Автор: tzl
Дата: 31-08-12 12:14
В случая имам предвид интериор на стая. Когато се снима да кажем как изглежда имот за продажба, не е нужно да се включат 4-те крака на стола, защото всички знаят, че ако се види само част от стола, ясно е, че не е с 1 крак или с половин седалка. Показват се цели само тези неща, които имат смисъл да се показват.
Когато се снима сграда, също не е нужно да се показва абсолютно всичко, но винаги има някакъв компромис. Примерно колегата решава да снима висока сграда, обаче иска хем да покаже красивия вход, хем да се покаже колко е висока. Има 2 основни варианта:
1) Да снима само входа и отделно сградата, гледайки я от близко разстояние, но с поглед нагоре;
2) Да снима цялата сграда, но отдалече. Но тогава входът няма да се вижда толкова ясно, а може и въобще да не се вижда от положението, откъдето се снима.
Трудното в снимането на каквото и да било е да знае човек какво да _не_ включва в кадър.
Тук все пак не говорим за снимки на мебели, а за архитектура. При архитектурата (интериор/екстериор) е нужно да се покажат акцентите и "звученето" на изгледа, а не да се снима всичко и да се включва всичко.
Направете си експеримента и разгледайте някои добри интериорни фотографи (като Scott Hargis). Забележете какво е отрязано от краищата на снимката. После помислете дали е било нужно да се показва цялото или е достатъчно това, което е показано.
Аз снимам хора, но там правилата за това какво може да се изключи от кадъра, са абсолютно същите, с това изключение, че хората се движат малко повече от архитектурни обекти. Интериор съм снимал само веднъж, но съм приложил всички тези принципи, за които говоря.
Публикацията е редактирана (31-08-12 12:16)
|
|