточно от академична гледна точка, обяснението на Жоро е напълно допустимо и вярвам, че дава по-добър резултат при обяснения на курсисти, които нямат на разположение 4 години обучение, а вероятно и не им трябва.
Относно няколкото разменени остри думи, мисля че е ясно. Никъна прави забележка, която може да дискредитира Жоро и други хора пред аудитория, която е потенциален клиент. Жоро отвръща емоционално..
И така не съм адвокат на никой от двамата, дори обикновено попадам в подобни сутуации от които нямам воля да изляза чист, просто сега виждам нещата под друг ъгъл. Според мен си стиснете ръцете това е печелившия вариянт.
И за да оправдая малко 5те см3 CO2 които ще изгорят сървърите след като натисна send ще напиша нещо и по темата.
@hotsnail
Разбира се, че геометрията е мощно изразно средство. Липсата и също. Бих добавил и цветовата хармония или дисхармония. Всичко което може да се научи и приложи е полезно, а най-хубавото е, че имаш интерес. Това води до прогрес, е може би не веднага, може да не се забележи, а може да си мислиш, че нещата стават по-зле от преди.. Преди време бях прочел една притча..макар да е донкъде клише и да се среща под различни форми в източната философия все още ми е много любима. Дълга е за това накратко.
Става дума за майстор на сабя, плъх който не може да убие и 4 котки велики ловци, които той наема да свършат работата..разбира се след като е изпочупил цялата си къща в опити да го убие. Котките владеят различни похвати на ловене, които са изучавали години. Провалят се 3 четвъртата просто влиза и излиза с плъха в уста. Всички са респектирани и правят беседа по късно, заедно с майстора на сабя. Няма да разказвам кой как, просто четвъртата котка им разказва за една друга котка, която била много по-добър ловец от нея самата. Всички са удивени и искат да знаят какво умение е развила. Четвъртата им казва, че и тя отишла да разпита тая котка как така го прави. За нея се знаело и било факт, че като легне някъде и в квартала не се появява нито една мишка! Та нашата отива да я пита оная спи.. Настоятелно и почтително я събужда и пак я пита много почтително как така го прави. Великата я погледнала с нерабиращ поглед..и тогава четвъртата разбрала - тя просто не знае, забравила е.
Дано съм бил полезен.
|
|