Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Обектив за архитектура
Автор: gen4astik   
Дата:   29-08-12 23:31

Здравейте, аз съм архитект и искам да си купя подходящ обектив за интериори и екстериори, искам да е колкото може по- широк но да не изкривява много, имах samyang fisheye 8mm но го продадох по тази причина.

Наскоро научих за Tilt Shift и че този явно е най- подходящ ,но е твърде скъп: Canon TS-E 17mm f/4 L -http://magazin.photosynthesis.bg/offer/211301072004.html


Гледам, че има и отделни приставки но май не стават за всички обективи ??? http://araxfoto.com/specials/


Доколкото се ориентирах на мен ми трябва успоредно преместване (Shift) - http://www.araxfoto.com/ru/accessories/shift/


Това чудо може ли да се сложи на всеки обектив ? примерно на 15мм?
ако става за всеки обектив може да ми препоръчате и стари - ръчни, но качествени.

Благодаря предварително !
с Канон съм. 

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: violator   
Дата:   30-08-12 00:33

Приставката, за която говориш работи със средно форматни обективи. При тях разстоянието от челната монтажна повърхнина на байонета до фокалната равнина е по - голямо и има място да се събере шифт модула. Ако използваш обектив, покриващ фул фрейм няма да имаш фокус при безкрайност. При среден формат ще е проблем да намериш обектив под 30mm.

Тук може да разгледаш тестове на средно форматни обективи върху цифрово тяло.

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: violator   
Дата:   30-08-12 00:45

.. а и тилт функцията няма да ти е излишна. Освен ефекта на миниатюризация с нея ще можеш да увеличаваш дълбочината на ясно изобразеното пространство при максимално отворена бленда. При снимане на интериор това е полезно.

Ето нещо и по този въпрос.


Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: didesignbg   
Дата:   30-08-12 08:15

Молиш се самянг да пуснат обещания 24 т/ш.
Събираш пари за 17/4.
Купуваш си сони некс, или фуджи х, може и канон М, на което слагаш тилт шифт адаптер и ползваш 24*36 формат обектив.

Редакция, че съм написал глупост.



Публикацията е редактирана (30-08-12 11:45)

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: GOSPODIN   
Дата:   30-08-12 11:11

Canon 16-35/2.8 L също почти не криви, но не е т/ш . При добра гледна точка се получават чудесни архитектурни снимки.

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: neuromancer   
Дата:   30-08-12 17:07

На fisheye идеята е да криви много, така че всичко, което не е fisheye ще криви много малко в сравнение с него [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: gen4astik   
Дата:   30-08-12 17:40

Благодаря ви за съветите.

Може да си взема засега Samyang 14mm f/2.8 че е на по*свясна цена.

а по нататак дано да изкарат Samyang т/ш. официална ли е новината ? някъде гледах сравнение с никонски, бяха 1 към 1, само фотошопнати някои части :) ?


Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: tzl   
Дата:   31-08-12 00:18

Голямо неуважение е към архитекта и към зрителя да се снима с пъти по-широк обектив някой интериор, отколкото е нормално. По-добре снимай с 24 или 35мм и направи панорама, отколкото да представяш изкривена реалност. Винаги си личи, когато снимката е снимана и после са изправяни изкривените прави линии. И после когато клиентът отиде на място и казва "абе, то изглеждаше по-голямо".

Ако целта е да има само разочаровани клиенти, това е начинът.

За екстериор широкият обектив ще хване повече, но отново представата ще е като да си снимал 50м басейн, а той е само 10м в реалния свят.

Моят съвет (и не само) е да снимаш с 24мм+ и да снаждащ ако трябва кадри, тъй като не е казано, че трябва всичко да е в 1 кадър. По-добре няколко кадъра с реална представа за обема, отколкото 1 кадър с изкривена. Все пак архитектурата не шава много и можеш да снимаш спокойно от статив.

На доста известни архитектурни фотографи им стига перспективата, която дават 24мм на full frame. Да не говорим, че снимат често на около 30мм+. Смятам, че е редно да се учим от опит, който има отношение към бизнеса и към реакцията на клиентите, а не от слухове или от хора, които не знаят какво става по веригата после след като дадат снимките.



Публикацията е редактирана (31-08-12 00:21)

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: MarinY   
Дата:   31-08-12 02:32

tzl, [smilie24]
но зависи и какво иска колегата. Ако е за експресия и арт, широкият е верният, ако е за списания, публикации и клиенти - тилт/шифт на голям формат или 30-35 на ФФ и "ппанорама" [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: gen4astik   
Дата:   31-08-12 08:18

Сегашната ми идея е да снимам мой обекти с цел реклама, за сайта ми примерно / че да е разумна инвестицията /

В повечето случаи това са сгради в тесни улици, а ако не са, то ще пречат дърветата.

Апарата ми е с Кроп 1,6 - 400D


Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: didesignbg   
Дата:   31-08-12 09:38

tzl написа:

> Голямо неуважение е към архитекта
> и към зрителя да се снима с пъти
> по-широк обектив някой интериор,
> отколкото е нормално. По-добре
> снимай с 24 или 35мм и направи
> панорама, отколкото да представяш
> изкривена реалност. Винаги си
> личи, когато снимката е снимана и
> после са изправяни изкривените
> прави линии. И после когато
> клиентът отиде на място и казва
> "абе, то изглеждаше по-голямо".
>
> Ако целта е да има само
> разочаровани клиенти, това е
> начинът.
>
> За екстериор широкият обектив ще
> хване повече, но отново
> представата ще е като да си снимал
> 50м басейн, а той е само 10м в реалния
> свят.
>
> Моят съвет (и не само) е да снимаш с
> 24мм+ и да снаждащ ако трябва кадри,
> тъй като не е казано, че трябва
> всичко да е в 1 кадър. По-добре
> няколко кадъра с реална представа
> за обема, отколкото 1 кадър с
> изкривена. Все пак архитектурата
> не шава много и можеш да снимаш
> спокойно от статив.
>
> На доста известни архитектурни
> фотографи им стига перспективата,
> която дават 24мм на full frame. Да не
> говорим, че снимат често на около
> 30мм+. Смятам, че е редно да се учим
> от опит, който има отношение към
> бизнеса и към реакцията на
> клиентите, а не от слухове или от
> хора, които не знаят какво става по
> веригата после след като дадат
> снимките.
>

>
> Публикацията е редактирана (31-08-12
> 00:21)


Имаш право, че понякога прибягването до широкоъгълни обективи изкривява. От друга страна съвета ти да се снима с 24, или 35 мм обектив и да се прави панорама за да избегнеш това е неправилен.
Смесваш перспективните с геометричните изкривявания. Геометричните изкривявания се коригират достатъчно добре софтуерно, а има и не малко ултраширокоъгълни, които са отлично коригирани. От друга страна перспективните изкривявания, тези които правят близките обекти да изглеждат по-големи ("като да си снимал 50м басейн, а той е само 10м в реалния свят") нямат нищо общо с фокусното разстояние на обектива. Те зависят само от разстоянието до обекта. Т.е. снимайки панорама с 35 мм обектив ще имаш абсолютно същият проблем както и с 17 мм обектив.
Ако сега ще се купува широк обектив Токина 12-24/4, сигма 10-20, а защо не и 12-24 ако гледаме в 24х36 перспектива.

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: tzl   
Дата:   31-08-12 09:53

Може би и терминът "панорама" не беше точен, а по-скоро да снимаш обекта на части ако е нужно. Като в случая говоря за 2 или 4 кадъра, които да се припокриват на поне 50%. Ако снимаш с tilt-shift няма да имаш толкова проблем и с перспективата, особено с такова голямо припокриване.

Когато говоря за "панорама" по-скоро имах предвид да се компенсира големината на сензора с това, което искаш да бъде уловено, а не да се прави панорама, която е 5:1 или 10:1.

Грешката, която някои архитектурни фотографи правят е да включват в кадъра "всичко", примерно и 4-те крака на стол, ако се вижда диван, да е целият, ако се вижда гардероб, да е целият. А това не е нужно.

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: mitku   
Дата:   31-08-12 10:10

С другото съм съгласен, ама защо пък да не е нужно да се вижда целия обект? Аз лично като съм клиент искам именно това да видя, а не някакви художествени изпълнения. [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: tzl   
Дата:   31-08-12 12:14

В случая имам предвид интериор на стая. Когато се снима да кажем как изглежда имот за продажба, не е нужно да се включат 4-те крака на стола, защото всички знаят, че ако се види само част от стола, ясно е, че не е с 1 крак или с половин седалка. Показват се цели само тези неща, които имат смисъл да се показват.

Когато се снима сграда, също не е нужно да се показва абсолютно всичко, но винаги има някакъв компромис. Примерно колегата решава да снима висока сграда, обаче иска хем да покаже красивия вход, хем да се покаже колко е висока. Има 2 основни варианта:
1) Да снима само входа и отделно сградата, гледайки я от близко разстояние, но с поглед нагоре;
2) Да снима цялата сграда, но отдалече. Но тогава входът няма да се вижда толкова ясно, а може и въобще да не се вижда от положението, откъдето се снима.

Трудното в снимането на каквото и да било е да знае човек какво да _не_ включва в кадър.

Тук все пак не говорим за снимки на мебели, а за архитектура. При архитектурата (интериор/екстериор) е нужно да се покажат акцентите и "звученето" на изгледа, а не да се снима всичко и да се включва всичко.

Направете си експеримента и разгледайте някои добри интериорни фотографи (като Scott Hargis). Забележете какво е отрязано от краищата на снимката. После помислете дали е било нужно да се показва цялото или е достатъчно това, което е показано.

Аз снимам хора, но там правилата за това какво може да се изключи от кадъра, са абсолютно същите, с това изключение, че хората се движат малко повече от архитектурни обекти. Интериор съм снимал само веднъж, но съм приложил всички тези принципи, за които говоря.



Публикацията е редактирана (31-08-12 12:16)

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: sherpa   
Дата:   31-08-12 12:47

tzl [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: harvester_vn   
Дата:   31-08-12 21:19

tzl, изобщо не оспорвам мненията ти от фотографска гледна точка, обаче не мога да разбера, защо си мислиш, че един архитект снима нещо за да го продава [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: hotsnail   
Дата:   31-08-12 21:33

Не знам дали ще е полезно ама за Sony NEX и микро 4/3 има разни тилт и/или шифт адаптери, които позволяват да се използват ползват ДСЛР обективи от Никон или м42.

Ето например шифт адаптер за никор обективи към NEX



Публикацията е редактирана (31-08-12 21:33)

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: gen4astik   
Дата:   31-08-12 22:16

@ hotsnail Всичко е полезно.


Това чудо май е вариант ??? и е на добра цена.

EdMika Tilt-Shift TS 35mm 2.8 FD :

Цък и щрак


Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: tzl   
Дата:   01-09-12 18:51

@harvester_vn Обикновено тези, които искат да представят архитектурата по различен от реалния начин (примерно по-голяма стая) са тези, които опитват да продадат имота, представяйки го за друг. Това, което говоря и съветите, които давам се отнасят за:

- Хора, които биха искали да представят нещата с уважение към архитектите (ето колегата е архитект). Когато един архитект прави нещо с определени пропорции, той знае защо го е направил така.

Крайно е неуважително да дойде един фотограф с 8мм fisheye и да прецака всякаква визия, която е заложена и замислена внимателно от кадърен архитект.

- Хора, които искат да имат добри бизнес взаимоотношения с клиентите си, предлагайки на снимки това, което продават.


Ако човекът беше казал, че е някой, който иска да представи изкривена реалност, изобщо нямаше да се обаждам по темата, тъй като аз не разбирам от тези работи.

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: frenchev   
Дата:   02-09-12 09:31

Ако снимките не ти трябват за супер качествен печат, спокойно можеш да снимаш сграда отдолу с изкривена перспектива и да изправиш линиите във фотошоп или подобна програма. Не ти трябва задължително тилтшифт обектив. Достатъчен е някой 12 или 14 милиметров на фулфрейм. Визуалният резултат е същият.

Снимането с по дълъг и сглобяването на панорама също няма да ти помогне. Резултата ще е същия дори и ако снимаш със 100 мм обектив и сглобиш панорама. Ако гледната точка е същата и резултата ще е същият.

tzl е много прав за това което казва, че няма нужда да се снима и вижда всичко от стаята или сградата. За съжаление малко от клиентите разбират това и искат на една снимка да се вижда целия кадър. Аз в крайна сметка се примирих с това да давам това което иска клиента а не това което намирам за по правилно. Това е грешен подход, но често нямам нерви да се занимавам да ги убеждавам кое е правилно и кое не.

Мисля, че няма смисъл да споменавам, но най добре е да се отдалечиш максимално от обекта и да снимаш с не толкова широк обектив. За жалост много рядко имаме такава възможност в днешните кутийки наречени апартаменти или в презастроените ни градове.

Иначе се придържай към съветите горе за снимането на отделни детайли и добавянето им към един по цялостен изглед под формата на малка серия или колаж и ти гарантирам, че и ти и клиентите ти ще сте доволни.

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: frenchev   
Дата:   03-09-12 10:13

Вариант за евтин тилт шифт обектив е стар широкоъгълен обектив от голям формат и с подходящ тилит шифт адаптер.

Знам че става, но не съм намерил време досега да се снабдя с подобен обектив и адаптер

Отговори на това съобщение
 Re: Обектив за архитектура
Автор: n1x0n   
Дата:   03-09-12 11:22

Половината, че и повече, перфектни кадри по интериорните списания /и нямам предвид българските/ се правят без никакви T/S, без никакви адаптери и т.н. Най-често с обективи, съответстващи на диапазона 22-35 мм. при малкият формат.

Най-важният момент е не дали има шифт, а колко и как криви обектива - това дефинира кои обективи са добри за архитектура. Че има "криваци" дето после не подлежат на никаква корекция.

Една добра бройка Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM и на този момент не ти трябва нищо повече.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »